Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Rozruch po zimie .... pytań kilka
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Brooklyn86




Dołączył: 29 Lip 2011
Posty: 51
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Białogard

PostWysłany: Pon 18:09, 26 Mar 2012    Temat postu: Rozruch po zimie .... pytań kilka

Witam, dopiero dzisiaj wziąłem się za odpalenie moto pierwszy raz od zeszłego roku. Pierwsze co....uszczelki. Przez zimę puścił oring w kraniku paliwa - zalałem paliwo i powódź. Uporałem się z tym. Jednak to nie koniec powodzi. Okazało się, że uszczelka gaźnika tez nie trzyma i leje się jak z kranu. Nr kat: 54531610000 (może ktoś ma na zbyciu ?). Czy to normalne z tymi uszczelkami ? Normalne zachowanie gumowych uszczelek bez płynów?
Kolejna kwestia - odpaliłem moto - odpalił bez większych trudów. Chodził równo, trzymał obroty, jednak po przekręceniu manetki na maxa zamiast wkręcać się na obroty - przygłuszało go, a z airboxa dało się słyszeć dudnienie. Ktoś podrzuci jakąś sugestie gdzie szukać przyczyn? Jeżeli w gre wchodzi regulacja gaźnika to co sugerujecie ? Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13669
Przeczytał: 26 tematów

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Pon 18:39, 26 Mar 2012    Temat postu:

pewnie nie spusciłes paliwa z gaźnika na zime. wyparowało i osad został. gaxnik bym przeczyscił. gumowe elementy mozna przesmarować płynem hamulcowym wtedy "spuchna" tylko nie ma co przesadzac Very Happy bo jak wsadzisz na kilka godzin guma moze 2X sie powiekszyc.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Brooklyn86




Dołączył: 29 Lip 2011
Posty: 51
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Białogard

PostWysłany: Pon 18:58, 26 Mar 2012    Temat postu:

Super rada z tym płynem hamulcowym,wykorzystam na pewno. Może obejdzie się bez kupowania nowej uszczelki. Paliwo na zime spuszczone z kranika i gaźnika było. A co do braku wkręcania się na obroty i dudnienia z airboxa ? Gaźnik czyściłem....

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13669
Przeczytał: 26 tematów

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Pon 19:19, 26 Mar 2012    Temat postu:

zawsze jak moto sie zadusza to tak dudni. jedź sobie z 30 km h na 4/5 biegu i odkręc troche gaz ( niezdrowe jest to dla silnika Razz ) zobaczysz jak bedzie dudniło ;D
po prostu sie zadusza, przyczyn moze byc kilka, albo nei dostaje paliwa albo sie zalewa bo dostaje go za duzo. albo np odcina zapłon. sprawdź swiece jaki ma kolor. moze przyszłą pora na wymiane ? ew jest ustawiony zły skład mieszanki, to po kolorze swiecy dojdziesz


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wójo




Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 1781
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 19:45, 26 Mar 2012    Temat postu:

100% gaznik cos sie osadziło przez zime i nie dostale tyle paliwa ile powinien, czasami mozna go "rozruszac" powoli podczas jazdy ale lepiej wyjac i profilaktycznie wyczyscic, wyjecie gaznika z ktm to nie problem w porównaniu ze szlifierkami...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Brooklyn86




Dołączył: 29 Lip 2011
Posty: 51
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Białogard

PostWysłany: Wto 18:32, 27 Mar 2012    Temat postu:

Moto troche pochodziło...jakieś 5 min, przejechałem się kawałek - spokojnie, bez szaleństw. Zwróciłem uwagę, że chłodnice są dość gorące - postanowiłem odkręcić korek a tu bach i wystrzelił płyn. Płyn zmieniałem w trakcie zimy, to była pierwsza jazda po zmianie. Co się stało? Zapowietrzony układ ? Dlaczego się zagotowało? Coś nie tak z płynem ?
Co do kwestii przygasania silnika. Zalewa mi notorycznie świece. Rozgrzałem moto i wziąłem się za regulację gaźnika. Zauważyłem następującą rzecz: silnik nie reaguje na kręcenie śrubą od obrotów na biegu jałowym - wogóle! Jedyne czym mogę wyregulować obroty na luzie to pokrętło przy rolgazie "skracające i wydłużające" linkę. Moto pali tylko przy maksymalnie wykręconej lince i trzyma wtedy obroty (czyli iglica jest wtedy podniesiona). Przy wkręconej - skróconej lince moto nie pali wogóle. Coś z iglicą? Jej unoszenie śrubką nic nie daje a skrócenie linki wpływa na obroty. Podkręce obroty linką i moto odpala, chodzi chwilę i zalewa znowu. Świece zalewa - wykręcam, susze i moto pali na kopa za każdym razem po wysuszeniu - więc eliminuje wszystkie inne przyczyny....


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13669
Przeczytał: 26 tematów

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Wto 19:47, 27 Mar 2012    Temat postu:

układ chłodniczy to układ cisnieniowy. jak pewnie z fizyki pamiętasz przy zwiekszonym cisneniu ciecz nie wrze w tej samej temp co ciecz przy normalnym cisneniu. jak odkręciłes korek to zmniejszyłes ciśnienie = sprawiłeś że ciecz zaczyna wrzeć momentalnie. norma. pewnie tez jeszze jak zmieniałes płyn to nalałeś pod korek. zawsze po mocnym rozgrzaniu sobie częsc płynu wyrzuci korkiem i poziom niecpo nad żeberkami na zimnym silniku powinien sie utrzymywac. a korka od chłodnicy przy rozgrzanym silniku sie nie odkręca.

reguluj skłądem mieszanki najpierw. wykręc na około 1.5 obrota i potem sie baw w ustawianie. ja tez teraz jestem w trakcie ustawiania ;P z tym że mi juz moto pracuje jak trzeba ale co chwile jakis czas wyjmuje swiece i kontroluje kolor ;D żeby uzyskac idealna proporcje ;P wtedy bedzie kawa z mlekiem.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Brooklyn86




Dołączył: 29 Lip 2011
Posty: 51
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Białogard

PostWysłany: Wto 20:35, 27 Mar 2012    Temat postu:

henio12323 napisał:
układ chłodniczy to układ cisnieniowy. jak pewnie z fizyki pamiętasz przy zwiekszonym cisneniu ciecz nie wrze w tej samej temp co ciecz przy normalnym cisneniu. jak odkręciłes korek to zmniejszyłes ciśnienie = sprawiłeś że ciecz zaczyna wrzeć momentalnie. norma. pewnie tez jeszze jak zmieniałes płyn to nalałeś pod korek. zawsze po mocnym rozgrzaniu sobie częsc płynu wyrzuci korkiem i poziom niecpo nad żeberkami na zimnym silniku powinien sie utrzymywac. a korka od chłodnicy przy rozgrzanym silniku sie nie odkręca.


Na fizykę chodziłem ale przyznam szczerze nie miałem o tym pojęcia! Czyli w tym temacie raczej sie tym nie przejmowac... A co do gaźnika - mieszanka ustawiona na 1,5 obrotu wykręcona. Może być coś z linką, iglicą, że tylko reg. dł. linki wpływa na obroty ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13669
Przeczytał: 26 tematów

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Wto 20:54, 27 Mar 2012    Temat postu:

wykręc swiece i zobacz jaki kolor. przy źle ustawionej dawce paliwa ( skład mieszanki) moze nie działac jak trzeba regulacja pokrętłem od regulacji biegu jałowego

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Brooklyn86




Dołączył: 29 Lip 2011
Posty: 51
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Białogard

PostWysłany: Wto 21:32, 27 Mar 2012    Temat postu:

Zauważyłem: wkładam świece DENSO - chodzi i nie zalewa. Wkładam NGK i zalewa po chwilii.....

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hacker33




Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 79 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Wto 22:45, 27 Mar 2012    Temat postu:

Brooklyn86 napisał:
Zauważyłem: wkładam świece DENSO - chodzi i nie zalewa. Wkładam NGK i zalewa po chwilii.....


może mają różną ciepłotę. nie podałeś dokładnych oznaczeń tych świec.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bully




Dołączył: 03 Mar 2011
Posty: 843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: opolskie

PostWysłany: Śro 9:20, 28 Mar 2012    Temat postu:

Jęsli brakło regulacji wolnych to mieszanka za bogata, dokładniej za wysoki poziom paliwa, gażnik na stół, pierwsze ustawić poziom paliwa potem dalsze regulacje, poziom paliwa ma być na poziomie łaczenia pokrywki w gaźnikiem, z doświadczenia wiem że nie ma co wierzyć pływakowi, i metodzie podanej w serwisówce. Odkręcić śrubę spustowa dorobić jakieś uszczelnienie z węzykiem i sprawdzic wezykiem poziom

aa i jeszcze przed sprawdzaniem poziomu sprawdzić szczelnośc zaworka .


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez bully dnia Śro 9:21, 28 Mar 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Brooklyn86




Dołączył: 29 Lip 2011
Posty: 51
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Białogard

PostWysłany: Śro 10:28, 28 Mar 2012    Temat postu:

Świeca DENSO typ: W22ESR-U - śmiga całkiem sensownie
Świeca NGK(R) typ: BPR6E - pochodzi chwile i zalewa

Przy gaźniku szperałem już z zylion razy :/ Zbyt bogata mieszanka może tłumaczyć wyciek "smoły" z połączenia kolektor-dyfuzor ? P.S. śrubkę mieszanki mam ustawioną na 1,5 wykręcona. Ile sugerujecie dac do dalszych prób? (wiem głupie pytanie Neutral)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
leszczu768




Dołączył: 03 Sty 2012
Posty: 45
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 11:11, 28 Mar 2012    Temat postu:

Srubke mieszanki masz ustawic tak, aby po dodaniu gazu na max, silnika nie zamuliło. Trzeba kombinowac, nie ma ustalonej reguly ile ją wykręcić. Ja zaczynam zawsze od 2,5 obrotu, a później trzeba kombinowac.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bully




Dołączył: 03 Mar 2011
Posty: 843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: opolskie

PostWysłany: Czw 7:33, 29 Mar 2012    Temat postu:

leszczu768 napisał:
Srubke mieszanki masz ustawic tak, aby po dodaniu gazu na max, silnika nie zamuliło. Trzeba kombinowac, nie ma ustalonej reguly ile ją wykręcić. Ja zaczynam zawsze od 2,5 obrotu, a później trzeba kombinowac.

tylko ze śruba mieszanki nie ma nic do dodawania gazu na max.
Gaz na max - dysza główna, pół gaz - iglica, lekki gaz - dysza wolnych ewentualnie śruba mieszanki, wolne obroty - śruba mieszanki i wysokośc przepustnicy.

wysokośc poziomu paliwa w gaźniku zaś ma wpływ na cała skalę obrotów.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez bully dnia Czw 7:34, 29 Mar 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin