Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Waga kierowcy a tylna sprężyna
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Czołgu




Dołączył: 13 Maj 2017
Posty: 106
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pon 12:38, 25 Wrz 2017    Temat postu:

Mam sprężynę tylną do 450 2008-11 (to samo co do 530) pod wagę 95-105. Jutro sprawdzę dokładnie oznaczenie.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Czołgu dnia Pon 12:48, 25 Wrz 2017, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Czołgu




Dołączył: 13 Maj 2017
Posty: 106
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Wto 5:23, 26 Wrz 2017    Temat postu:

Mam sprężynę 76-250. Do mojej 450 była pod wagę 85-95 (jeden stopień twardsza od seryjnej).
Jak cię interesuje to napisz na PW.

Nieaktualne


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Czołgu dnia Śro 7:36, 04 Paź 2017, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Qh




Dołączył: 23 Lis 2016
Posty: 66
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kobierzyce

PostWysłany: Śro 19:39, 04 Paź 2017    Temat postu:

Dzięki czołgu.
Pojezdzilem dziś. Wszystko hula. Ale silnik mały pikuś większej roznicy nie czuję.
Za to zawieszenie po wymianie spreżyny malina. Nie myślałem ze będzie taka różnica.
1. Zawias jest jakby ... paradoksalnie bardziej miękki w czasie jazdy po drobnych nierównościach, utwardza sie dopiero przy skokach/przeszkodach. W sumie to logiczne, bo sprężyna jest bardziej rozprężona tylko pode mną a oczywiscie twardsza jak sie spręża mocniej.
2. Myślałem, ze moto będzie ciężej wstawać na koło. No bo w sumie du*a twardsza, a tu drugi zonk, przy naciśnięciu na podnóżki moto ugina sie poziomo wiec przedni widelec mocniej odbija i mot na gumę idzie nawet lepiej. Poprzednio uginała sie wiecej du*a ... i du*a.
3. Oczywiscie mniej dobija.

Same plusy. Jestem megazadowolony.
Jakby ktos chciał utwardzić pod 85-95 kg 250-300 po 2008 roku to mam takowa sprężynę z 2012 symbol 63-250-72 Smile standard jest na 75-85 czyli chudzielców.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Qh dnia Śro 19:41, 04 Paź 2017, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Czołgu




Dołączył: 13 Maj 2017
Posty: 106
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Nie 14:19, 15 Paź 2017    Temat postu:

tak to jest Smile zawiast zamiast być stłumiony zaczął pracować w całym zakresie i pokazuje pazurki Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
raion80




Dołączył: 07 Wrz 2016
Posty: 76
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 15:49, 15 Paź 2017    Temat postu:

jeżeli macie 2 wartości podane sprężyn jedna to długość a druga to Nm czyli musicie dobrać pod wagę 1 Nm to trochę ponad 110 gram czyli jak masz wagę np 110kg to musisz kupić sprężynę około 105 Nm chyba że wolisz masą bujnąć motor by łatwiej wchodził na koło ale jak robisz tył to w przodzie tez trzeba było by zmienić by przód nie nurkował

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez raion80 dnia Pon 19:25, 16 Paź 2017, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Czołgu




Dołączył: 13 Maj 2017
Posty: 106
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Nie 18:45, 15 Paź 2017    Temat postu:

raion80 napisał:
jeżeli macie 2 wartości podane sprężyn jedna to długość a druga to Nm czyli musicie dobrać pod wagę 1 Nm to trochę ponad kilogram czyli jak masz wagę np 110kg to musisz kupić sprężynę około 105 Nm chyba że wolisz masą bujnąć motor by łatwiej wchodził na koło ale jak robisz tył to w przodzie tez trzeba było by zmienić by przód nie nurkował


Bzdury.
Sprężynę dobiera się do wagi i konkretnego motocykla.
Ta którą kupił ode mnie Qh miała 76 Nm. Ta sprężyna do 450 exc jest pod wagę 85-95 a do 350 pod wagi 95-105. Są takie same dla innych wag ridera dlatego że mamy różnicę wagi motocykla. Same Nm nijak się nie mają do wagi. Przednie sprężyny mają jeszcze inne wartości N/MM. W Ktm-e np. 4.0 4.8 itp.

To jaką wartość sprężyny powinniśmy dobrać jest w instrukcji obsługi motocykla albo zawieszenia jeśli jest tuningowe.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Czołgu dnia Nie 20:35, 15 Paź 2017, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
amek721




Dołączył: 24 Lis 2013
Posty: 1098
Przeczytał: 18 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Biłgoraj

PostWysłany: Nie 20:10, 15 Paź 2017    Temat postu:

niezłe teorie się wysuwają Wink
wartości, jakie podawane są na sprężynie to długość i skok ugięcia pod daną siłą (mm i N/mm).
Innymi słowy, ile newtonów potrzeba, aby ugiąć sprężynę o 1 mm.
dlatego znaczenie ma nie tylko waga ridera, ale i motocykla


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
raion80




Dołączył: 07 Wrz 2016
Posty: 76
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 23:57, 15 Paź 2017    Temat postu:

ale chyba jak kupujesz sprężynę dedykowaną do tego motocykla to podają tylko wartość rajdera bo wiedzą że taki i taki motocykl ważyć może 100kg np 115 kg zresztą różnie mogą to oznaczać lepiej sprawdzić w serwisówcę

sprężyna to jedno a jeszcze jest teleskop gazowy albo olejowy i seting jak napisałeś to jest przepływ gazu lub oleju przez zaworki lub dysze im wolniej przepływa gaz tym trudniej go wcisnąć np jak kiedyś były jedno komorowe lagi wlewało się gęstszy olej tym wolniej wpadał a jak się trochę więcej oleju wlało to ciężej było do dobić do końca zawieszenie a jak za dużo było to zawiecha się kołkowata robiła


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez raion80 dnia Pon 0:23, 16 Paź 2017, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13676
Przeczytał: 31 tematów

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Pon 6:12, 16 Paź 2017    Temat postu:

jeszcze sie nie spotkałem żeby były zwęzki gazowe w amortyzatorach Very Happy

coś mieszasz kolego


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Czołgu




Dołączył: 13 Maj 2017
Posty: 106
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pon 7:00, 16 Paź 2017    Temat postu:

Setting olejowy nie ma nic wspólnego z ugięciem wstępnym, za które odpowiada sprężyna. Setting olejowy dobiera się pod preferencje jazdy kierowcy, teren, a nie pod jego wagę!.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
raion80




Dołączył: 07 Wrz 2016
Posty: 76
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 15:12, 16 Paź 2017    Temat postu:

chodziło mi oto że gdyby była sama sprężyna to łatwiej by się uginała i by cie wystrzeliło jak z katapulty gdy jest amortyzator potrzymuję sprężynę i wtedy właśnie się oblicza mm ugięcia na siłę Nm muszą być jakieś kanaliki by gaz czy olej mógł się przedostać by amortyzator nie tylko działał na wcisk a też na wysuw ja nie napisałem że olej się zmienia pod wagę kierowcy tylko że im gęściejszy tym wolniej laga wpada i tym mnie pracuję i robi się kołkowaty obiawia się tym że zamiast dziurę wybrać odda ci po łapach
im więcej oleju wlejesz to jest mniejsza poduszka powietrzna tym trudniej dobić lagi do końca

https://www.youtube.com/watch?v=qr7iRbJkYxs


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
amek721




Dołączył: 24 Lis 2013
Posty: 1098
Przeczytał: 18 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Biłgoraj

PostWysłany: Pon 17:25, 16 Paź 2017    Temat postu:

raion80 napisał:
wtedy właśnie się oblicza mm ugięcia na siłę Nm

ktoś kto nie używa żadnego znaku interpunkcyjnego i pisze takie rzeczy, podając siłę w Nm nie może nikomu tłumaczyć działania amortyzatora.
W 100% popieram kolegów wyżej.
youtube nie zastąpi Ci doświadczenia i wykształcenia zdobytego na dobrych szkołach/uczelniach. Też się kiedyś zdziwiłem.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
raion80




Dołączył: 07 Wrz 2016
Posty: 76
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 18:49, 16 Paź 2017    Temat postu:

dokładnie a potem tacy po szkołach z walizką papierów pracują w serwisach i naprawiają nowe auto czy motocykl przecinakiem i wymieniają dobre części bo może trafią na tą co się popsuła biorą 450zł za godzinę pracy nawet jak nie naprawią i zostawią rozkręcony motor masz wybór albo sam sobie skręcisz albo zapłać im kolejne 450zł jestem po samochodówce i miałem praktyki w servisach i widział jak takie talenty po szkołach potrafili wrzucić nakrędkę do komory spalania ale masz racje jak nie masz pojęcia o mechanice to się za to nie bierz

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
amek721




Dołączył: 24 Lis 2013
Posty: 1098
Przeczytał: 18 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Biłgoraj

PostWysłany: Pon 19:12, 16 Paź 2017    Temat postu:

raion80 napisał:
jestem po samochodówce

nie musiałeś się przyznawać, to widać już po Twoim pierwszym poście.
W sumie to nie rozumiem po co to odniesienie do serwisów, rozmowa była czysto teoretyczna.
Czy ja mam jakieś pojęcie o mechanice to Ty się nawet nie domyślasz, bo nic na ten temat nie napisałem.
lubię krytykę, ale tylko konstruktywną Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
raion80




Dołączył: 07 Wrz 2016
Posty: 76
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 19:27, 16 Paź 2017    Temat postu:

napisałem ogólnie nie odnosząc się do nikogo

mi się wydaję że dobrze napisałem bo np 10Nm to musisz użyć siły ponad 1kG-m


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez raion80 dnia Pon 19:34, 16 Paź 2017, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
Strona 2 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin