Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

pytanie o lagi wp z10 roku
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
czlowiekwidmo




Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 469
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 13:41, 04 Sty 2014    Temat postu: pytanie o lagi wp z10 roku

Jak rozebrać lagi 530 exc z 2010 ? Chcę wymienic Olej na świeży, nie mam tego klucza do tych czterech dziurek. jak je mam rozkręcić?

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez czlowiekwidmo dnia Sob 14:45, 04 Sty 2014, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13674
Przeczytał: 31 tematów

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Sob 15:35, 04 Sty 2014    Temat postu:

no to jak chcesz rozkręcic jak nie masz klucza Very Happy

sa 2 opcje, albo weźmiesz kawałek blachy. dorobisz rączke, wywiercisz na ten srodek żeby weszło i wsadzisz chociazby jakies sruby. albo dospawac jakies pręty. no ogólnie dorobisz klucz sobie. albo opcja na bardziej chama - wsadzasz dopasowanego bita albo wiertło. i przecinakiem walisz w to wiertło tak żeby odkręcic. mozna podgrzać palnikiem/ opalarką lage w tym miejscu to łatwiej powinna pójść.

a co do reszty to potem sama wymiana oleju to banał, zlewasz i wlewasz Very Happy aby spręzyne odkręcic i popompować pompką. a jeszcze najlepiej zalać np benzyną kestrakcyjną i przepłukać, zaleznie jaki olej zlejesz, jak czarny to na 99% masz mase syfu. i sobiscie bym rozebrał bardziej zawias. ( odkręcił zawór od spodu) wyjął cały kardridż i poczyscił wszystko zmywaczem albo ekstrakcyjną.

oczywiscie zakłądam że masz zwykłe jednokomorówki


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
żółf




Dołączył: 02 Paź 2011
Posty: 1145
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Karpacz

PostWysłany: Sob 15:43, 04 Sty 2014    Temat postu:

Ja odkręcałem normalnym kluczem tym od regulacji napięcia wstępnego. Wiadomo, że niezgodnie ze sztuką, ale da radęWink Wymiana samego oleju wg. mnie trochę bez sensu, lepiej rozebrać wszystko zweryfikować i przeczyścić.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
olek300




Dołączył: 10 Mar 2013
Posty: 191
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 16:02, 04 Sty 2014    Temat postu:

Tak jak henio12323 pisze bardzo prosto dorobić taki klucz, ale ja znam jeszcze jeden sposób na chama :d widać na foto



Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
czlowiekwidmo




Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 469
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 16:57, 04 Sty 2014    Temat postu:

Kurde niezle te patenty na hama hehehe - próbowałem tym do Boscha taka zciagaczka ale tam są dwa piny tylko i się gnie nigdy ich nikt nie ruszal więc może być ciężko, a czy nie da się dokupić tego klucza? Tak mam zwykle jednokomorowki jak olek300

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez czlowiekwidmo dnia Sob 17:01, 04 Sty 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KozioŁ




Dołączył: 29 Sie 2013
Posty: 1294
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łomża

PostWysłany: Sob 18:11, 04 Sty 2014    Temat postu:

spokojnie dokupisz taki klucz

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
czlowiekwidmo




Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 469
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 18:20, 04 Sty 2014    Temat postu:

ok fajnie ale za ile i gdzie bonie mogę znalezć

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KristofSX




Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5667
Przeczytał: 18 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: D0 BRAAP

PostWysłany: Sob 18:30, 04 Sty 2014    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
czlowiekwidmo




Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 469
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 19:23, 04 Sty 2014    Temat postu:

ale z polski gdzie bede ze stanow zamawiał predej przydziałam na hama hehehehe

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Asteros2012




Dołączył: 28 Cze 2011
Posty: 1372
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Sob 21:15, 04 Sty 2014    Temat postu:

Nie mogę znaleźć nigdzie na necie foty ani aukcji do klucza jakiego używam na warsztacie ale działa w podobny sposób jak ten:
[link widoczny dla zalogowanych]
Tyle że ten na warsztacie jest solidniej zrobiony i ma spory zakres pracy

A do tego polecam tego typu narzędzie:

wiele łatwiej jest wcisnąć uszczelniacze


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Asteros2012 dnia Sob 21:46, 04 Sty 2014, w całości zmieniany 4 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wójo




Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 1781
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 22:25, 04 Sty 2014    Temat postu:

co do odkecania górnego korka to jak robisz to na motocyklu to pamietaj o poluzowaniu srub w górnej półce, jesli tego nie zrobisz to odkrecenie korka bedzie bardzo cięzkie nawet ze specjalnym kluczem.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13674
Przeczytał: 31 tematów

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Sob 22:44, 04 Sty 2014    Temat postu:

tez to własne miałem dopisac Very Happy niektórzy zapominają o luzowaniu górnej półki przy tym. a na moto zawsze wygodniej luzować.

co do klucza, mozesz kupic uniwersalny coś jak żabka, tylko że zamiast sciskania masz regulowany rozchył takich 2 pinów. spoko kupisz w lepszym sklepie z narzędziami. wysil sie troche i poszukaj


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
husa66




Dołączył: 02 Gru 2013
Posty: 371
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jelenia Góra

PostWysłany: Nie 17:22, 05 Sty 2014    Temat postu:

A ja polecam dorobić sobie klucz jaki ja mam.Czyli dwa płaskowniki mniej więcej o wymiarach 250mm długość szerokość 10mm grubość 4mm.
Płaskowniki przewiercić po obu końcach, z jednej strony zakładamy
ogniowo od łańcucha i mam klucz nastawny na większość rozstawów otworów. A co do płukania jakimiś rozpuszczalnikami to nie polecam , mogą uszkodzić uszczelnienia , części gumowe. Do płukania to tylko nafta.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
czlowiekwidmo




Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 469
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 22:10, 05 Sty 2014    Temat postu:

sprawa wyglada tak po dzisiejszych blotnisto kamienistych podjazdach gdzie było mokro była gleba zakończona zkrzywioną kierą za 280 zł jakis szajs , wiec dzis wziołem sie za to kiera zdjęta później poluzowałem półke górną co uratowało mi dupe bo to tak naprawde było przyczyną problemu , oczywiście poszedł w ruch palniczek i kluczyk od szlifierki kątowej poszło bajecznie łatwo , Lagi wyjęte olej zpuszczony był czarny przepłukam wszystko nafta i zalewam 620 cm3 olejku 5w . wreszcie to zrobie bo chodziło to za mną , kier kupuje zeta i jazda !!dzieki husa66 dozo !!!

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
czlowiekwidmo




Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 469
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 22:22, 05 Sty 2014    Temat postu:



oto małe nieszczęście kiera wir 6 mm scianka nie dała rady ,czy cos jakis szajs nie polecam sprawdze zeta zobaczymy , nauczka na przyszłość aluminium 6000 własnie tak wyglada ,oryginał albo alu 7001 by był nieruszony


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin