Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

remont kapitalny exc 530
Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szakul123




Dołączył: 16 Cze 2011
Posty: 280
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 20:25, 10 Sty 2015    Temat postu: remont kapitalny exc 530

We wrześniu 2014 roku pańskiego Razz stałem się szczęśliwym posiadaczek ktm exc 530 moto bardzo podpadło mi do gustu , lecz nadeszła zima i z doświadczenia po poprzednich motocyklach postanowiłem zajrzeć do silnika no i odnowić ramę. Po dzisiejszej rozbiórce silnika okazało się że na zamku pierścienia odpowiadającego za kompresję jest ok 3mm szczelina na olejowym podobnie, tłok lekko starta powłoka teflonowa i sprawa która dała mi do myślenia w silniku jest tłok elko II selekcja, i tu pojawia się pierwsza niejasność poprzedni właściciel zarzekał się że prócz łańcuszka rozrządu nic nie wymieniał(na śrubach też jakiegokolwiek śladu nie było) i tu pytanie czy cylinder został tak spasowany fabrycznie (w serwisówce doczytałem że są 2 selekcje cylindra niestety mój angielski jest bardzo słaby więc mogłem coś źle zrozumieć) i druga sprawa szczelina pomiędzy przeciwwagą wału korbowego a stopą korbowodu wynosi 0,7mm a według serwisówki powinien wynosić 0,4-0,6mm czyli ma się rozumieć że korba też do wymiany? Jeśli korba będzie do wymiany chcę się podjąć przeróbki mojego silnika na 1 obieg oleju co myślicie o tym pomyśle i czy ktoś jest w temacie?
PS. fotki będą w przyszłym tygodniu Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KozioŁ




Dołączył: 29 Sie 2013
Posty: 1294
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łomża

PostWysłany: Sob 20:48, 10 Sty 2015    Temat postu:

Poprzedni sprzedający zwyczajnie Cię oszukał. Serwisówka przewiduje dwie selekcje i potem wymiana całego zestawu, Ty u siebie masz właśnie drugą selekcję, luzy na zamku masz zdecydowanie za duże, powinno być max, 1mm.
Czemu chcesz zrobić jeden obieg oleju? Gdzie to wyczytałeś?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez KozioŁ dnia Sob 20:58, 10 Sty 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
major000




Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 2308
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 40 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 20:57, 10 Sty 2015    Temat postu:

Jaki przebieg ma ten motocykl?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szakul123




Dołączył: 16 Cze 2011
Posty: 280
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 21:07, 10 Sty 2015    Temat postu:

przebieg ponad 230mth (licznikowo faktycznego nie znam). Na ktmtalk był takowy wątek dotyczący właśnie przeróbki na 1 obieg oleju.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez szakul123 dnia Sob 21:13, 10 Sty 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
major000




Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 2308
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 40 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 21:19, 10 Sty 2015    Temat postu:

W tłokach Elko pierścienie dość szybko ulegają zniszczeniu więc te szczeliny na zamkach to nic dziwnego. Co do selekcji tłoka to najpierw wykonaj pomiary cylindra i porównaj z wymiarem nominalnym. Jest możliwe takie spasowanie już w fabryce lub podczas wymiany tłoka ktoś odrazu założył seklekcję 2.
Co do korbowodu to wymiar który podałeś nie świadczy o jej zużyciu ale rzeczywiście jest poza limitem.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KozioŁ




Dołączył: 29 Sie 2013
Posty: 1294
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łomża

PostWysłany: Sob 21:50, 10 Sty 2015    Temat postu:

Major a spotkałeś się z takim przypadkiem że w fabryce przy pierwszym montażu wsadzony był tłok sel. B?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
major000




Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 2308
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 40 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 22:14, 10 Sty 2015    Temat postu:

KozioŁ napisał:
Major a spotkałeś się z takim przypadkiem że w fabryce przy pierwszym montażu wsadzony był tłok sel. B?
W tych modelach na cylindrze, nad kanałem napinacza hydraulicznego jest magiczna cyfra opisująca właśnie rozmiar cylindra. Poza tym wiele razy widziałem fabryczne cylindry na większą sel niż A. Jak wysyłasz cylinder do nałożenia nicasilu to też mogą ci odrazu zrobić na sel D.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
te300




Dołączył: 02 Gru 2014
Posty: 949
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 22:27, 10 Sty 2015    Temat postu:

potwierdzam co pisze major000, z tymi średnicami cylindrów i doborem tłoków bywa różnie

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KozioŁ




Dołączył: 29 Sie 2013
Posty: 1294
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łomża

PostWysłany: Sob 22:27, 10 Sty 2015    Temat postu:

major000 napisał:
KozioŁ napisał:
Major a spotkałeś się z takim przypadkiem że w fabryce przy pierwszym montażu wsadzony był tłok sel. B?
W tych modelach na cylindrze, nad kanałem napinacza hydraulicznego jest magiczna cyfra opisująca właśnie rozmiar cylindra. Poza tym wiele razy widziałem fabryczne cylindry na większą sel niż A. Jak wysyłasz cylinder do nałożenia nicasilu to też mogą ci odrazu zrobić na sel D.


Jakie to cyfry? Chodziło mi w pytaniu czy spotkałeś się z czymś takim żeby od razu wkładany był tłok sel.B ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
major000




Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 2308
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 40 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 22:35, 10 Sty 2015    Temat postu:

Masz tam wybitą cyfrę 1 lub 2. Jeśli masz wybitą 2 to fabrycznie masz zamontowany tłok sel II. Jeśli jest 1 to masz mniejszy cyl i tłok sel I. Ale to są bardzo małe różnice w rozmiarze dlatego sugeruję mu żeby zmierzył cylinder i obliczył pasowanie. To się tyczy tego modelu KTM.
W innych modelach m.in. w 2t też się spotkałem z cylindrami fabrycznymi na sel B lub nawet C. Kiedyś nawet na którymś forum ktoś się żalił że kupił nowy cylinder i po pomiarach wyszło że jest na sel C.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pawciak12




Dołączył: 02 Sty 2014
Posty: 717
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 22:47, 10 Sty 2015    Temat postu:

ale głupota Rolling Eyes ktos kupuje nowy cyl i sie okazuje ze sel.C, w RFS tak samo moze sie zdazyc?

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez pawciak12 dnia Sob 22:49, 10 Sty 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
major000




Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 2308
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 40 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 22:52, 10 Sty 2015    Temat postu:

Nie ma co panikować bo to są sporadyczne przypadki. Ale zawsze warto nawet nowy cylinder zmierzyć dla pewności.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hacker33




Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 79 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Nie 0:27, 11 Sty 2015    Temat postu:

ja w ktm 380 miałem cylinder z wybitym D Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szaman108




Dołączył: 13 Paź 2013
Posty: 931
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warmia

PostWysłany: Nie 4:08, 11 Sty 2015    Temat postu:

Nieco przeginają,wychodzący z fabryki powinien być nominał,takie pasowania były stosowane za PRL-u w fiatach,żukach i innych wynalazkach Evil or Very Mad

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
te300




Dołączył: 02 Gru 2014
Posty: 949
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 8:07, 11 Sty 2015    Temat postu:

znam taki przypadek: zamówiono nowy zestaw kiedy przyszedł po pomiarach okazało się, że cylinder jest B a tłoka dali A; z tym, że pomierzono to i odesłano do wymiany na inny, także nic strasznego ale czujnym trzeba być Wink
najgorzej jak kupisz nowe moto z luźno dobranym tłokiem, jeździsz sobie spokojnie później wymieniasz tłoka a tu C


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następny
Strona 1 z 4

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin