Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Pierwszy KTM, a może coś innego ?
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
PF7




Dołączył: 22 Cze 2014
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Prosto z piekła.

PostWysłany: Nie 19:02, 22 Cze 2014    Temat postu: Pierwszy KTM, a może coś innego ?

Witam,

zacznijmy od tego, że mam 17 lat, 176 cm wzrostu oraz 72 kg wagi. Po wakacjach zamierzam kupić swój pierwszy motocykl offroadowy, a poszukiwania odpowiedniego sprzętu zamierzam zacząć już teraz. Doświadczenie jakie zdobyłem do tej pory to tylko quad, więc tak naprawdę żadne. Po kilku miesiącach jazdy stwierdziłem, że to po prostu sprzęt nie dla mnie. Mój budżet będzie wynosił 6-7 tysięcy, zamierzam jeździć prawie codziennie ale jeździć a jeździć to jest różnica, więc sprecyzuję sobota - niedziela to możliwe kilku godzinne wypady w teren, a w tygodniu mogą to być 15 min przejażdżki na przepalenie moto Smile. Chce przede wszystkim, żeby koszty mnie nie pożarły, ponieważ ciągle się uczę, a moje dochody duże jednak nie są. Będę miał na utrzymanie w sezonie 1000-1500, może w porywach do 2000 zł nie licząc kosztów paliwa - zamierzam robić w jednym sezonie jakieś 60-100 mth, zaznaczam, że chciałbym to robić na jednym tłoku bez rozbierania silnika w środku sezonu. Endurak ma mi służyć do jazdy po lasach, polach, jakieś skoki delikatne, przeprawy przez bagienka i trochę podjazdów (mieszkam w górach), więc od motocykla oczekuję mocy, która w takim terenie jest potrzebna, ale też niezawodności i stosunkowo nie dużych kosztów utrzymania. Interesują mnie tylko 2t.

Modele, które mi wpadły w "oko" :
- EXC 125
- EXC 200 (raczej niemożliwe w tym budżecie)
- LC2
- DT, CRM, RX 125 itd

Można ewentualnie proponować 4t ale też podać argumenty "ZA".

Pozdrawiam i z góry dziękuję za odpowiedzi.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KristofSX




Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5668
Przeczytał: 18 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: D0 BRAAP

PostWysłany: Nie 19:20, 22 Cze 2014    Temat postu:

hej, setka w enduro szybko ci się "znudzi"
200 była by idealna, mieszkasz w górach czyli pewnie blisko czech albo słowacji, poszukaj tam,

tu na szybko coś znalazłem: wychodzi 7 koła :
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
PF7




Dołączył: 22 Cze 2014
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Prosto z piekła.

PostWysłany: Nie 19:24, 22 Cze 2014    Temat postu:

Tak, blisko Słowacji. Tylko trzeba by było z kimś jechać kto ogarnia ich język Razz. W sumie nie myślałem o sprowadzaniu z zza granicy.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pajka




Dołączył: 10 Lis 2013
Posty: 601
Przeczytał: 6 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: W-M

PostWysłany: Nie 19:32, 22 Cze 2014    Temat postu:

Szukaj 200, mi się udało znaleźć za niecałe 5000 z 2001 roku (EXC z dokumentami). Trochę było pierdół było do zrobienia, ale generalnie motor super.
Przesiadłem się z CRM, którą zdecydowanie odradzam, zero mocy na niskich obrotach. Tak samo zapomnij o LC2, DT - nie do takiej jazdy są stworzone.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Pajka dnia Nie 19:33, 22 Cze 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
PF7




Dołączył: 22 Cze 2014
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Prosto z piekła.

PostWysłany: Nie 19:36, 22 Cze 2014    Temat postu:

A ile trzeba wydać w sezonie na utrzymanie w takiej dwusetce ? Tłok wytrzyma cały sezon przy przelataniu tych powiedzmy 80 mth ? Podobno wypada drożej niż 250 i podobnie, jak setka. A tak po za tym ma ktoś link do manuali EXC 125/200/250/300 po polsku Smile?

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez PF7 dnia Nie 19:38, 22 Cze 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
barek253




Dołączył: 18 Sie 2011
Posty: 2280
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 20:19, 22 Cze 2014    Temat postu:

nie wypada drożej jak 250, jak kupisz trupa to bedziesz walil kasy ale jak trafisz to jezdzisz i lejesz paliwo choc i tak lozyska itp już lubią szybciej padać
serwisówke po polsku masz tylko do najnowszych modeli do starszych po angielsku

ja brałem od czecha i spokojnie po polsko czesku sie dogadaliśmy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13675
Przeczytał: 30 tematów

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Nie 21:09, 22 Cze 2014    Temat postu:

wszystko zalezy na co trafisz, jak sprzet bedzie dograny to utrzymanie 1000-2000 zł rocznie. przy srednio ostrej jeździe. im częsciej i ostrzej latasz tym koszta większe. tłok mysle powinien do 100 mth dociągnąc no ale to zalezy własnie od tego jak sie dba i jak jeździ

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
PF7




Dołączył: 22 Cze 2014
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Prosto z piekła.

PostWysłany: Nie 21:13, 22 Cze 2014    Temat postu:

Ok. Dziękuję za rady, będę szukał EXC 200. Powiedzcie mi jeszcze coś o ćwiartce ? Zdecydowanie za mocna na pierwsze moto ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KozioŁ




Dołączył: 29 Sie 2013
Posty: 1294
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łomża

PostWysłany: Nie 21:17, 22 Cze 2014    Temat postu:

czemu tylko 2T? masz niewielki budżet i niewiele będziesz jeździł więc 4T byłoby super. Na samym paliwie sporo zaoszczędzisz w 4T Wink jakoś nie wyobrażam sobie jechać w góry i po godzinie jazdy zastanawiać się gdzie zatankuję moto. Nie mówiąc już o zerojedynkowym oddawaniu mocy w starym 2T, chmurze dymu czy silnikowi pracującemu jak piła motorowa Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
PF7




Dołączył: 22 Cze 2014
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Prosto z piekła.

PostWysłany: Nie 21:28, 22 Cze 2014    Temat postu:

Dlatego, że pociąga mnie charakterystyka, a także prostota silników 2t, a także to, że motocykl mam zamiar serwisować sam, może przy małej pomocy kolegi mechanika - w 4t sprawa nie wygląda już tak prosto. Nwm czy jeżdzę mało, zależy z jakiej perspektywy patrzysz Smile jeśli zawodnika, co trenuje po 4-5h dziennie to z pewnością moją jazdę można nazwać rekracyjną. A tak po za tym jeśli nawet 4t, to jakie konkretnie modele ? EXC 400 czy inne raczej nie realne w tym budżecie, a koszty remontów po 4 tys nie są zachęcające.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KozioŁ




Dołączył: 29 Sie 2013
Posty: 1294
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łomża

PostWysłany: Nie 21:46, 22 Cze 2014    Temat postu:

po pierwsze to nie jeździsz wcale Wink napisałeś że ok. 80mth więc mało, remont 4000zł? skąd ta cyfra? remont góry w 4T czyli tłok, uszczelki, rozrząd i drobnica bez robocizny to 1000zł. Jeśli kupisz 400EXC to po takim remoncie 2 sezony z głowy.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
PF7




Dołączył: 22 Cze 2014
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Prosto z piekła.

PostWysłany: Nie 21:52, 22 Cze 2014    Temat postu:

No wiesz licząc 1 bak = 1 mth (jak się to inaczej liczy to sorry), 80 mth to dla mnie sporo. Pisząc 4000 miałem na myśli remont generalny, który wyniesie pewnie coś ok tego.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez PF7 dnia Nie 21:54, 22 Cze 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
PF7




Dołączył: 22 Cze 2014
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Prosto z piekła.

PostWysłany: Pon 18:28, 23 Cze 2014    Temat postu:

Może się jeszcze ktoś wypowie ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Lam3r




Dołączył: 01 Sie 2012
Posty: 175
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Opolskie

PostWysłany: Pon 20:32, 23 Cze 2014    Temat postu:

Jako pierwsze moto zawsze doradzałbym 2T właśnie ze względu na prostotę silnika i niższe koszty ewentualnego remontu.

Nie oszukujmy się, jest to jednak trochę kosztowne hobby i w przypadku zakupu wyczynowego 4T za 6-7k jeżeli trafisz na minę to na dzień dobry wpakujesz dodatkowo połowę wartości motocykla w remont. Fakt, że wtedy jezdzisz te 2 sezony ale jesteś przygotowany na taki wydatek już po zakupie motocykla? Jeśli tak, to inna sprawa, możesz pomyśleć o 4T.

250 2T odradzałbym na pierwsze moto, zwłaszcza, że tak jak napisał KozioŁ, te starsze są o wiele bardziej narwane niż współczesne.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
punk891




Dołączył: 18 Gru 2013
Posty: 385
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Słupsk

PostWysłany: Pon 20:56, 23 Cze 2014    Temat postu:

Szukaj sety. Pomimo niewielkiej pojemności mocy wcale mało nie ma. A większość tych, którzy twierdzą, że " po miesiącu się znudzi " pewnie nawet by nie ogarnęła w pełni zdrowej setki. Wierz mi, że nie raz może Cię zaskoczyć.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Strona 1 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin