Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Rozpoławianie silnika
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mateusz607




Dołączył: 07 Cze 2015
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: ~Radzyń Podlaski

PostWysłany: Sob 11:56, 30 Kwi 2016    Temat postu: Rozpoławianie silnika

Skrzynia mi sie sypła i rozbieram silnik.
Krok po kroku wg. instrukcji i stanąłem na ściągnięciu koła magnesowego. 1. Potrzebny mi jakiś specjalny ściągacz- czy są inne bezpieczne metody ściągnięcia tego? lub czy to wogóle jest konieczne jeśli chcę się dobrać do skrzyni, a wału krobowego nie chce ruszać?
Narazie pominąłem to i poszłem dalej- ściągam wszystko od strony sprzęgła.
2. Teraz muszę odkręcić nakrętkę 27mm z lewym gwintem. Mam zablokowany wał śrubą do tego bez podkładki. Normalnie kluczem nie daje rady i pytanie- ile ta śruba wytrzyma? mogę spróbować kluczem udarowym bez uszkodzenia tej śruby która blokuje wał?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
PiterBaja




Dołączył: 14 Paź 2014
Posty: 521
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: LRA

PostWysłany: Sob 13:49, 30 Kwi 2016    Temat postu:

Jak chcesz udarem to odkręcaj ta srube do blokowania wału. Ta srubka słuzy głównie do ustawienia rozrządu zeby ci sie nic w miedzy czasie nie przestawiło.
Udar do odkręcania możne z od biedy posłużyć tylko zakręciłbym juz kluczem blokującym i dynamometrem


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13676
Przeczytał: 31 tematów

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Sob 15:09, 30 Kwi 2016    Temat postu:

jak kręcisz udarem to nie potrzebujesz blokować udar bez problemu ręką utrzymasz. łapiąc np za korbe.

co do magneta - jedyne rozsądne to sciągacz taki wkręcany w srodek, koło jest dosyc spore i delikatne i inne metody mogą pogiąć magneto. szkoda ryzykować. ale z drugiej strony nie musisz chyba sciągać żeby rozpołowic silnik, wszystkie srubki są wokół i są dostępne. jedynie warto by pompe sprawdzic i chyba do niej sie nie dostaniesz bez sciągniecia.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Sob 17:06, 30 Kwi 2016    Temat postu:

jeszcze troche sie pobawiłem i udało się odkręciś tą lewą nakrętke 27.
Silnik sie chce sie rozejść, chyba jest jeszcze jedna śrubka pod tym magnetem (widzę ją, ale nie jestem pewien czy to ona trzyma), z drugiej strony jak rozeszło się 2-5mm (zależy z której strony) to raczej nie ona.
Tak czy inaczej znajomy mówił, że ma takie ściągacze, więc chyba będzie dobrze Smile
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mateusz607




Dołączył: 07 Cze 2015
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: ~Radzyń Podlaski

PostWysłany: Sob 17:07, 30 Kwi 2016    Temat postu:

to byłem ja Smile właśnie się dowiedziałem, że da się pisać bez logowania Razz

Edit:

doznałem oświecenia- wykręciłem śrubke do blokowania wału i poszło Smile do wymiany jeden tryb z numerem 29 i ten z nim współpracujący ma na zębach jakieś "wżery", do tego jego wybierak się troche starł- wymieniać go?
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Mateusz607 dnia Sob 19:23, 30 Kwi 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KristofSX




Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5668
Przeczytał: 18 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: D0 BRAAP

PostWysłany: Sob 21:16, 30 Kwi 2016    Temat postu:

zmieniaj wszystko, szkoda by było żeby za jakiś krótki lub dłuższy czas znowu coś klęknęło

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mateusz607




Dołączył: 07 Cze 2015
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: ~Radzyń Podlaski

PostWysłany: Sob 13:04, 14 Maj 2016    Temat postu:

co mogło się stać temu łożysku? jest z wału, jakieś słowackie, NIE C3.
Skutek nie C3, czy brak/ zbyt niski stan oleju? tylko to jest w takim stanie i tylko jedna sztuka od strony sprzęgła. Ta chropowata powierzchnia jest na 1/3 obwodu
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Mateusz607 dnia Sob 13:05, 14 Maj 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13676
Przeczytał: 31 tematów

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Sob 14:07, 14 Maj 2016    Temat postu:

u mnie było to samo na wale, w sumie ciezko powiedziec co było przycyzną. prawdopodobnie słabe łozysko, mi to sie zrobiło na dole gdzie jestn ajwiększe obciązenie

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
GaCek




Dołączył: 13 Kwi 2009
Posty: 391
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 19:15, 15 Maj 2016    Temat postu:

Duże obciążenia, słabej jakości łożysko itd. = zmęczenie materiału z widocznym efektem.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hacker33




Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 79 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Nie 20:17, 15 Maj 2016    Temat postu:

wygląda jakby nie był zachowany odpowiedni luz.
druga sprawa na wał idą specjalne łożyska skf lub ntn więc jak to jest zwyĸłe łożysko to też szybciej poleciało


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mateusz607




Dołączył: 07 Cze 2015
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: ~Radzyń Podlaski

PostWysłany: Pon 19:16, 16 Maj 2016    Temat postu:

kolejna weryfikacja...
wał korbowy chwycony na końcach w kłach, czujnik zegarowy w miejscu gdzie było łożysko i bicie 0,12mm. Jaka jest norma? bo zdaje mi się, że mniej niż pół tego, ale mam cichą nadzieję, że się mylę :/


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hacker33




Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 79 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Wto 9:44, 17 Maj 2016    Temat postu:

Luz powinien być chyba mniejszy niż 0,05mm
Dobry mechanik wycentruje spokojnie do 0,01mm.
Pytanie jak wyciągałeś wał z karterów? Czy go nie skrzywiłeś przy tej operacji?
Powodem tego stanu j/w mogło być słabe łożysko + krzywy wał + brak luzu osiowego.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
żółf




Dołączył: 02 Paź 2011
Posty: 1145
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Karpacz

PostWysłany: Wto 9:57, 17 Maj 2016    Temat postu:

Krzywy wał to może być skutek, a nie przyczyna zatartego łożyska. To ze zdjęcia to normalne zużycie utwardzanych powierzchni i powodem tego było prawdopodobnie słabej jakości łożysko. Ciesz się że Ci się silnik nie rozsypał. Jeżeli ktoś oszczędził przy poprzednim remoncie na łożyskach na wale, to zweryfikowałbym cały silnik. Wymiana wszystkich łożysk to ok 600zł, a zrobisz to przy jednej robocie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
GaCek




Dołączył: 13 Kwi 2009
Posty: 391
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 13:34, 17 Maj 2016    Temat postu:

...a skrzywiony wał jest skutkiem nie umiejętnego zakładania łożysk/bieżni na czopy.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mateusz607




Dołączył: 07 Cze 2015
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: ~Radzyń Podlaski

PostWysłany: Wto 14:58, 17 Maj 2016    Temat postu:

To zajechane łożysko rozeszło się samo (bieżnia wewnętrzna wysunęła się z wałków), drugie żeby wyszło to stukałem młotkiem LEKKO w wał, ale przy WYbijaniu nie mógł się tak skrzywić

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin