Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

wentylator
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 9, 10, 11 ... 17, 18, 19  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Czop9541




Dołączył: 05 Mar 2014
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: okolice Myślenic

PostWysłany: Sob 19:03, 17 Maj 2014    Temat postu:

daro4x4 napisał:
Dzień Dobry wszystkim. Jestem tu pierwszy raz i chciałem podzielić się informacją jak zrobić wentylator w starszych ktm-ach bez czujnika w chłodnicy oraz bez akumulatora
w instalacji.
Mam exc300 z 2001r i zrobiłem to z wentylatora z quada bashana za 26pln na allegro. Mam zdjęcia ale nie wiem jak wkleić, będę próbował je tu wmontować.
Ten wentylator pasuje rozstawem idealnie, ma 10cm szerokości.
Obciąłem uszy i zrobiłem wyżłobienia pod wąż chłodnicy.
Instalacja spokojnie to wytrzymuje. Przy starcie wiatrak pobiera
ok. 10-15W, a potem ok 8-10W. Wyłącznik wentylatora z quada
za ok 30pln. Instalacja: plus (+) na stałe do wentylatora
poprzez bezpiecznik 5A, a masa (-) przez wyłącznik na kierownicy.
Napięcie bierzemy z kabla żółto-czerwonego (wychodzi z regulatora
napięcia do klaksonu) tam jest ok 15V przy pracującym silniku.
Masa to brązowe kable podpięte do ramy nad reg. napięcia.
Mam żarówke 35W na przedzie, wywalona pozycyjna 5W przód,
tył żarówka diodowa za stopem żeby nie obciążać instalacji.
Wszystko przetestowane i chodzi dobrze, nie wiem jak z trwałością wiatraka, ale za 26pln to mogę zmieniać go co roku.


Kolego możesz mi dać namiary na ten wentylator/wiatrak bo na allegro jak dotąd najtańszy znalazłem za 40zł. Temat wiatraka do mojego dwusuwa powrócił bo ostatnio już raz mi zagotował a kilka razy wypchał troche płynu.
Pozdro


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
babel




Dołączył: 30 Wrz 2012
Posty: 584
Przeczytał: 15 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 6:53, 18 Maj 2014    Temat postu:

W temacie dla potomnych.
Oryginalny wentylator jaki jest do KTM to spal


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez babel dnia Wto 16:11, 17 Lut 2015, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
skalim1




Dołączył: 11 Mar 2012
Posty: 179
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 21:09, 18 Maj 2014    Temat postu:

Dzięki, kupiony Very Happy
Ja kombinuje jeszcze nad powiększeniem pompy DIY.
Mam dostęp do plazmy CNC, wystarczy zrobić rysunek i wyciąć z alu 5-6mm nakładkę. Dla mnie koszt niewielki a można spróbować opatentować Smile Oprócz tego potrzeba większy wirnik - tu była by potrzebna albo frezarka CNC 3d bądź drukarka 3d. Drugie wydaje się być bardziej dostępnym i tańszym w produkcji rozwiązaniem...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rogos355




Dołączył: 12 Mar 2014
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 18:17, 10 Cze 2014    Temat postu:

Cześć wszystkim!
Na dniach chciałbym zamontować u siebie wentylator chłodnicy. Teraz pytanie, szukać tego z Suzuki Burgman'a czy macie na dzień dzisiejszy coś innego też wydajnego?
Druga sprawa to taka, do czego później to podpiąć ? Jak macie to rozwiązane (chodzi o samoróbki)? Wyczytałem, że czujnik pasuje od BMW, ale jakiego?

Z góry dzięki za odpowiedź.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13691
Przeczytał: 29 tematów

Pomógł: 269 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Wto 19:59, 10 Cze 2014    Temat postu:

idź do motoryzacyjnego powiedz że chcesz od bmw i zmierz gwint, fabrycznie masz tam korek, weź ten korek porównaj z tym czujnikiem. troche sam pokombinuj ;D nie wiem czy to nie było 1.5X14 ale doc zytać musisz

co do podpinania - to masz wyjscie w instalacji zawsze pod wentylator i robisz prosty układ, z plusowego jakis bezpiecznik warto raczej wsadzic, potem do czujnika, od czujnika do wentylatora minus bezposrednio i gotowe Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Śro 6:58, 11 Cze 2014    Temat postu:

czujnik pasuje od każdego bmw bez wiskozy.
ja niedawno robiłem wiatrak w moim exc 530 .
Wiatrak z dr-z i czujnik z bmw.
Podłączone wszystko pod oryginalną instalację.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
major000




Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 2308
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 40 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 7:27, 11 Cze 2014    Temat postu:

Po co kombinować z czujnikiem...lepiej zamontować wiatrak z manualnym włącznikiem. Włączasz i wyłączasz kiedy chcesz, montaż banalnie prosty.
Czujniki dość często się psują i według mnie za późno włączają wentylator.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13691
Przeczytał: 29 tematów

Pomógł: 269 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Śro 7:43, 11 Cze 2014    Temat postu:

najlepiej zrobic i to i to ;D termowłącznik sie odpala jak zapomnisz manualnie odpalić, a zawsze mozna manualnie jak wiesz że nagle teren bedzie sprzyjający gotowaniu sie maszyny ;D

co do temperatury to kolega ma racje te z BMW dosyc późno sie załączaja, oryginalne troche wczesniej odpalają się.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
D6e6Vi6L




Dołączył: 31 Mar 2014
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 16:55, 11 Cze 2014    Temat postu:

Witam! Ja załozyłem i czujnik tem. ( dokładnie ten [link widoczny dla zalogowanych] ) i przełącznik, przełącznik idealnie spasował w miejsce gdzie powinien być przełącznik do kierunkowskazów(jeszcze ani raz go nie użyłem, ponieważ jak narazie czujnik tem. się sprawdza). Wiatrak od jakiegoś qada, nie wiem dokładnie od jakiego, ale miał 11,5mm wiec siadł idealnie na rant chłodnicy.Podłączyłem do kostki która jest wypuszczona pod orginał , plus zrobiłem dodatkowy bezpiecznik (mam go nad filtrem powietrza,żeby był łatwy dostęp w razie jak by sie spalił ) Ja osobiście nic nie przerabiałem złapałem opaskami, trzyma się już sporo czasu i jak widzę nie ma zamiaru odpaść Wink

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
grzegorzszw




Dołączył: 04 Sie 2012
Posty: 370
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lubelskie/Kraków

PostWysłany: Czw 18:13, 12 Cze 2014    Temat postu:

KTM-owskie włączniki załączają przy 100*C, a wyłączają przy 95*C. Te z BMW można dobrać w zakresie od 80 do 100*C, więc to nie problem.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
skalim1




Dołączył: 11 Mar 2012
Posty: 179
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 20:47, 12 Cze 2014    Temat postu:

Mi został się jakiś czujnik 97*/85* po jakimś piździku. Ma ktoś jakiś patent na króciec? Mam chłodnice Fluidyne które nie mają miejsca na czujnik... Jedyne co przychodzi mi do głowy to kawałek stalowej rurki z dziurą na czujnik...
Jeśli chodzi o bypass termostatu.... poprzedni właściciel zastosował zamiast termostatu takie coś:


Nie lepiej zastosować prostszy układ?





Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Zapek




Dołączył: 11 Maj 2013
Posty: 546
Przeczytał: 6 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śląsk

PostWysłany: Śro 16:16, 25 Cze 2014    Temat postu:

goger napisał:
wójo napisał:
do rfs-a nie ma wiekszych pomp chłodziwa Sad


w powerpartsach nie, ale tu jest: [link widoczny dla zalogowanych]


Testował to już ktoś w SX'ie ? Wciąż się zastanawiam w tym temacie bo przy typowym endurzeniu w błocie, w wąwozach przy przeprawach zdarza się,że się zagotuje pomimo,że zalałem płynem na temperaturę wrzenia 130st.
Wspominany też chyba w tym wątku płyn Evans nie wiem czy ma sens bo co z tego,że mi nie wywali płynu jak silnik nie będzie miał odpowiedniego chłodzenia - dobrze myślę ? Przy zagotowaniu przynajmniej wiem,że trzeba sprzęta przegonić.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
adrian2410




Dołączył: 08 Lip 2014
Posty: 51
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 13:23, 03 Sie 2014    Temat postu:

Wenylator może być podpięty pod instalację fabrycznie bez aku ,czy aku musi być podpięty? Myślałem o zwykłych wentlatorach 12cm ,gdzie pobór prądu jest zwykle ok. 0.3A więc chyba instalacja bez problemu sobie poradzi?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lionix




Dołączył: 28 Mar 2014
Posty: 260
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łódź

PostWysłany: Nie 14:17, 03 Sie 2014    Temat postu:

A jak w husu jest jedna duza chlodnica mpzna zastosowac dwa?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rams




Dołączył: 20 Gru 2013
Posty: 895
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 19:33, 13 Sty 2015    Temat postu:

Próbował ktoś z was podłączyć wentylator SPAL VA32-A101-62A do exc 200?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 9, 10, 11 ... 17, 18, 19  Następny
Strona 10 z 19

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin