Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Ustawienie luzu osiowego wału
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
michalpl




Dołączył: 12 Mar 2012
Posty: 312
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 19:17, 29 Mar 2013    Temat postu: Ustawienie luzu osiowego wału

Jak ustawić luz osiowy wału?
Serwisówka mówi że luz ma być 0,1-0,2
Zrobiłem tak że podszlifowałem stare bieżnie łożyska żeby łatwo je ściągnąć dokonałem pomiarów i dobrałem odpowiednią podkładkę którą zamontowałem od strony magneta. Luz ustawiłem na 0,21 pociągając kartery śrubami "z wyczuciem".
Po założeniu nowych bieżni na wale wał wchodzi w łożysko w karterze dość ciężko i nie można go wyciągnąć bez użycia młotka więc nie da się też po skręceniu karterów zmierzyć luzu skoro łożysko jest ciasno spasowane i nie da się ręką tak ruszać żeby pomierzyć luz osiowy.
Może ktoś by opisał procedurę ustawiania tego luzu?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wójo




Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 1781
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 21:54, 29 Mar 2013    Temat postu:

jakie masz łozyska wału ? bierznia wewnetrzna powinna bardzo lekko wchodzic w reszte łozyska.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
michalpl




Dołączył: 12 Mar 2012
Posty: 312
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 22:00, 29 Mar 2013    Temat postu:

lozyska fag nj206e.tvp2.c3
jak lozyska sa w karterach to bieznia wchodzi latwo ale wyjac ja palcami raczej sie nie da. jak bieznia siedzi juz na wale to ciezko wal wsadzic do konca w lozysko. jak juz wejdzie to tylko mlotkiem wyciagne wal z lozyska


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13674
Przeczytał: 31 tematów

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Pią 22:44, 29 Mar 2013    Temat postu:

z tego co pamietam mam te same łozyska i u mnie bierznia wewnętrzna praktycznie sama " wpadała"

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Maciek222




Dołączył: 13 Sie 2011
Posty: 160
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Sob 5:26, 30 Mar 2013    Temat postu:

W lc4 tez sam praktycznie wal wpada w lozyska i kartery prawie same sie rozdzielaja.wyglada to na zcentrowany wal(ma przesuniete przeciwwagi wzgledem osi i to daje taki efekt.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
michalpl




Dołączył: 12 Mar 2012
Posty: 312
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 7:30, 30 Mar 2013    Temat postu:

chyba znalazlem przyczyne ale prosze o potwierdzenie.
na lozysku jest wyryty symbol i na koncu c3 a na biezni tego lozyska jest symbol ale nie ma tego c3 wybitego i moze stad te problemy.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Maciek222




Dołączył: 13 Sie 2011
Posty: 160
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Sob 8:46, 30 Mar 2013    Temat postu:

A to nie sa komplety?c3 to luz.mam stare skf i sa jednakowo opisane bieznia zewnetrzna jak i wewnetrzna.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
michalpl




Dołączył: 12 Mar 2012
Posty: 312
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 19:52, 30 Mar 2013    Temat postu:

sa komplety ale jak mam rozkompletowane i na biezniach nie mam wybitego luzu

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wójo




Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 1781
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 21:48, 30 Mar 2013    Temat postu:

nie powinno sie używać młotka przy montażu/demontażu wału, nie zawsze wszystkie części łożyska sa opisane, często jest tak ze zewnętrzna bieżnia jest uniwersalna a pożądane pasowanie ustala sie odpowiednio obrabiając wewnętrzna bieżnie. Co firma to rózne metody i oznaczenia ale to sa fabryczne etapy.
Nawet jak by te łozyska nie były z luzem c3 to powinny lekko sie składac.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
michalpl




Dołączył: 12 Mar 2012
Posty: 312
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 8:35, 31 Mar 2013    Temat postu:

Po swietach musze kupic jeszcze jedne lozyska na wal i wtedy zobaczymy.
A powiedzcie mi jak dystansuje wal od strony magneta podkladkami tak jak w servisowce napisali ale od nowosci byla podkladka 0,1 od drugiej strony. I teraz pytanie czy zostawic ta pdkladke i dodawac od strony magneta jeszcze czy ja wyjac i dawac tylko od strony magneta?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Keny




Dołączył: 21 Lis 2011
Posty: 269
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Inowrocław

PostWysłany: Nie 8:59, 31 Mar 2013    Temat postu:

U mnie było tak ,że te podkładki były inaczej usytuowane niż w serwisówce, nadmienie, że wał nigdy nie był wyjmowany od nowości , czyli wyszedł tak z fabryki. Włożyłem podkładki dystansowe tak jak były poprzednio włożone. Z tego co pamiętam to łożyska na wał też ciężko wchodziły (w bieżnię) przy montażu. Jednakże zrobiłem 2500km i silnik chodzi jak "igiełka" , ostatni wymienialem sprzęgło jednokierunkowe od rozrusznika i sprawdzałem luzy (zero luzów osiowych czy współosiowych wyczuwalnych ręką). Silnik jak na KTM "chodzi" bardzo cicho (wymieniłem oczywiście podczas kapitali wszystkie łożyska w silniku).
Osobiście uważam , że powinieneś zostawić tak jak było , chyba ,że już był wcześniej demontowany i jest możliwość, że ktoś pomieszał te podkładki.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
michalpl




Dołączył: 12 Mar 2012
Posty: 312
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 8:19, 01 Kwi 2013    Temat postu:

To jak z tymi podkladkami pod bieznie lozyska? Z ktorej strony dawac?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
4tSTUNT
Moderator



Dołączył: 12 Lut 2012
Posty: 1533
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: LUBUSKIE, ZACHODNIOPOMORSKIE

PostWysłany: Pon 8:25, 01 Kwi 2013    Temat postu:

Reguluj od strony magneta, a jak wcześniej jakąś pewno 0.10 lub 0.15 miałeś od strony sprzęgła to daj ją tam znów, ale jak mówię wszystkich dalszych korekt dokonuj od strony magneta.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
michalpl




Dołączył: 12 Mar 2012
Posty: 312
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 8:30, 01 Kwi 2013    Temat postu:

Ale jestes tego pewien? Bo w srevisowce nic nie pisza o tymzeby zostawic ta co byla po drugiej stronie magneta

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
4tSTUNT
Moderator



Dołączył: 12 Lut 2012
Posty: 1533
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: LUBUSKIE, ZACHODNIOPOMORSKIE

PostWysłany: Pon 10:00, 01 Kwi 2013    Temat postu:

W serwisowce nic nie pisze, ale wszyscy tak robią. Skoro fabrycznie tam była to po coś ja tam umieśili i ja bynajmniej u siebie ją zostawiam, a reguluje od strony magneta. Tak samo robił wiem że ostryx, kenny z forum.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin