Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Olej silnikowy exc525 04r
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13676
Przeczytał: 31 tematów

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Pią 23:01, 13 Sty 2012    Temat postu:

ludzie od kiedy oznaczenie liczbowe mówi nam o tym czy jest to syntetyk czy nie ?

olej to syntetyk jezeli jest zrobiony syntetycznie i tak pisze na opakowaniu. nie dlatego że ma 10W. 10W moze miec syntetyk, półsyntetyk i mineralny. tylko tak sie utarło głupio że np 0w to syntetyk, bo fizycznie nie jest mozliwe zrobienie tak rzadkiego oleju mineralnego.

po prostu zalej 10W50 ja taki leje i jest ok. firma ? ja polecam motula, z allegro wychodzi 36 zł litr z wysyłką przy zakupie 2 litrów, przy zakupie wiekszej ilości na pewno wyjdzie jeszcze taniej. wazne jest zeby olej wymieniac regularnie i zeby był syntetyk. no a czy bedziesz lał castrola czy motula to wiekszego znaczenia nie ma


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
czarnysm




Dołączył: 10 Sty 2012
Posty: 117
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Mława

PostWysłany: Pią 23:15, 13 Sty 2012    Temat postu:

tylko xe ns przyklad na allegro nie ma motula 10w50

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
czarnysm




Dołączył: 10 Sty 2012
Posty: 117
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Mława

PostWysłany: Pią 23:30, 13 Sty 2012    Temat postu:

sorry jest ale polsyntetyk- MOTUL 5100 ester 10W50 1L - Półsyntetyczny olej na bazie estrów przeznaczony do silników o wysokich osiągach
Zapewnia prawidłową ochronę i przedłużą żywotność przekładni.
Olej tworzy warstwę ochronną odporną na działanie wysokich temperatur.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13676
Przeczytał: 31 tematów

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Sob 9:57, 14 Sty 2012    Temat postu:

czyli tak jak kazdy olej Very Happy po to on jest

z tym że syntetyk najlepiej chroni, najlepiej sie "klei" do podzespolów, i zapewnia najlepsze smarowanie, i pobieranie ciepła np ze sprzęgła. gorsze oleje nie radzą sobie z wyczynówkami. nie ma chyba co porównywać np pracy silnika z takiego EXC katowanego, do np suzuki DR 600, tez singiel, ale praca całkiem inna;P


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez henio12323 dnia Sob 9:58, 14 Sty 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mentor




Dołączył: 06 Gru 2010
Posty: 830
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Iłowo-Osada

PostWysłany: Sob 10:53, 14 Sty 2012    Temat postu:

Dla mnie rozwiązanie jest proste. Nie zależy Ci na cenie lej motula 300V. Olej jest koloru zielonkawego, łatwo sprawdzić jego zużycie jak się przebarwia. Zmieniaj olej co 500km i wszystko będzie ok. A czy kupisz 10W40 czy 15W50 na Twojego skilla każdy sobie poradzi bez problemu i będzie chronił silnik jak i sprzęgło odpowiednio.
Jeśli poprzedni właściciel latał na półsyntetyku i chcesz przejść na pełen syntetyk możesz zrobić to śmiało. Nie wierz w bajki o rozszczelnieniu silnika. Ja w swoim 520 najpierw lałem motul 5100 ale potem czytałem ze wyczyny powinny latać na pełnym syntetyku. Zmieniłam olej i moto cykało jak w zegarku.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jess34




Dołączył: 06 Kwi 2010
Posty: 164
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 3/3

PostWysłany: Sob 11:26, 14 Sty 2012    Temat postu: olej

witam 10w50 castrol power off road 4t to pełny syntetyk i taki leje do mojej 530 i tak jak mentor wspominał ktm naciąga na motorexa bo jakaś tam umowa castrol jest bardziej odpowieni mniej go moto zjada na ostrej kur..e, tak poza tym castrol to firma która produkuje oleje od dziesięcioleci a motorex-co to za marka

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jess34




Dołączył: 06 Kwi 2010
Posty: 164
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 3/3

PostWysłany: Sob 11:35, 14 Sty 2012    Temat postu: smarowanie

co do łożysk jak ściągniesz koło musisz wybić tulejki dystansowe, jest do tego specjalistyczne narzędzie ale drogie, po prostu kawałek prostej rurki z twardego plastiku o przekroju do 1.5 cm i lekko młotkiem nakładasz smar w rowek między łożyskiem a krawędzią piasty po obu stronach, smar do łożysk oczywiście o dobrych parametrach, no i żeby syfu tam nie było

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MlodyRM




Dołączył: 26 Wrz 2011
Posty: 199
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 0:58, 15 Sty 2012    Temat postu:

W tym momencie mam zalanego motula 5100 ester 5W40, czyli wychodzi na to, ze jest to polsyntetyk. Czy poza 300V jest jakiś w pełni syntetyczny motul? Bo na aledrogo nic takiego nie widze.
Ewentualnie czy castrol power gps (czy jakoś tak) 10W40 jest full syntetykiem i czy będzie ok do exc 450 '04?
Chyba, ze jest jeszcze cos innego wartego polecenia i ogólnie dostępnego w sensownych pieniądzach?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13676
Przeczytał: 31 tematów

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Nie 9:20, 15 Sty 2012    Temat postu:

5100 to półsyntetyk i nie ma syntetyka o takiej nazwie, castrol gps to tez półsyntetyk. jedyne oleje to motul 300V, i castrol power 4T

jak juz pisałem motula dorwiesz za około 35 zł z wysyłką z allegro przy zakupie 2 litrów. wiec w cenie półsyntetyka Razz


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Poramańcz




Dołączył: 07 Sie 2011
Posty: 183
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Częstochowa

PostWysłany: Nie 13:20, 15 Sty 2012    Temat postu:

Ja leję Motul 300V 15W50.

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Poramańcz dnia Nie 13:24, 15 Sty 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MlodyRM




Dołączył: 26 Wrz 2011
Posty: 199
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 20:19, 15 Sty 2012    Temat postu:

henio12323 napisał:
5100 to półsyntetyk i nie ma syntetyka o takiej nazwie, castrol gps to tez półsyntetyk. jedyne oleje to motul 300V, i castrol power 4T

jak juz pisałem motula dorwiesz za około 35 zł z wysyłką z allegro przy zakupie 2 litrów. wiec w cenie półsyntetyka Razz


Na alledrogo najtanszy 300V 4T to okolo 60pln/litr, chyba ze piszesz o 300V competition, bo on wystepuje w opakowaniach 2L.
Z tym ze taki to ja do auta zalewam i nie wiem czy moze byc stosowany w moto


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13676
Przeczytał: 31 tematów

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Nie 20:24, 15 Sty 2012    Temat postu:

to ten sam olej Razz tylko że sprzedawany jest w tych metalowych bankach Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jess34




Dołączył: 06 Kwi 2010
Posty: 164
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 3/3

PostWysłany: Nie 21:36, 15 Sty 2012    Temat postu: olej

ale się pieprzycie z tymi olejami napisałem jaki dobry to szukacie dziury do d..y, pamiętać należy że tanio nie znaczy dobrze, i moto się potem mści castrol power off road 4t PEŁNY SYNTETYCZNY

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MlodyRM




Dołączył: 26 Wrz 2011
Posty: 199
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 23:22, 15 Sty 2012    Temat postu:

henio12323 napisał:
to ten sam olej Razz tylko że sprzedawany jest w tych metalowych bankach Very Happy


Z tego co pamietam to dopisek 4t w motulu oznacza ze olej moze wspolpracowac z mokrymi sprzeglami, wiec nie jestem pewien czy jest on ok

jess34 bardzo mnie cieszy, ze wg ciebie ten castrol jest dobry Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
maciek




Dołączył: 07 Kwi 2007
Posty: 407
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: bogatynia

PostWysłany: Pon 8:30, 16 Sty 2012    Temat postu:

Oleje do czterosuwów
Większość współczesnych czterosuwowych jednostek napędowych stosowanych w skuterach posiada nieco inny system smarowania niż ten spotykany w silnikach motocyklowych. Motocykle posiadają silniki smarowane tym samym olejem, który znajduje się w skrzyni biegów i komorze sprzęgła. To „wspólne” smarowanie powoduje konieczność zastosowania specjalnych olejów nadających się równie dobrze do smarowania silnika, skrzyni biegów i mokrego, wielotarczowego sprzęgła. Tak ostre wymagania spełniają oleje motocyklowe dobrej jakości. Jednostka napędowa skutera czterosuwowego składa się z silnika smarowanego pod ciśnieniem olejem silnikowym, bezstopniowej skrzyni biegów z przeniesieniem napędu za pomocą pasa lub skrzyni automatycznej innego typu, stanowiącej oddzielny zespół, oraz przekładni stałej, która może być smarowana indywidualnie. Jak widać z tego opisu, olej stosowany do czterosuwowego silnika pracującego w skuterze nie musi spełniać tych samych wymogów, które obowiązują olej motocyklowy, choćby dla i tego, że nie smaruje sprzęgła i mechanicznej skrzyni biegów.

Najbardziej znanym na rynku wysokojakościowym, syntetycznym olejem przeznaczonym do nowoczesnych silników motocykli czterosuwowych jest Mobil 1 Racing 4T 10W-50. Zapewnia on maksymalną moc silnika i doskonałą ochronę przed zużyciem nawet w ekstremalnie trudnych warunkach pracy, redukuje zużycie oleju, zapobiega tworzeniu się nagarów, osadów oraz chroni wnętrze silnika przed korozją. Zalecany jest do silników motocykli używanych w rajdach i wyścigach, a także eksploatowanych w skrajnie trudnych warunkach klimatycznych. Olej ten zachowuje płynność w temperaturze -51°C i stabilność w temperaturze powyżej 300°C. Dzięki swoim znakomitym właściwościom spełnia, a nawet przewyższa wymagania większości motocyklowych producentów. Mobil 1 Racing 4T 10W-50 spełnia wymagania specyfikacji API SJ/CF.

Bardzo dobre właściwości posiadają oleje syntetyczne Motul opracowane w oparciu o doświadczenia wyniesione z wyścigów. Są to: Motul 300V 4T Factory Line 5W-30 i Motul 300V 4T Competition Double Ester 15W-50 przygotowane na bazie estrów i przeznaczone do silników wysoko obciążonych — oraz Motul 300V 10W-40 o podobnych właściwościach, który jest specjalnie zalecany do silników posiadających hydrauliczne napinacze łańcuchów sprzęgłowych i hydrauliczną regulację zaworów.

Godne polecenia są również oleje ELF przeznaczone do smarowania silników motocykli czterosuwowych. Syntetyczny, wysoko wydajny olej ELF MOTO 4XT Tech 10W50 zapewnia skuteczną ochronę silnika nawet w wyjątkowo trudnych warunkach eksploatacji. Bardzo dobrym i polecanym olejem syntetycznym jest również Castrol R4 Superbike przeznaczony do najbardziej wysilonych silników sportowych i użytkowych. Podobne właściwości prezentuje oleje Total Racing 4T 20W50, czy też BP Racing 4T. Jak przy olejach do dwusuwów, tak również tutaj należy wspomnieć o krajowym produkci: Platinum Moto 4T to w pełni syntetyczny olej przeznaczony do smarowania czterosuwowych silników motocyklowych, najnowszych konstrukcji, mocno obciążonych a także do stosowania w motocyklowych skrzyniach biegów i przekładniach z mokrym sprzęgłem. Spełnia lub przekracza wymogi specyfikacji API SJ oraz JASO MA, polepsza pracę mokrych sprzęgieł i przekładni motocyklowych, zwiększa moc silnika i przyspieszenie zapewnia doskonałą czystość silnika posiada wyjątkową stabilność cieplną i odporność na utlenianie, co w połączeniu z doskonałymi własnościami myjąco-dyspergującymi ogranicza powstawanie laków, nagarów , osadów i szlamów, posiada doskonałą płynność w niskich temperaturach zapewniając: łatwy rozruch silnika, natychmiastowe smarowanie i ochronę przed zużyciem współpracujących jego części oraz zmniejszenie zużycia paliwa, zmniejsza zużycie mechanizmów, posiada bardzo niską lotność gwarantującą minimalne zużycie oleju, posiada doskonałe własności antykorozyjne i antypienne, jest całkowicie neutralny wobec powszechnie stosowanych uszczelek, jest mieszalny z olejami tej samej klasy lepkości i kategorii jakości.

Użytkownikom preferującym nieco spokojniejszą jazdę można polecić Mobil Extra 4T 10W-40 — wysokojakościowy olej silnikowy oparty o technologię syntetyczną i przeznaczony do smarowania wszystkich motocyklowych silników czterosuwowych. Olej ten podobnie jak Mobil 1 Racing 4T spełnia wymagania specyfikacji API SJ/CF i choć zapewnia dobrą ochronę w nieco węższym zakresie temperatur, to również pozwala na zakosztowanie sportowej jazdy bez szkody dla silnika.

Podobne właściwości mają oleje „półsyntetyczne” ESSO 4T 20W-50, Mobil 5100 ESTER 10W-40 i Mobil 5100 Ester 15W-50 oraz Castrol GPS 4T dający optymalną ochronę silnika już w chwili rozruchu. Specjalnie do silników dużych skuterów czterosuwowych przeznaczony jest olej Selenia Hi Scooter 4T


Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
Strona 2 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin