Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Przedni hamulec EXC300

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Brooklyn86




Dołączył: 29 Lip 2011
Posty: 51
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Białogard

PostWysłany: Pon 15:21, 15 Sie 2011    Temat postu: Przedni hamulec EXC300

Witam wszystkich, dzisiaj mam pytanie dot. przedniego hamulca....a dokładnie byłbym bardzo wdzięczny gdyby ktoś podrzucił "procedure" wymiany płynu DOT4. Wciskam od dołu nowy płyn przez odpowietrznik - górą idą bąbelki ąż się płyn przeleje w pewnym momencie....dokręcam odpowietrznik, zbiorniczek aż z górką napełniony, zakręcam dekiel zbiornika...a klamka miękka jak ***** Ręce mi powoli juz opadają bo już nie wiem co robię źle... powtarzałem to kilkukrotnie i dalej nic. Sprawdzałem gumki w tłoczkach (napompowałem zacisk sprężonym powietrzem i aż je wystrzeliło - więc raczej są ok)....proszę o pomoc. P.S. jaki olej do mokrego sprzęgła ? EXC300 2t 2000R? Pozdrawiam i proszę o pomoc

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Brooklyn86 dnia Wto 7:32, 16 Sie 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Poramańcz




Dołączył: 07 Sie 2011
Posty: 183
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Częstochowa

PostWysłany: Wto 13:44, 16 Sie 2011    Temat postu:

Wciśnij tłoczki do końca w zacisku i zacznij odpowietrzać. Może pozostać nieznaczna ilość powietrza w zacisku którą ciężko jest usunąć.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Brooklyn86




Dołączył: 29 Lip 2011
Posty: 51
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Białogard

PostWysłany: Wto 15:43, 16 Sie 2011    Temat postu:

ślęczałem dzisiaj nad tym 2 godziny i non stop w wężyku pojawiały się malutkie bąbelki powietrza i tak bez końca....przelałem przez układ 2 butelki DOT4...doszedłem do wniosku, że układ musi gdzieś łapać powietrze....cylinderek? przewód hamulcowy ? zacisk i uszczelniacze tłoczków? Czas rozejrzeć się za w/w częściami. Ktoś może mo conieco na zbyciu ?Pozdrawiam

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Czepek




Dołączył: 30 Lip 2011
Posty: 870
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sosnowiec

PostWysłany: Wto 16:27, 16 Sie 2011    Temat postu:

odkręć od moto, układ do domu, wody do miski/wanny i sprawdzaj szczelność przewodu itp. Układ możesz testować na wodzie by nie tracić płynu, tylko potem bardzo dokładnie trzeba go przepłukać.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
nick
Gość






PostWysłany: Wto 16:52, 16 Sie 2011    Temat postu:

W takim wypadku zanim ostatecznie stwierdzisz uszkodzenie elementów układu pompa-zacisk spróbuj "po bożemu", zalewając płyn "od góry" - tzn. do zbiorniczka. Zalej zbiorniczek do pełna, na odpowietrznik przy zacisku załóż przezroczysty wężyk (będziesz widział czy będą pojawiały się bąbelki) i zacznij pompować (naciskać hamulec) około 5 - 6 razy. Trzymając cały czas hamulec po ostatnim pompnięciu poluzuj odpowietrznik przy zacisku i wypchnij pompą płyn z powietrzem. Zakręć odpowietrznik zanim puścisz hamulec. Powtórz operację 6 - 10 razy - pilnując poziomu płynu w zbiorniczku - uważaj żeby znowu nie zassał powietrza i jeśli nadal będziesz widział bąbelki powietrza w wężyku to coś będzie nie halo z układem.
Taki sposób jest o tyle lepszy, że działasz na układ z ciśnieniem jakie podaje pompa - wstrzykując płyn od dołu podajesz pewnie płyn pod ciśnieniem jakie dasz radę wytworzyć strzykawką.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Brooklyn86




Dołączył: 29 Lip 2011
Posty: 51
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Białogard

PostWysłany: Wto 18:02, 16 Sie 2011    Temat postu:

dokładnie tak dzisiaj robiłem - "od góry", podpompowałem kilka razy, odkręcałem śrube i zakręcałem spowrotem. Proces powtarzałem wielokrotnie, klamka była troche twardsza jednak efekty mizerne a w wężyku na odpowietrzniku bąbelki powietrza były widoczne cały czas. Rzecz jaka mnie zastanowiła przy okazji tej całej operacji to to, że przy poluzowanej śrubie odpowietrzającej z wężykiem, puszczonej całkowicie klamce płyn spływał ze zbiorniczka. Czy tak powinno się dziać przy puszczonej klamce ? Czy poziom płynu przy puszczonej klamce nie powinien wówczs stać w miejscu ? Cylinderek nie "zamyka" zbiorniczka ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szakul123




Dołączył: 16 Cze 2011
Posty: 280
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 21:18, 16 Sie 2011    Temat postu:

a w jakim stanie masz tarczę i kolocki ??

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Czepek




Dołączył: 30 Lip 2011
Posty: 870
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sosnowiec

PostWysłany: Wto 22:09, 16 Sie 2011    Temat postu:

nie zapomnij, że bolec popychający tłoczek w momencie odpowietrzania musi być dokręcony na max, żeby jak najgłębiej wchodził w pompę, a najlepiej to zamiast jego wkręcić śrubkę, jeszcze dłuższą- wtedy odpowietrzanie jest 2x szybsze.
wyciagnij tloczek pompy i zobacz w jakim stanie są uszczelki, jeśli sa złe to zestaw regeneracyjny - 96zł bodajże serwis.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Czepek dnia Wto 22:12, 16 Sie 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Asteros2012




Dołączył: 28 Cze 2011
Posty: 1372
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Wto 23:08, 23 Sie 2011    Temat postu:

może zastosuj mniej ściśliwy płyn np dot5 ja np w exc 125 na deklu pompy mam ze dot4 trzeba ale w książce która posiadam pisze ze nie mniejszy zniż 5.1
Mam zalany dot4 ale na starym płynie który nie ja wymieniałem klamka była twardsza

odpowietrzałem też tylny hamulec dot4 i ciągle dźwignia była miękka ale raz jakoś mi sie udało tak zalać że było elegancko


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Brooklyn86




Dołączył: 29 Lip 2011
Posty: 51
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Białogard

PostWysłany: Śro 6:24, 24 Sie 2011    Temat postu:

Już zamówiłem zestaw naprawczy: "cylinderek" oraz uszczelki tłoczków zacisku. Na deklu też mam napisane żeby lać DOT 4 jednak po wszystkim spróbuje zalać DOT 5.1, bo tak właśnie napisane jest w serwisówce...Czekam obecnie na części - poinformuje o efektach jak tylko coś pomotam, a jak nie da rady to najwyżej nie będę miał przedniego hamulca Wink w końcu tylko mięczaki jeżdżą z hamulcami Very HappyVery Happy albo samobójcy Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Śro 20:53, 31 Sie 2011    Temat postu:

Diagnoza postawiona, usterka usunięta. Uszczelka cylinderka się "wyszczerbiła". Wymieniłem cylinderek, odpowietrzyłem i wsio śmiga...Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Asteros2012




Dołączył: 28 Cze 2011
Posty: 1372
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Czw 21:31, 08 Wrz 2011    Temat postu:

w salonie zamawiałeś ten zestaw? za ile?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Brooklyn86




Dołączył: 29 Lip 2011
Posty: 51
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Białogard

PostWysłany: Pią 20:28, 09 Wrz 2011    Temat postu:

Zestaw naprawczy KTM 503.130.08.100 70,78zł bestbike.pl

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin