Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Silnik EXC RFS 450 -> 525 2005rok
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Fabian




Dołączył: 03 Sty 2013
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 12:31, 15 Sty 2013    Temat postu: Silnik EXC RFS 450 -> 525 2005rok

WItam

próbuje rozgryźć temat podobieństw konstrukcyjnych silnika RFS z 2005 pomiedzy 450 a 525. Jakie części są wpólne? wał, głowica, gaźnik ? itd.

Mam wiele różnych opini.
Czy posiada ktoś informacje na ten temat - innymi słowy interesuje mnie co zrobić aby przerobić 450 na 525 czy to w ogóle ma sens?

Moja 450 wymaga juz remontu stąd moje rozważania.
Z góry dzięki za pomoc
pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13671
Przeczytał: 27 tematów

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Wto 14:57, 15 Sty 2013    Temat postu:

wystarczy popatrzeć na wspólne częsci w katalogach. 450 i 525 to sa niemalze identyczne silniki. dół jest ten sam, na górze róznia sie tylko cylindrem i tłokiem, głowica zostaje ta sama. nie wiem jak jest z gaźnikiem, tzn na pewno jest ten sam ale nie wiem jak z rozmiarami dysz. ale pewnie też to samo. spokojnie mozesz przerobic swój silnik nawet na 560 Razz

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
madart




Dołączył: 22 Gru 2012
Posty: 147
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 20:16, 15 Sty 2013    Temat postu:

na początek link: [link widoczny dla zalogowanych]
różnią się tylko srednicą cylindra - 89 vs 95mm
450 ma uszczelke pod cylindrem 0,8mm a 525 0,5mm
wałek rozrządu ten sam 5521
jak masz cylka 450 rozwierć zatulejuj na tłoka 525 i ciesz sie mocą Smile
KTMy są jak klocki lego Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wójo




Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 1781
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 20:40, 15 Sty 2013    Temat postu:

tylko nie wstawiaj zadnej tulei !! chyba ze delikatnie eksploatujesz. co do róznic, juz wyjasnione. Miedzy 400-450/525 jest juz wiecej róznic. Sx 450 i 525 tez sie róznia od exc i trzeba uważać na wysokosci cylindrów, nie tylko na srednice.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
czarnysm




Dołączył: 10 Sty 2012
Posty: 117
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Mława

PostWysłany: Śro 2:16, 16 Sty 2013    Temat postu:

henio12323 napisał:
wystarczy popatrzeć na wspólne częsci w katalogach. 450 i 525 to sa niemalze identyczne silniki. dół jest ten sam, na górze róznia sie tylko cylindrem i tłokiem, głowica zostaje ta sama. nie wiem jak jest z gaźnikiem, tzn na pewno jest ten sam ale nie wiem jak z rozmiarami dysz. ale pewnie też to samo. spokojnie mozesz przerobic swój silnik nawet na 560 Razz


a na 560 Nie trzeba zmieniac korby i modulu zaplonowego? w po przyszlym sezonie bede wymieniac tlok i cylek i tez zastanawiam sie nad 560 tylko nigdzie nie moge znalezc info co dokladnie potrzeba (i za ile) zeby zrobic z 525-560


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
madart




Dołączył: 22 Gru 2012
Posty: 147
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 6:27, 16 Sty 2013    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych] 1000$ jesli wyslesz im swoj cylinder a w zamian dostajesz korbe, tlok i nowy cylinder

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wójo




Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 1781
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 9:26, 16 Sty 2013    Temat postu:

z serynjego 450 mozesz zrobic 510, puzniej wkładasz wiekszy cylinder i robisz 540 a zeby z 540 zrobic 560 musisz zmienic wał od 560 który ma wiekszy skok. Jak juz robisz 560 to wiadomo ze lepiej odrazu i wałek, gaznik, sprzegło, moduł... spore koszty wychodza.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13671
Przeczytał: 27 tematów

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Śro 14:04, 16 Sty 2013    Temat postu:

sory racja miałem na mysli 540 Razz a napisałem 560 ma inna korbe jak nie cały wał itp iotd.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Fabian




Dołączył: 03 Sty 2013
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 14:57, 16 Sty 2013    Temat postu:

madart napisał:
na początek link: [link widoczny dla zalogowanych]
różnią się tylko srednicą cylindra - 89 vs 95mm
450 ma uszczelke pod cylindrem 0,8mm a 525 0,5mm
wałek rozrządu ten sam 5521
jak masz cylka 450 rozwierć zatulejuj na tłoka 525 i ciesz sie mocą Smile
KTMy są jak klocki lego Smile


Któryś fachowiec z kolei podpowiada mi że jest jeszcze różnica w wale - inaczej przesunięte wykorbienie. Spotkął się ktoś z taką informacją?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13671
Przeczytał: 27 tematów

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Śro 15:00, 16 Sty 2013    Temat postu:

eee jak mam serwisówke do silnika 450 525 to numer wału jest ten sam dla 450 i 525 wiec róznic nie moze mieć

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wójo




Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 1781
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 20:07, 16 Sty 2013    Temat postu:

róznica w wykorbieniu jest miedzy 400 a 450/520/525/540 i 560 ma jeszcze inny wał i korbe od całej reszty. W korbie od 560 prawdopodobnie jest tylko taka róznica ze jest przeszlifowana na dolnej stopie zeby miesciła sie w obrysie wału przy najnizszym połozeniu, z racji tego ze czop jest osadzony na wiekszym promieniu bez zwiekszania całkowitej srednicy połówek wału.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Fabian




Dołączył: 03 Sty 2013
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 21:10, 16 Sty 2013    Temat postu:

Dzięki wszystkim za wpisy. Chyba powoli się mi to wszystko klaruje. Dół silnika jest ten sam, głowica i wałek rozrządu też. Nawet gaźnik taki sam.

Różnica to oczywiście cylinder z tłokiem, uszczelka i jak się okazało moduł zapłonowy Sad co może przesądzić o finansowej porażce całego przedsięwzięcia.

450 525
Głowica 59036020144 59036020144
Gaźnik FCR-MX39 TPS 03 59031001200 59031001200
Wałek rozrządu 59036010000 59036010000
Wał 59030018500 59030018500
CDI 59439031010 59039031500


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13671
Przeczytał: 27 tematów

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Śro 21:42, 16 Sty 2013    Temat postu:

jak masz np tłok i cylinder do wymiany. to masz wcale nie wiekszy wydatek. kupujesz tylko tłok i cylek 510 pojemnosci i zakładasz. moduł jest ten sam Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
goger




Dołączył: 26 Maj 2012
Posty: 169
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Galicja

PostWysłany: Pon 22:35, 21 Sty 2013    Temat postu:

wójo napisał:
z serynjego 450 mozesz zrobic 510, puzniej wkładasz wiekszy cylinder i robisz 540 a zeby z 540 zrobic 560 musisz zmienic wał od 560 który ma wiekszy skok. Jak juz robisz 560 to wiadomo ze lepiej odrazu i wałek, gaznik, sprzegło, moduł... spore koszty wychodza.


zaciekawiło mnie jak z 450 zrobić 510, możesz wójo rozwinąć temat?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wójo




Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 1781
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 22:36, 21 Sty 2013    Temat postu:

najnormalniej zmieniasz cylinder z tłokiem od 520-525 i masz 510ccm.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin