Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Problem z Iglicą, ustawieniami gaźnika. EXC 300 2001r.

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
BartekŁ




Dołączył: 16 Paź 2012
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sandomierz

PostWysłany: Wto 21:07, 16 Paź 2012    Temat postu: Problem z Iglicą, ustawieniami gaźnika. EXC 300 2001r.

Witam wszystkich. Wiem, że problem gaźnika w EXC 300 był poruszany na forum, ale nie mogłem znaleźć konkretnego wytłumaczenia pewnej zastanawiającej mnie kwestii. ok 3 tyg temu kupiłem ktma exc 300 z 2001 roku w którym od samego początku były problemy z dawkowaniem mieszanki, czy ogólniej mówiąc z gaźnikiem... Po kilku regulacjach, stosowaniu się do zaleceń książki serwisowej nie mogłem usunąc usterki. Polegała ona na tym, że motocykl nie pracował równo, miał mało mocy, przerywał w trakcie wkręcania się na obroty... nie dysponował na pewno mocą zakładaną przez producentów Smile (załóżmy że silnik jest w idealnym stanie) Przeczytałem post na tym forum który prawdopodobnie rozwiązał problem. Opuściłem iglicę na sam dół i śrubkę regulującą powietrze odkręciłem 3 obroty. Wtedy motocykl jeździ najlepiej. I tu moje pytanie.. DLACZEGO ? przy takiej regulacji gaźnika motocykl przecież jest zasilany najmniejszą dawką benzyny i dużą ilością powietrza? ( pomijając to że pewnie grzeje sie bardziej) to czy te ustawienia są "dobre?" dlaczego motocykl przy ustawieniu iglicy na 2 od góry ząbku i 1,5 obrotów śrubka od powietrza"nie jedzie"? Czy miał ktoś podobne doświadczenia? Teraz motocykl ma spora moc.. to mój pierwszy 2 suw .....Czasami wydaje mi się że powinien "ciągnąć" lepiej.. Z góry dzięki za jakiekolwiek podpowiedzi, uwagi..sugestie..

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Asteros2012




Dołączył: 28 Cze 2011
Posty: 1372
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Wto 21:50, 16 Paź 2012    Temat postu:

Najpierw musi być silnik w idealnym stanie wtedy regulacja gaźnika ma sens. I regulacja nie kończy się na iglicy i śrubie zostaje jeszcze dysza. Iglica wpływa w znacznej części na górny zakres obrotów a po części z tych średnich. Dysza reguluje zakres w większości z średnich i niskich a śruba niski i w skrajnym położeniu też i pozostałe np przy wkręceniu prawie na maxa słabiej doprowadzane jest paliwo co wpływa na cały zakres.

U mnie jak przestawiłem iglice na bardziej wzbogaconą mieszankę o 2 zęby to przy jeździe ze stałą prędkością moto mi tak przerywało jakby mi coś zapłon odcinało.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
barek253




Dołączył: 18 Sie 2011
Posty: 2280
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 13:15, 17 Paź 2012    Temat postu:

na samym dole nie zostawiaj iglicy bo wiadomo co sie stanie przy zubozonej mieszance w paliwo
iglica powinna byc na środku i wtedy kombinuj z powietrzem wykręc np 2.5obr i próbuj
jak nie to dysze sprawdź jakie maja wymiary i porownaj z serwisem jakie mają być
a co do ustawiania z serwisówką to nie działa bo motor ma swe lata a serwisówka jest dla nowych sprzetów


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bully




Dołączył: 03 Mar 2011
Posty: 843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: opolskie

PostWysłany: Śro 13:59, 17 Paź 2012    Temat postu:

barek253 napisał:
na samym dole nie zostawiaj iglicy bo wiadomo co sie stanie przy zubozonej mieszance w paliwo
iglica powinna byc na środku i wtedy kombinuj z powietrzem wykręc np 2.5obr i próbuj
jak nie to dysze sprawdź jakie maja wymiary i porownaj z serwisem jakie mają być
a co do ustawiania z serwisówką to nie działa bo motor ma swe lata a serwisówka jest dla nowych sprzetów


To cz4emu w serwisowce w tabelach są takie pozycje?
ja jeżdze takim samym 300exc na iglicy NOZH opuszczonej na sam dol caly rok.

Misztrzu, nie ma zakladania żę silnik jest dobry, kupileś to na stół.
A czemu jest jak piszesz? bo moze poziom paliwa za wysoki, gaxnik ma przepustnicę wyrobioną itp itd. Ogólnie mój jeździ na tych samych ustawieniach co twoj i zapie..la


aaa i nie ustawiaj poziomu paliwa wg serwisówki tylko rzeczywisty poziom poprzez wężyk, ma być do łączenia denka z korpuseem


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez bully dnia Śro 14:02, 17 Paź 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hacker33




Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 79 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Śro 15:21, 17 Paź 2012    Temat postu:

Jeżeli poziom paliwa masz ok i filtr powietrza czysty to dysza od wolnych o rozmiar w dół i iglicę warto wymienić na uboższą.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
BartekŁ




Dołączył: 16 Paź 2012
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sandomierz

PostWysłany: Śro 20:45, 17 Paź 2012    Temat postu:

Super.!!! Dzięki za sugestie. Będę kombinowal.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin