Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

utopiony rfs

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
picolo




Dołączył: 07 Mar 2016
Posty: 147
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 22:37, 16 Maj 2016    Temat postu: utopiony rfs

Witam,

Dziś miałem taką sytuację, że silnik zassał wode filtrem, podczas jazdy po bagnach, nie napił się tłumikiem (nie był aż tak głęboko). Przygasł, odpalił, przygasł znowu, ciężko go było odpalić, trzeba było pokopaqć, sporoo, bo posadził aż akumulator, po odpaleniu normalnie. Ale ogólnie mam inną sprawe. Jak wruciliśmy do domu po pewnym czasie popatrzyłem na stan na wizjerze i olej widziałem jakby za mgłą, jakby zaparowana szybka. Miał ktoś tak, zdarzają się takie rzeczy?
Można by pomyśleć, że olej dostał się do silnika- ale stan w chłodnicy jest ok, nie wiem może to tylko jakaś para. Przejmować się tym?

Puki co wyprałem filtr, wyczyściłem airbox i zobacze jutro.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez picolo dnia Pon 22:40, 16 Maj 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13670
Przeczytał: 26 tematów

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Pon 22:45, 16 Maj 2016    Temat postu:

mogła odmą sie dostać woda do oleju, olej nie zrobił sie biały ? jak odrobinka jest wody to odparuje, jak zabarwiła olej - zmien go jak najszybciej. oby ci syfu na tłok nie zassało

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Przym




Dołączył: 22 Lut 2015
Posty: 521
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Garwolin (Mazowieckie)

PostWysłany: Pon 22:46, 16 Maj 2016    Temat postu:

Wymień olej bo się mogło trochę wody dostać i się kisiel zrobił.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KristofSX




Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5666
Przeczytał: 17 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: D0 BRAAP

PostWysłany: Wto 8:02, 17 Maj 2016    Temat postu:

mogła dostać się odmą albo przez cylinder, kuzyn zalał kiedyś rfsa i skończyo się na remoncie, dużo tej wody poszło? jak poszło błoto z wodą to remont będzie konieczny

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
żółf




Dołączył: 02 Paź 2011
Posty: 1145
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Karpacz

PostWysłany: Wto 8:49, 17 Maj 2016    Temat postu: Re: utopiony rfs

picolo napisał:
Witam,

Dziś miałem taką sytuację, że silnik zassał wode filtrem, podczas jazdy po bagnach, nie napił się tłumikiem (nie był aż tak głęboko). Przygasł, odpalił, przygasł znowu, ciężko go było odpalić, trzeba było pokopaqć, sporoo , bo posadził aż akumulator, po odpaleniu normalnie. Ale ogólnie mam inną sprawe. Jak wruciliśmy do domu po pewnym czasie popatrzyłem na stan na wizjerze i olej widziałem jakby za mgłą, jakby zaparowana szybka. Miał ktoś tak, zdarzają się takie rzeczy?
Można by pomyśleć, że olej dostał się do silnika- ale stan w chłodnicy jest ok, nie wiem może to tylko jakaś para. Przejmować się tym?

Puki co wyprałem filtr, wyczyściłem airbox i zobacze jutro.


Wymień olej dla świętego spokoju, spoko masz problemy z ortografią to używaj korekty w wyszukiwarce i czytaj posty zanim je wyślesz, bo czytanie takich błędów sprawia bul Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
picolo




Dołączył: 07 Mar 2016
Posty: 147
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 11:36, 17 Maj 2016    Temat postu:

Spoko, ale sedno jest tu ważniejsze od ortografi gdzie pisałem na szybko, ale i tak jestem w stanie spróbować ukoić Cię z tego bólu Wink

Sprawa wygląda tak, odma po zdjęciu ma nalot szlamu jaki to sie wytwarza po zmieszaniu oleju z wodą, czyli może poszło coś przez odmę, pytanie czy łatwiej wodzie pójść do odmy niż do cylidra?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13670
Przeczytał: 26 tematów

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Wto 11:53, 17 Maj 2016    Temat postu:

odma pulsacyjnie zasysa i wypluwa, cylider tylko zasysa, tylko ze odma jest pierwsza Razz wiec troche poszło pewnie tu a troche tam. wykręc swiece, zobacz czy nie ma na niej syfu - bo na niej sie duzo gromadzi zawsze jak juz

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
żółf




Dołączył: 02 Paź 2011
Posty: 1145
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Karpacz

PostWysłany: Wto 14:26, 17 Maj 2016    Temat postu:

Na odmie zawsze jest troszkę szlamu, nawet jak nie utopisz sprzęta, bo tamtędy do skrzyni korbowej dostaje się wilgotne powietrze na zimnym silniku, oraz ucieka wilgoć na rozgrzanym. Jak wygląda gaźnik? Jak wygląda filtr powietrza od strony gaźnika? Czy puściło tam tylko czystą wodę czy też piach? Jeżeli czysta woda to zlać olej i wlać nowy.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
picolo




Dołączył: 07 Mar 2016
Posty: 147
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 15:48, 17 Maj 2016    Temat postu:

świeca jest czyściutka, filtr można było wycisnąć na dnie airboxa błoto, patrzyłem w korek wlewu to widać zieloniutki 300v żadnych oznak szlamu, zastanawiam się czy go wymieniać, najbardziej się wkurzam, że jest bak od wymiany.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tomekk




Dołączył: 08 Lis 2015
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Olsztyn/Warszawa

PostWysłany: Wto 18:04, 17 Maj 2016    Temat postu:

Serio topisz motor, który zaciąga wodę przez filtr i zastanawiasz się czy wymienić olej za 100zł? Powinieneś się cieszyć, że nie skończyło się na remoncie za 2-3tyś...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
picolo




Dołączył: 07 Mar 2016
Posty: 147
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 18:53, 17 Maj 2016    Temat postu:

Gorzej topione motocykle widziałem i bez remontów się kończyło, po to są te sprzęty by radzić sobie w każdym terenie a nie myśleć czy mogę jechać. Te straszenie remontem to takie internetowe mądrości coś czuje- kolaga kolegi dla kolegi powiedział, któryś z was miał taki problem czy się naczytali w internetach tylko?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KristofSX




Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5666
Przeczytał: 17 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: D0 BRAAP

PostWysłany: Wto 19:01, 17 Maj 2016    Temat postu:

picolo napisał:
Gorzej topione motocykle widziałem i bez remontów się kończyło, po to są te sprzęty by radzić sobie w każdym terenie a nie myśleć czy mogę jechać. Te straszenie remontem to takie internetowe mądrości coś czuje- kolaga kolegi dla kolegi powiedział, któryś z was miał taki problem czy się naczytali w internetach tylko?


taa w internetach, akurat robiliśmy silnik po topieniu, pierścienie zeszlifowane na zero z tłokiem, z kolektora wydechowego wyciekał olej, filtry oleju były ściśnięte - tak pompy wysysały resztki oleju, a RFS dalej odpalał, tylko 'trochę' kopcił...
wszystko zależy jak bardzo go zalałes i ile tego błota było,może akurat nic się nie stało


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
żółf




Dołączył: 02 Paź 2011
Posty: 1145
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Karpacz

PostWysłany: Wto 19:27, 17 Maj 2016    Temat postu:

Mi po tym jak lc4 zassał brudną wodę wydechem też zżarło pierścienie. Zdjąłem cylinder, przepłukałem dół naftą i wszystko pracowało.

Jak nie chcesz wymieniać oleju, to po co pytasz, przecież rfs to pancerna konstrukcja i spokojnie nawet bez oleju bez najmniejszego problemu idzie. Te sprzęty zostały stworzone, że można je stosować jako amfibię albo łódź podwodną. Podobno można podłączyć też pod młockarnie, tyle że wtedy trzeba pod korek zalać olejem rzepakowym.

Co się stało z bakiem że chcesz wymieniać?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
picolo




Dołączył: 07 Mar 2016
Posty: 147
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 19:36, 17 Maj 2016    Temat postu:

Nic się nie stało z bakiem... Napisałem w sensie, że jest wypalony bak od wymiany oleju... A z tym olejem, wcale nie powiedziałem, że go nie wymienię, tylko, że zastanawiam się czy to zrobić i wkur... mnie to jako, że jest to bak od wymiany Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin