Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Wolne obroty ktm exc 250 2t 2017

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ktmexc19995




Dołączył: 30 Cze 2020
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 7:41, 02 Mar 2022    Temat postu: Wolne obroty ktm exc 250 2t 2017

Witam, potrzebuje pomocy z regulacją gaźnika. Mianowicie chodzi o obroty jałowe. Motor muszę zawsze odpalić z gazem (czy zimny, czy ciepły), odpala naprawdę idealnie, prawie za każdym razem wystarczy jedno kopnięcie... ALE.
Na zimnym silniku odpalę motocykl np. z ssaniem, pochodzi na ssaniu z minutę i sam gaśnie, jakby go przylewało. Muszę w takim momencie odpalić go, spuścić ssanie i przytrzymać gaz żeby obroty się wyrównały i żeby chodził sam. Jak odpale od razu bez ssania to czasem jest ok, a czasem musze chwile mu przytrzymać gaz (jakby go przylało i musiał przepalić zeby zaczął normalnie chodzić).
Problem pojawia się również na zjazdach z górek itp, zjeżdżając na luzie z hamulcem zdarza się że motor zgaśnie. Dodam, że wydech, guma gaźnika, membrana itp jest na pewno szczelna.
Dodam, że ktm jest mocny i raczej nie brakuje mu mocy, głównym problemem są te niestabilne obroty.

Postępuje zgodnie z serwisówką, czyli:
wkręcam śrubę od mieszanki na maxa i odkręcam o 2 obroty. Śrubę od regulacji obrotów ustawiam tak żeby motor miał w miarę stabilne obroty i nie przygasał. Następnie szukam śrubę od mieszanki wkręcam i czekam na moment w którym obroty zaczną spadać ( u mnie ten moment jest gdy mam już wkręconą śrubę od mieszanki prawie na maxa – pozostaje pół obrotu do końca). W tym momencie manual mówi że mamy znowu odkręcić śrubę od mieszanki i szukać momentu aż obroty ponownie spadną, a następnie między tymi dwoma ustawieniami szukać najwyższych obrotów. Niestety u mnie jest tak, że obroty przy odkręcaniu śruby od mieszanki nie spadają, a wrecz przeciwnie. Wzrastają tym bardziej im mocniej wykręcę śrubę.... Jak to zrobić w takim razie, żeby było wszystko ok? Nie mam pojęcia jakie są dysze w środku, mam motor pół roku i nie dotykałem gaźnika.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13677
Przeczytał: 33 tematy

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Śro 8:02, 02 Mar 2022    Temat postu:

nie trzymaj go na ssaniu minute, potrzymaj go z 20 sekund, zdejmij ssanie i jedź, na postoju to on sie i tak bedzie pół dnia nagrzewał.
jak gasnie na zjazdach to duza szansa ze zaworek iglicowy słabo trzyma albo jest za duzy poziom paliwa w gaźniku.

przed regulacja warto sprawdzic stan techniczny gaźnika, porównac dysze z serwisówką, jak wychodzi ci bardzo mało składu to raczej oznaka za małej dyszy wolnej


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Śro 10:59, 02 Mar 2022    Temat postu: exc

Te ssanie podałem dla przykładu, mogę odpalić go bez ssania i również może tak być, że spadną mu obroty i zgaśnie.
Gaśnie również czasami do dojeżdzaniu do jakiegoś punktu, np. skrzyżowanie, spadną obroty i znowu musze go odpalać...
Mam porównanie z innym exc z podobnego rocznika i oba jadą podobnie, ale znajomego jedzie bardziej równo, mój np na średnich obrotach nie ma takiej płynności tylko jest bardziej narwisty.
Sprawdzę dyszę zgodnie z serwisówką.
Co to tego pływaka to ile powinienem zmniejszyć poziom w gaźniku? Biorąc pod uwagę oczywiście że sam zawór będzie sprawny.
Nie wiem czy ma to wpływ na całą sytuacje, ale dodam, że robie mieszankę 225ml na 10 l benzyny. Serwisówka podaje 1:60 ale troche obawiam się takiej mieszanki. Pozdrawiam.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13677
Przeczytał: 33 tematy

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Śro 12:03, 02 Mar 2022    Temat postu:

masz pływak ustawic tak jak ma byc, to nie jest 'ruchoma" wartość, olej ok, ja leje 100ml na 5 litrów, ale to nie problem u ciebie kwestia doregulowania i bedzie ok

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
amek721




Dołączył: 24 Lis 2013
Posty: 1098
Przeczytał: 14 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Biłgoraj

PostWysłany: Czw 17:40, 03 Mar 2022    Temat postu:

modele 17 na gaźnikach mikuni miały wadę fabryczną. Poszukaj na tym forum

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin