Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Spadek mocy po wymianie oleju exc 450 - 2012r

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Clairo




Dołączył: 27 Sie 2021
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie

PostWysłany: Pon 21:53, 18 Paź 2021    Temat postu: Spadek mocy po wymianie oleju exc 450 - 2012r

Dzień dobry,
pisze posta, że względu na to iż pojawił się u mnie w motocyklu pewien problem i nie wiem czym on jest spowodowany... wymianą oleju a może wywrotką?
Zacznę od początku czyli wywrotki, której skutkiem są urwane kierunki, cieknąca laga i wgięty wydech przy końcówce ( widocznie ale bez przesady ) - dojechałem delikatnie do domu więc nie mam porównania.
Stwierdziłem, że wystarczy więc wymieniłem olej lecz zamiast filtra oleju wykręciłem dekielek od pompy oleju Rolling Eyes po czym wysunęły się dwa plastiki w kształcie gwiazdek lekko spanikowałem więc wcisnąłem palcem te plasticzki wcześniej dotykając je delikatnie bez kręcenia, wyjmowania - założyłem dekielek i dokręciłem ( chodź wydaje mi się, że tym dekielkiem docisnąłem te plastiki a wcześniej jakby były wsadzone głębiej... ) następnie wykręciłem poprawnie filtr oleju i dokończyłem robotę bez większych problemów.
Następnego dnia uruchomiłem motocykl, pojechałem w trasę chodź wydawało mi się, że motocykl nie ma tej mocy ale z drugiej strony pracuje równo, ma moc lecz przy odkręceniu pełnego gazu go tak muli... zignorowałem to i zrobiłem około 5 motogodzin bez żadnego zatarcia czy innych podobnych niespodzianek.
Reasumując co może być przyczyną? Motocykl ma moc lecz nie pełną, pracuje równo, uruchamia się bez problemu.

Przepraszam za tak chaotyczny post i za tak idiotyczne problemy ale powiedzmy, że się dopiero uczę


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KristofSX




Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5670
Przeczytał: 27 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: D0 BRAAP

PostWysłany: Wto 9:23, 19 Paź 2021    Temat postu:

hej, może nic się nie stało ALE
jak wysunęła Ci się pompa to możliwe że spadła z wałka napędowego, wciskając ją z powrotem docisnąłeś ją do wałka i możliwe że wskoczyła na swoje miejsce, zanim to się stało mogło być tak że moto chodziło na sucho - najszybciej dostaje góra czyli krzywki rozrządu, mogły się przytrzeć i stąd spadek mocy.
ale to moja teoria , mam nadzieję że nietrafna Smile
tak czy tak, dobrze by było jeszcze raz zaglądnąć do pompy - wyjąć ją i sprawdzić czy tam nie ma żądnych uszkodzeń i śladów.
jak coś to manual u mnie na kristofsx.com - 2012 KTM 450-500 EXC-F XCF-W Six Days Service Repair Manual , strona 171- 172


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez KristofSX dnia Wto 9:23, 19 Paź 2021, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Clairo




Dołączył: 27 Sie 2021
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie

PostWysłany: Wto 10:57, 19 Paź 2021    Temat postu:

KristofSX napisał:
hej, może nic się nie stało ALE
jak wysunęła Ci się pompa to możliwe że spadła z wałka napędowego, wciskając ją z powrotem docisnąłeś ją do wałka i możliwe że wskoczyła na swoje miejsce, zanim to się stało mogło być tak że moto chodziło na sucho - najszybciej dostaje góra czyli krzywki rozrządu, mogły się przytrzeć i stąd spadek mocy.
ale to moja teoria , mam nadzieję że nietrafna Smile
tak czy tak, dobrze by było jeszcze raz zaglądnąć do pompy - wyjąć ją i sprawdzić czy tam nie ma żądnych uszkodzeń i śladów.
jak coś to manual u mnie na kristofsx.com - 2012 KTM 450-500 EXC-F XCF-W Six Days Service Repair Manual , strona 171- 172


Rozkrecilem raz jeszcze ten dekielek i tak to wyglada w środku - nic więcej sam nie zdziałam bo się nie znam i co najwyżej popsuje - liczyłem, ze usterka będzie prostsza
Turaj dodaje zdjęcia jak to wyglada i chyba coś pękło lekko w środku


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Clairo




Dołączył: 27 Sie 2021
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie

PostWysłany: Wto 11:01, 19 Paź 2021    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KristofSX




Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5670
Przeczytał: 27 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: D0 BRAAP

PostWysłany: Wto 17:57, 19 Paź 2021    Temat postu:

wygląda że pękł wirnik pompy, nie obejdzie się bez wizyty w serwisie w celu zdiagnozowania ewentualnego przytarcia sprzęta.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13698
Przeczytał: 28 tematów

Pomógł: 269 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Wto 18:36, 19 Paź 2021    Temat postu:

dokładnie, to co prawda jest pompa powrotna, ale róznie mogło byc, warto zrobic podstawowy przegląd - zwłaszcza ze idzie zima. w razie co chętnie pomoge

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Clairo




Dołączył: 27 Sie 2021
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie

PostWysłany: Wto 18:51, 19 Paź 2021    Temat postu:

henio12323 napisał:
dokładnie, to co prawda jest pompa powrotna, ale róznie mogło byc, warto zrobic podstawowy przegląd - zwłaszcza ze idzie zima. w razie co chętnie pomoge


Chociaż Panowie powiem wam szczerze, że ten dekielek odkręciłem w trakcie wymiany oleju, spadek mocy nastąpił od razu po uruchomieniu na nowym oleju - przejeździłem tak 5 motogodzin i żadnych zmian od tamtej pory nie było. ( nie wiem czy ma to znaczenie )
@Henio Transport motocykla do Ciebie to byłby spory problem dla mnie osoby z podkarpacia Sad


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13698
Przeczytał: 28 tematów

Pomógł: 269 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Wto 19:04, 19 Paź 2021    Temat postu:

pisałes juz to, spadek mocy mógł byc przez duzo wieksze opory stawiane przez olej. oleju w silniku nie ma duzo - jak był tam gdzie go nie powinno byc, to nie był ogo tam gdzie powinien byc Very Happy, mozesz wymienic pompe oleju, pomodlić sie - moze akurat nic sie nie przytarło i bedzie jeździło.
gorzej jak cos "przyłapało' i kazda minuta jazda nasila uszkodzenie - nie da sie tego stwierdzić po opisie, może jakaś wróżka by pomogła Very Happy
no kawałek drogi jest, robie tez same silniki wysyłkowo - ale to jak juz tobie pasuje Razz


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin