Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

padnięty stator?

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
maciegww




Dołączył: 29 Lut 2016
Posty: 44
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ryki

PostWysłany: Wto 17:38, 27 Wrz 2016    Temat postu: padnięty stator?

ostatnio w moim kacie padło ładowanie aku, mierzyłem multumierzem najpierw napięcie na statorze później oporność (bezpośrednio za statorem) , obydwa pomiary wyszły poza norma jaka podaje serwisówka (np, nominalnie na żółtym kablu 15v u mnie 0,2v, na wtyczce między stykami nominalnie 30v u mnie 3~4v , oporności też grubo różnią się od tych podanych w serwisówce) chciałem się upewnić czy to na bank padnięty stator czy możliwe że coś innego bo jestem totalnie zielony w tych sprawach a nie chce na darmo go dać do przewijania. stator na pierwszy rzut oka wygląda ok nawet elektryk któremu dałem mówi że jakby się spalił to było by widać że coś się zagrzało. dodam że zawsze miał problemy z paleniem z rozrusznika, z kopa na strzał do tej pory moto ładnie pali
rfs 02' jak coś Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Nixdo




Dołączył: 15 Lip 2013
Posty: 246
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Wto 19:10, 27 Wrz 2016    Temat postu:

wysylasz tutaj [link widoczny dla zalogowanych] sprawdzenie darmowe jak Ci odpowiada cena przewijaja

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
sniadypl




Dołączył: 09 Sty 2016
Posty: 89
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łódzkie

PostWysłany: Wto 19:18, 27 Wrz 2016    Temat postu:

Zmierz oporność między przewodami statora. Jak 0 to padnięty - ostatnio zmieniałem w 450.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
maciegww




Dołączył: 29 Lut 2016
Posty: 44
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ryki

PostWysłany: Wto 21:37, 27 Wrz 2016    Temat postu:

właśnie oporność tak była mierzona na wtyczce ( między dwoma pinami) oporność wyszła trochę ponad 20 omów a serwisówka podaje 100 , jest możliwe że poprostu część uzwojenia padła ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13652
Przeczytał: 20 tematów

Pomógł: 266 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Śro 9:01, 28 Wrz 2016    Temat postu:

nie mozliwe. albo pada całkiem albo w ogole. ty mierzysz opornosc jednego drutu - jednego zwoju. albo jest przerwany, albo ma przejscie. chyba że gdzieś go np zgrzało i częsc sciezki zespoliło - ale wtedywizualnie widac jakies uszkodzenia

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
sniadypl




Dołączył: 09 Sty 2016
Posty: 89
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łódzkie

PostWysłany: Śro 9:28, 28 Wrz 2016    Temat postu:

U mnie oporność była różna, czasem nawet poprawna i odpalał. A później już 0. Ponoć roczniki '02 '03 miały felerne statory.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
maciegww




Dołączył: 29 Lut 2016
Posty: 44
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ryki

PostWysłany: Czw 0:03, 29 Wrz 2016    Temat postu:

źle sprawdziłem z serwisówką - oporności tak jak serwisówka podaje są ok dla pulser coil i excitera , natomiast dla charge coil (niżej wrzucam link do screena z serwisówki) wychodzi nieco wieksza - powinno byc ok 0.65 i 0.16 a w tych obu przypadkach wychodzi mi 1.6, możliwe że to sprawa zbyt topornego miernika? bo mam tam najmniejszy zakres 200 omów , dziwna sprawa bo koło zamachowe wygląda w porządku

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez maciegww dnia Czw 15:40, 29 Wrz 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
maciegww




Dołączył: 29 Lut 2016
Posty: 44
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ryki

PostWysłany: Czw 15:43, 29 Wrz 2016    Temat postu:

sprawdzone dokładniejszym miernikiem pokazuje 0,2/0,1 gdzie powinno być 0,16 czyli stator ok i wszystko by wskazywało na koło zamachowe. Czy jest jeszcze coś co mogło paść? Wolał bym wyeliminować wszelkie możliwości przed kupnem nowego magneta Rolling Eyes

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ewertas




Dołączył: 25 Paź 2015
Posty: 157
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Piła

PostWysłany: Czw 19:53, 29 Wrz 2016    Temat postu:

A sprawdzałeś regulator napięcia?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
maciegww




Dołączył: 29 Lut 2016
Posty: 44
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ryki

PostWysłany: Pią 7:47, 30 Wrz 2016    Temat postu:

sprawdzany wg serwisówki - odłączyłem go na jałowych obrotach, ładowania jak nie było tak nie ma, żarówka ledwo co świeci,
na magnecie jest ledwo widoczne, malutkie pęknięcie , czy taka pierdoła może wpływać na jego pracę ? wstawiam zdjęcie
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez maciegww dnia Pią 7:44, 30 Wrz 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin