Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Niedrogo ale dobrze - Olej Silnikowy
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 7, 8, 9 ... 20, 21, 22  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13691
Przeczytał: 29 tematów

Pomógł: 269 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Nie 19:35, 21 Kwi 2013    Temat postu:

noo dzisiaj był porządny test XADO bo polatałem troche po asfalcie, i niestety nie wszystko jest ok ;/ silnikl pracuje suoper biegi same wchodzą, ale na wyzszych biegach na asfalcie przy ostrej przegazówie, slizga sie sprzegło. fakt nie było zmieniane hoho i jeszcze troche, i byc moze juz czy spręzyny czy tarcze/przekładki nie wyrabiają, a nie kwestia oleju. choc na mineralnym nie odczuwałem tego ( z drugiej strony też tak nie palnikowałem ) prawdopodobnie spuszcze tego XADO, i wleje 300Vłke, na której sprzegło pracowało najlepiej. jak problem minie, xado leci do kosza Very Happy jak nie to niestety sprzegło bedzie do przeglądu

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KNKS




Dołączył: 28 Sty 2013
Posty: 763
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 21:21, 21 Kwi 2013    Temat postu:

mariantofana napisał:
No ale w samym LC4 od rocznika 98 do 2006 nic się nie zmieniło (w sensie żadnych istotnych zmian konstrukcyjnych) mimo wszystko zmienił się zalecany olej. I czytaj chłopie ze zrozumieniem bo nie odniosłem tego do nowoczesnych super hiper wypasionych KTMów tylko napisałem to jako dowód na to, że polecanie oleju przez producenta to czysta reklama. Teraz zrozumiałeś?


A więc:
1. Mimo usilnych starań nie jestem chłopem, ani małorolnym, ani pańszczyżnianym, tylko zaprzysięgłym mieszczuchem.
2. Umiem czytać ze zrozumieniem ale tylko posty wnoszące do tematu jako taką wartość merytoryczna, pozostałe, błache lub banalne przelatuje jedynie pobieżnie i nie poświęcam im zbytniej uwagi.
3. MARKETING ?? Pewnie tak... Każdy przeciez wie że oleje SHELL nadają się co najwyżej do skuterów i nikt rozsądny nie zalewa ich do powaznych motocykli.
KTM zmienił dostawce oleju ? Dziwne byłoby gdyby na przestrzeni dziejów nie zrobił tego ze dwa albo trzy razy. Zmieniają się priorytety, zmieniaja się dostawcy. Proste. A Ty tutaj wyjeżdżasz z teoria spiskową.
4. Nowsze konstrukcje KTM, jako jednostki mocno wyżyłowane i na swój sposób chimeryczne. Wymagają odpowiednich środków smarnych i może, w wolnej chwili, warto przejrzeć manual'a, żeby wiedzieć co zaleca producent ??? Kupił, nie kupił, ale wiedzieć warto.
5. Póki co partnerstwo KTM z MOTOREX wychodzi wszystkim na dobre i nigdy/nigdzie nie czytałem/słyszałem żeby ktoś na Matorex'a narzekał...
Jesli cos jest dobre to po co to zmieniać ???

Co do MOTUL'a mam podobne zdanie jak Ty, równiez uważam go za produkt przereklamowany i przepłacony.
Czytając to co pisze henio, zaraz okaże się, że XADO trafiło do kosza Laughing

Henio, jak porównasz olej z olejem bezpośrednio, dzień po dniu, to naprawdę będzie obiektywny test. Niecierpliwie czekam na wynik Very Happy


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez KNKS dnia Nie 22:36, 21 Kwi 2013, w całości zmieniany 4 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mariantofana




Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 383
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 23:37, 21 Kwi 2013    Temat postu:

Jak można ocenić że post nie wnosi nic do dyskusji czytając go pobieżnie... to tylko dowodzi o ignorancji. "Don't judge a book by its cover"

Motorex na pewno jest świetnym olejem i jeśli kogoś na niego stać to oczywiście niech kupuje i cieszy się że jest lepszy od innych. Ja bym raczej zapytał kto z nas amatorów potrzebuje aż takiej technologii? Myślę, że jeżeli nie startuję w profesjonalnych lub przynajmniej bardzo zaawansowanych amatorskich rajdach terenowych długo dystansowych lub zawodach MX to nie mam potrzeby stosowania takiego oleum, Ktoś powie skoro lepiej chroni to lepiej go używać nawet jak się używa amatorsko. Ale przy takich amatorskich zastosowaniach nie narażam motocykla na takie przeciążenia, a więc zwiększenie żywotności silnika o 5% w takich warunkach nie jest opłacalne... Taki prosty rachunek z punktu widzenia amatora. Kolejną rzeczą jest snobowanie drogimi produktami. Nie bierzcie tego do siebie bo pisze tu o troszkę innej grupie użytkowników.

Tak czy owak myślę że tematy olejowe na forum powinny się ograniczyć do odróżnienia oleju do skrzyni, oleju do smarowania układu korbowego w 2T i oleju do 4T ze skrzynią smarowaną tym samym olejem co układ korbowy i głowica. Reszta dywagacji to są próżne mądrości wynikające z domysłów. Żaden z rozmówców nie przedstawi mi wyników niezależnych, własnych badań laboratoryjnych z wykresami interpretacją statystyczną.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KNKS




Dołączył: 28 Sty 2013
Posty: 763
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 8:15, 22 Kwi 2013    Temat postu:

Ja po prostu staram się zaznaczyć, że nie do końca widzę sens z eksperymentowaniem z całkowitym novum szemranej proweniencji za 55zł/litr, kiedy powszechnie uznane i ogólnie dostępne środki smarne renomowanych producentów są dostępne w cenach 56-60 zł/litr.
Przejeżdziłem na WR450 całe 280 motogodzin na stosunkowo tanim Castrol'u i silnik był "igła sztuka".
Tak czy owak po to jest forum żeby dyskutować.

Panowie. Kończmy te przepychanki i cierpliwie poczekajmy na porównanie XADO z wszechmocnym MOTULEM 300V, które najprawdopodobniej dzisiaj przeprowadzi nasz szanowny moderator.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez KNKS dnia Pon 8:16, 22 Kwi 2013, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
przemo86




Dołączył: 06 Lip 2012
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Pon 20:03, 22 Kwi 2013    Temat postu:

Jeździł ktoś Katem na oleju Agip Racing 10w 60 ? parametry praktycznie takie same jak Motorex 10w/60 i Motul 300v 15w 50 a jest tańszy . Lepkość przy 100 st. na poziomie 22-24.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KNKS




Dołączył: 28 Sty 2013
Posty: 763
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 22:02, 22 Kwi 2013    Temat postu:

Jeżdziłem na tym oleju Husqvarną TE450. Olej mało popularny i trudno dostępny , niemniej jednak, w moim odczuciu, zajebisty. Mogę szczerze polecić.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
czlowiekwidmo




Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 469
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 11:02, 03 Maj 2013    Temat postu:

co ile zmieniacie olej 10 czy 15 godzin??

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szymi07




Dołączył: 14 Kwi 2012
Posty: 249
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 11:50, 03 Maj 2013    Temat postu:

ja co 8 baków

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
czlowiekwidmo




Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 469
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 11:54, 03 Maj 2013    Temat postu:

ja nabiłem juz 8 godzin i sie zastanawiam czy wymienic olej przy 10 . i czy wymieniac tez z skrzyni czy se odposcic??

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szymi07




Dołączył: 14 Kwi 2012
Posty: 249
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 20:47, 10 Maj 2013    Temat postu:

Jutro zmiana oleju, leje Castrol Power 1 Racing i jest okey,

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13691
Przeczytał: 29 tematów

Pomógł: 269 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Pią 21:22, 10 Maj 2013    Temat postu:

a jak sprzęgło ? nie ciągnie na rozgrzanym silniku ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szymi07




Dołączył: 14 Kwi 2012
Posty: 249
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 21:31, 10 Maj 2013    Temat postu:

Wszystko jest gitara, jakbym miał nowego kata Smile, jeszcze dzisisaj musialem zmienic łożyska na tylnym kole i jest git, jedyne co muszę zrrobić to zmienić olej i poszukać nowych handbarów bo po ostatniej upadce 1 sie złamałSad, jakie polecacie ? chciałbym jakieś listki będa ok wyglądać?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KristofSX




Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5670
Przeczytał: 22 tematy

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: D0 BRAAP

PostWysłany: Pią 23:01, 10 Maj 2013    Temat postu:

Szymi07 napisał:
jakie polecacie ? chciałbym jakieś listki będa ok wyglądać?


ja jeżdżę tylko z listkami
polecam te:

chyba najwytrzymalsze,
miałem też te

ale złamałem lewego dosyć szybko i wróciłem do tych poprzednich


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Poramańcz




Dołączył: 07 Sie 2011
Posty: 183
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Częstochowa

PostWysłany: Sob 8:10, 11 Maj 2013    Temat postu:

Też jeździłem z tymi pierwszymi, jednak nie chronią przed połamaniem klamek.
Wykonane są z bardzo elastycznego materiału i same choć dużo przeszły to są całe. Teraz mam handbary z aluminiowym wkładem i klamki całe.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szymi07




Dołączył: 14 Kwi 2012
Posty: 249
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 12:10, 11 Maj 2013    Temat postu:

Miałem z alu na całą powierzchnię i też potrafiłem złamać i handbary połamać a klamka sprzegła łamała się 2 razy, myślę nad tymi, będa pasować? [link widoczny dla zalogowanych] znalazłem też takie co mówiłeś wyżej które lepsze [link widoczny dla zalogowanych]

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Szymi07 dnia Sob 12:17, 11 Maj 2013, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 7, 8, 9 ... 20, 21, 22  Następny
Strona 8 z 22

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin