Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

rfs dymi po glebie

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
picolo




Dołączył: 07 Mar 2016
Posty: 147
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 19:15, 29 Kwi 2016    Temat postu: rfs dymi po glebie

Witam,

Dziś miałem taką sytuację motocykl leżał na pionowym podjeździe kierą w dół, troche czasu zajeło mi jego ściągnięcie, po odpaleniu na dole podjazdu wyrzucił kłęby dymu i smród oleju, tak jakby się napił przez odme, ok, ale ile on to moze przepalać, bo dymił cały czas, na wolnych. Zgasiliśmy go ostygł zapalał normalnie widać olej w tłumiku i jak pluło w kolektor- ewidentnie olej aż pociekł na łączeniu kolektora przy głowicy. Czekaliśmy na busa ostygał do zera prawie i po odpaleniu nie dymił, rozgrzał się i zaczynał dymić tylko przy odpuszczaniu, choć ciężko to określić bo nie chciałem go trzymać już odpalonego, w każdym razie moc ma, pali normalnie, stan oleju jest.

Ktoś widział coś takiego? Nowy tłok siedzi po 2 bakach, zawory były robione, nie był przegrzany bo w okolicach 85-90 stopni, nie wiem, czy nie było za dużo oleju bo był dolewany, bo nie było na pół okienka i tak se myśle, że może uszczelniacze wywaliło. Ale co ma do tego gleba, przecież te rfsy mogą pracować do góry nogami...! Teraz jak odkrecałem go to dymił przy odpuszczaniu, co by wskazywało na uszczelniacze? Zawory podparte? Nie wiem, co o tym myśleć.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez picolo dnia Pią 19:17, 29 Kwi 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
major000




Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 2308
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 40 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 19:27, 29 Kwi 2016    Temat postu:

To normalne w silnikach Rfs. Odma wychodzi dość nisko i nawet przy ostrych zjazdach potrafi zaciągnąć olej. Odma jest podpięta do gaźnika wiec olej wraca spowrotem do cylindra i jest spalany stąd dymienie. Póki nie wypali całego oleju który został zassany to bedzie kopcił.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez major000 dnia Pią 19:29, 29 Kwi 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
picolo




Dołączył: 07 Mar 2016
Posty: 147
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 19:37, 29 Kwi 2016    Temat postu:

No dobra, ale myślisz, że ile czasu to będzie kopciło, bo bałem się go tak trzymać opalonego długo, z 5-10 min w sumie chodził i teraz jak mówie dymi przy odpuszczaniu, to możliwe, że dopala jeszcze olej, który poszedł w gaźnik? Jest efekt jakby po nagrzaniu się wiecej dymił, ale nie wiem czy dać mu pracować w garażu i obserwować czy rozbierać znów... A jeszcze skąd olej w kolektorze i tłumiku, to aż tyle by zaciągnął przez odme?

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez picolo dnia Pią 19:43, 29 Kwi 2016, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
major000




Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 2308
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 40 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 19:58, 29 Kwi 2016    Temat postu:

Jeśli moto leżało jakiś czas w takiej pozycji jak opisujesz to mogło się sporo oleju wlać w odmę. Zanim to się wypali też chwila minie. Normalnie wsiadaj i jeździj wtedy najszybciej go wypali. W kolektorze i tłumiku widzisz olej bo silnik go nie spala w całości i poprostu wypluwa dalej. Olej w wydechu będzie się najdłużej wypalał.
Sprawdź czy masz odpowiednią ilość oleju w silniku i lataj.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13675
Przeczytał: 30 tematów

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Pią 20:39, 29 Kwi 2016    Temat postu:

który rocznik ? w 2005 miałem przed gaźnikiem w airboxie jakby "mise' taką i tam sie potrafiło ze 200 ml oleju zebrać Very Happy to kopcił pół dnia, w 2007 juz wiem że airbox był inny, płytki i mniejszy i tam olej od razu szedł w silnik nie miał gdzie sie odstać. i szybciej wypalał

mi tez kiedys tyle zassało że nie dałem rady kopką przełamać ;P ( 1 myśl że cos walnęło w silniku Very Happy ) najgorzej jak dojdzie duzo do koncówki wydechu, potem smierdzi olejem kilka tygodni chyba ze sie dobrze w palnik daje.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
picolo




Dołączył: 07 Mar 2016
Posty: 147
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 21:00, 29 Kwi 2016    Temat postu:

no Pany, puki co to podbudowaliście mnie troche, bo chciałem już góre zrzucać, a pomyslcie jeszcze jak to się ma, że dymi bardziej jak jest ciepły i dymi przy odpuszczaniu z obrotów tak jakby przy walniętych uszczelniaczach.
Nie mam co się martwić i przepalać go normalnie?

henio to beta 450rr z 08 roku z silnikiem rfs, teraz tak se kojarze, że nawet odma idzie inaczej w becie bo nie tak do góry jak w kacie tylko pod kolektorem odrazu w gaźnik, może to mieć też wpływ na łatwiejsze zasysanie oleju, trzeba będzie popatrzeć jak wyjdzie z moto bez problemu to przerobie to jak w exc lub zaślepie gaźnik i puszcze wolno jak w crosówce


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez picolo dnia Pią 21:01, 29 Kwi 2016, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szaman108




Dołączył: 13 Paź 2013
Posty: 931
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warmia

PostWysłany: Sob 1:34, 30 Kwi 2016    Temat postu:

Wyjmij filtr powietrza i zobacz czy w airboxie nie stoi olej,wyczyść go i ogień.Mi ostatnio po glebie dymił jak lokomotywa po godzinie się uspokoiło Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
picolo




Dołączył: 07 Mar 2016
Posty: 147
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 13:57, 30 Kwi 2016    Temat postu:

No i okazało się, że miałem conajmniej z 2 kieliszki oleju w airboxie, wyczyściłem wszystko, wyprałem filtr, zobaczymy po odpaleniu Wink

A tak pozatym, jak to jest z tym stanem oleju w rfs, u mnie jest teraz na pół okienka na zimnym w pionie, to chyba dobry stan? Ostatnio miałem za mało na odpalonym i dolałem pięćdziesiątke i teraz tak se kojarze, że może jednak ten olej był gdzieś w silniku, tylko nie było go na wizjerze widać. Jaki macie stan na odpalonym i na zimnym?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13675
Przeczytał: 30 tematów

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Sob 15:06, 30 Kwi 2016    Temat postu:

nie ma co sie szczyszczać z dokładnymi pomiarami, aby cokolwiek było w okienku to smarowania ci nie zabraknie.

ja zwykle sprawdzałem odpalajac na chwile przynajmniej, i czekałem z minutke i sprawdzałem w okienku, powinno byc około połowy. i tak najlepjej sprawdzać,


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szaman108




Dołączył: 13 Paź 2013
Posty: 931
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warmia

PostWysłany: Sob 21:41, 30 Kwi 2016    Temat postu:

Na zimnym połowa okienka na rozgrzanym 3/4 okienka.I tak jak henio napisał oby cokolwiek było widać a smarowania na pewno nie zabraknie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
racycacy




Dołączył: 10 Sty 2016
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kośmin

PostWysłany: Śro 12:43, 04 Maj 2016    Temat postu:

Miałem tak samo, jeżdze rfsem 2007, po glebie rozwaliło mi uszczelniacz i oring olejowy w pompie wody, kopcil jak cholera na niebiesko, olej ciekł niemiłosiernie dziurką od pompy wody, musiał zassać sporo oleju po wywrotcce, wymiana uszczelniacza 10 minut i jazda dalej Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
picolo




Dołączył: 07 Mar 2016
Posty: 147
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 15:21, 04 Maj 2016    Temat postu:

No u mnie tam lata bez problemów, wypalony bak ale jeszcze czuć olejem z wydechu na jałowych, tak jak henio mówił zapewne trzeba przepalić na grubo.

Swoją drogą przerabiał ktoś tą odme w rfs? W sensie jak ją chytrze puścić, żeby w przypadku utopienia nie poszło mi wodą w silnik. myślałem puścić ją na maxa w górę pod siedzenie i zawrócić się w strone dołu motocykla, chyba najsensowniejszy pomysł...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin