Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Remont i przeróbka exc 400 na 520 - korba i inne problemy
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hacker33




Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 79 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Śro 15:27, 15 Sie 2012    Temat postu:

Nazywajmy rzeczy po imieniu.
Nie uszczelniacz tylko łożysko z uszczelnieniem.
Od strony wysprzęglika można takie zastosować chociaż wydaje mi się to nieuzasadnione. Łożysko z uszczelnieniem jest po to by chronić je przed brudem lub jeżeli uszczelnienie jest podwójne aby nie doprowadzić do wycieku smaru z jego wnętrza.
Wadą uszczelnienia jest to, że łożysko stawia większe opory i bardziej się grzeje.
W manualu oczywiście występuje łożysko bez uszczelnienia za wysprzęglikiem.
Natomiast łożysko które pokazałeś na zdjęciu nie powinno mieć uszczelnień ponieważ jest smarowane przez olej silnikowy. Który ma sobie swobodnie przepływać przez to łożysko z jednej strony na drugą.
Ogólnie większość łożysk w silniku jest bez uszczelnień a ewentualne uszczelnienia załatwia się osobnym simeringiem za łożyskiem.
Łożysko z uszczelnieniem nie daje nam typowego uszczelnienia ponieważ mamy szczelinę między łożyskiem a wałkiem który przez te łożysko przechodzi. Stąd potrzeba stosowania simeringów.


Post został pochwalony 1 raz

Ostatnio zmieniony przez hacker33 dnia Śro 15:35, 15 Sie 2012, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
4tSTUNT
Moderator



Dołączył: 12 Lut 2012
Posty: 1533
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: LUBUSKIE, ZACHODNIOPOMORSKIE

PostWysłany: Śro 16:32, 15 Sie 2012    Temat postu:

Ok dzięki za szeroko rozbudowaną wypowiedź i wyjaśnienie Smile). Jak będę miał jeszcze jakieś problemy będę pisał w tym temacie by stworzyć zbiór zagadnień dla porzyszłych pokoleń Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
4tSTUNT
Moderator



Dołączył: 12 Lut 2012
Posty: 1533
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: LUBUSKIE, ZACHODNIOPOMORSKIE

PostWysłany: Pią 19:45, 17 Sie 2012    Temat postu:

Sory że post pod postem:
Niżej wrzucam fotkę karterów z tym jakie łożyska powinny być (może komuś się przyda zamiast wałkowanie fiszek Very Happy) oraz jedno pytanie









Chcę wymienić wszystkie łożyska. Także łożysko kulkowe zmieniacza biegów. Na rysunku numer 19


Jest to łożysko 61805 C3. Problem jest tego rodzaju że w polsce są ale bez C3 czyli bez tego luzu. Samo łożysko 61805 i pytanie czy można je tu zastosować czy nie? Słyszałem że jeśli dane łożysko nie przenosi dużych momentów obrotowych może być bez C3 ale nie wiem jak w tym przypadku co i jak.

Aaa i łożyska wału to NJ206 ET2XC546. Zamiennik chyba ma oznaczenie wbk5039. Łożysko ma chyba wymiary 30 x 62 x 16, więc po wymiarze mógł bym dobrać np inne stożkowe np
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
czy lepiej tak się nie bawić??


Post został pochwalony 1 raz

Ostatnio zmieniony przez 4tSTUNT dnia Pią 20:23, 17 Sie 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Keny




Dołączył: 21 Lis 2011
Posty: 269
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Inowrocław

PostWysłany: Sob 10:34, 18 Sie 2012    Temat postu:

Ile Cię kosztowały łożyska na cały silnik? Zastanawiam się czy jak będę robił generalny remont to nie wymienić wszystkich łożysk.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
4tSTUNT
Moderator



Dołączył: 12 Lut 2012
Posty: 1533
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: LUBUSKIE, ZACHODNIOPOMORSKIE

PostWysłany: Sob 11:38, 18 Sie 2012    Temat postu:

łożysk jeszcze nie zakupiłem ale na cały silnik(także igiełkowe na tryby od biegów etc) wszystkie fag + uszczelniacze + łożyska na wał to 500-600zł wyjdzie . . Najdroższe są oczywiście na wał. .
I zna ktoś rozmiar oringu tego co jest na tłoczku od wysprzęglika?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
batsopot




Dołączył: 08 Lut 2011
Posty: 313
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 20:19, 19 Sie 2012    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]

Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
4tSTUNT
Moderator



Dołączył: 12 Lut 2012
Posty: 1533
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: LUBUSKIE, ZACHODNIOPOMORSKIE

PostWysłany: Nie 20:24, 19 Sie 2012    Temat postu:

batsopot napisał:
https://docs.google.com/spreadsheet/ccc?key=0AqCc9Ioj4310dHJ4ZXlpQ2hHTmZRUVB2WThET3hEV0E&authkey=CKrN1cAJ#gid=0


Surprisedo dzięki !
Super zestawienie, masz +
A zna ktoś może wymiar łożysk i uszczelniacy główki ramy? --> Dobra znalazłem: są dwa oznaczenia katalogowe tego stare i nowe i są to 54201081100 (replaces 54201081000), więc pierwsz kolumna i zamiennik L45449, ale za to rozmiaru uszczelniaczy nie mogę znaleźć więc zna ktoś?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez 4tSTUNT dnia Nie 20:56, 19 Sie 2012, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
4tSTUNT
Moderator



Dołączył: 12 Lut 2012
Posty: 1533
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: LUBUSKIE, ZACHODNIOPOMORSKIE

PostWysłany: Wto 17:23, 21 Sie 2012    Temat postu:

I powie ktoś jakie łożyska na wał fag? z jakim luzem i wgl stosował ktoś jakieś inne zamienniki?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4
Strona 4 z 4

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin