Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

nowośc w silniku co i jak
Idź do strony Poprzedni  1, 2
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Czepek




Dołączył: 30 Lip 2011
Posty: 870
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sosnowiec

PostWysłany: Pon 20:21, 06 Lut 2012    Temat postu:

robiliśmy apkę z kolegą i lata do dziś, a docieranie polegało na dobrym rozgrzaniu motoru, lekkiej jeździe aż nie miała odpowiedniej temp, potem dzidowanie bez przetrzymywania na obrotach, dużo wachlowań biegami, 15 min i moto dotarte.
Takich art. jak wyżej nie pisza garażowi mechanicy, w linku który podałem w/w są foty.
Nie wierzysz- zadzwoń do motor-techu i spytaj P. Worynę jak docierać silniki NA NICASILU, bo na żeliwie/tulei to jest całkiem inna gadka, bo po prostu temu trzeba dać czas, ok 3 baki, ale nie waflowania, tylko normalnej jazdy, pierwsze odpalenie, rozgrzanie i trzeba iść jeździć, nie można zostawić motoru na pół godziny żeby sobie pyrkał. wsiadasz, spokojnie, potem zmienne obroty i bez piłowania, ale to w przypadku tulei.
A jeśli ktoś nie zna P.Woryny- chyba najbardziej doinformowany gość w całej Polsce jeśli chodzi o tłoki cylindry itp.
mam znajomego, który remontuje motocykle (crossówki) i wiecie jak dociera? Jedzie na tor ze swoim moto i klienta, i pare kółek robi spokojnie, potem dzida, i motory chodzą jak zyletki.
Ale żeby uwierzyć, trzeba czasami odejść od stereotypów, że im więcej tym lepiej, bo na pewno wszystko się spasuje - ok, spasuje się, będzie idealnie do tych 5tyś obr, co z tego jak nikt nie jeździ w tym zakresie tylko 10-12 k rpm ? <2T> No chyba, że dla kogoś ostra jazda jest równoznaczna z jazda po polnej drodze na 6tce 45 km/h.

To sa motocykle wyczynowe, nie można na nich oszczędzać, ale one też nie sa od oszczędzania !


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Czepek dnia Pon 20:25, 06 Lut 2012, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wójo




Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 1781
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 21:00, 06 Lut 2012    Temat postu:

w tym artykule jest bardzo duzo bredni nawet go nie doczytalem do konca...
co do tych 1000km to dotyczy zapewne 4t klasy 500 gdzie tlok wytrzymuje 300mth
kazdy bredzi o cylindrze i tloku a czy silnik sklada sie tylko z tych dwóch elementów ? co z tego ze cylinder nie wymaga praktycznie docierania jak poprzycieraja sie zawory w prowadnicach albo korba dostanie odrazu po dupie czy setki innych elementów silnika...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Czepek




Dołączył: 30 Lip 2011
Posty: 870
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sosnowiec

PostWysłany: Pon 21:15, 06 Lut 2012    Temat postu:

ja sie nie wypowiadam o 4t i wielokrotnie to podkreślałem, więc nie będę się kłócił bo po prostu nie mam doświadczeń związanych z tym, natomiast z 2t nie jedno.
@up: ok mówicie, że dotyczy 4t, ale po co w tym temacie o tym wspominać skoro kolega założyciel ma exc 200, który jest 2t?
Ode mnie jedno zdanie podsumowania:
Po remoncie po ok 3mth zmień olej w silniku, tym bardziej, że nowy tryb, będzie pewnie milion opiłków.
Docieraj ok 15 min, zalej większą ilość oleju do mieszanki, zrób bogatszą mieszankę pal-pow, dokładnie wyczyść filtr, bo szkoda by było nowego nicasilu.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Czepek dnia Pon 21:17, 06 Lut 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Poramańcz




Dołączył: 07 Sie 2011
Posty: 183
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Częstochowa

PostWysłany: Wto 14:49, 07 Lut 2012    Temat postu:

Spróbuję tak ułożyć następny nowy tłok z pierścieniami.
Będę miał porównanie z tym obecnie drugim w moim kacie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin