Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Nowe Zawory, Jakie? EXC 450
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
GaCek




Dołączył: 13 Kwi 2009
Posty: 391
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 21:47, 03 Kwi 2015    Temat postu:

KristofSX napisał:
mam 350 mth, zawory dalej oryginalne, serwisowane i sprawdzane co 20-30mth , wszystko w normach serwisowych, głowica- szczelność sprawdzana na 320. no i dalej nie zmieniam,

O właśnie takie konkrety mi chodziło.
Przelatałem tyle i tyle, serwisowałem tak i tak.
Wiadomo, złota zasada jak dbasz tak masz. Tylko najbardziej człowieka zbijają z tropu teksty: "chodził piĘknie, nie pukało nie stukało a silnik i tak wybuchł przy 150Mth"


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
yahoo




Dołączył: 02 Maj 2015
Posty: 116
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: PO

PostWysłany: Czw 10:22, 07 Kwi 2016    Temat postu:

Odświeżam stary temat.

250 EXC-F, silnik RC4, 2008. Nalot licznikowy 150mth, po stanie podwozia wnosząc najprawdopodobniej prawdziwy. Ostatnie 50 mth u mnie. Nie wiem nic o ewentualnej wymianie zaworów przez poprzednich właścicieli. Motocykl chodzi dobrze, równo, bez mechanicznego hałasu, nie zużywa oleju, odpala łatwo na ciepło i zimno zarówno z guzika jak i z buta.

Manual mówi, że przy hobby use (a tak oceniam swój użytek):

Check valves: 80h
Replace valves: 80h.

Innymi słowy, co 80 godzin powinienem sprawdzić i wymienić (przy czym nie ma słowa o tym jak i co sprawdzać).

Słyszałem opinię, że zawory, które zaczynają umierać, zaczynają się 'luzować'. Słyszałem też, że wręcz przeciwnie - mierzyć często i martwić się, kiedy zaczną się zacieśniać.

Nie bardzo mam teraz chęć na pełną robotę głowicy, no i zastanawiam się czy jest jakiś sensowny sposób na weryfikację stanu takich tytanowych zaworów. 

Anybody?

pzdr
y.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ciernik




Dołączył: 21 Gru 2014
Posty: 257
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: mazowieckie

PostWysłany: Czw 20:06, 07 Kwi 2016    Temat postu:

Apropo co serwisówka mówi na temat zaworów, to podawana jest szerokość przylgni zaworu jako limit (nie pamiętam dokładnie ale chyba max około 2,5mm)
Jak się zawór wyklepuje, osiada głębiej w gnieżdzie i szerokość przylgni (styk z gniazdem zworowym) robi się szersza.
W nowszych ktmach można analogicznie jak w rfsach coś tam prorokować i wywnioskować np po rozmiarze płytek regulacyjnych. Im cieńsze, tym zawory teoretycznie słabsze.
Niestety aby to zdiagnozować poprawnie trzeba zdjąć głowicę, zdemontować zawory i poprostu je obejrzeć.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3
Strona 3 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin