Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

nie odpala 530 exc
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
aro




Dołączył: 22 Lut 2020
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 10:30, 22 Lut 2020    Temat postu: nie odpala 530 exc

Na wstępie witam wszystkich!
To mój pierwszy post na tym forum choć już od dłuższego czasu przeglądam
tematy i dużo ciekawych i przydatnych rzeczy się dowiedziałem. Rozwiązania mojego problemu nie odnalazłem.
Problem mam z 530 exc-r z 2009 r., a konkretnie z jego odpaleniem.
Motocykl około roku temu jechał, postrzelał z tłumika i nagle zgasł. Teraz zebrałem się za jego naprawę.
Rozebrałem i przeczyściłem gaźnik bo paliwa nie przyjmował, był zapchany zieloną mazią zawór iglicowy i dysze. Jednak to nie pomogło.
Następnie sprawdziłem luzy zaworowe. Były za małe po 0,05 więc już je wyregulowałem nowymi podkładkami. To też nie pomogło.
Dodam, że jak wykręcę rozrusznikiem to mgła paliwowa jest wyraźnie wyrzucana przez otwór świecy. Iska jest ładna choć wydaje mi się że za często przeskakuje w stosunku do obrotów rozrusznika/silnika ale może to tylko moje wrażenie.
Jak sprawdzić właściwe ustawienie zapłonu? Bo to mi nie daje spokoju. Może to być wina uszkodzonego modułu zapłonowego czy nie? Iskra jest, tylko czy we właściwym punkcie położenia wału?
Koledzy podpowiedzcie coś bo kończą się mi pomysły.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13686
Przeczytał: 34 tematy

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Sob 15:59, 22 Lut 2020    Temat postu:

zapłonu sie nie przestawia w tym modelu, moduł jakby był uszkodzony to by nie było iskry. od własciwwego miejsca jest impulsator on jest jednozancznie montowany i zczytuje punkt z koła magnesowego - które jednoznacznie jest zamocowane do wału ( klin ... ) te 530stki ogólnie ciezko paliły, z kopa próbuj

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
aro




Dołączył: 22 Lut 2020
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 21:25, 22 Lut 2020    Temat postu:

To mnie pocieszyłeś z tym modułem, że jest ok.
A czy z powodu wysokiego stanu paliwa w gaźniku też może być problem odpalenia (nawet nie kichnie)? Sprawdziłem poziom posługując się wężykiem spustowym i odkręceniem zaworka spustowego z komory pływakowej, tzw. naczynia połączone. Poziom paliwa w wężyku zatrzymał się prawie na wysokości króćca łączącego gaźnik z głowicą. To chyba za wysoki poziom?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13686
Przeczytał: 34 tematy

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Sob 23:24, 22 Lut 2020    Temat postu:

czy za wysoki to nie wiem, zajrzyj do instrukcji czesto podaja taką metode pomiaru, ja z niej mało keidy korzystam ale z tego co pamietam zwykle to poziom ma byc nieco poniżej łączenia komory pływakowej z korpusem gaźnika.
jak robisz próby rozruchu to z rozrusznika czy kopki ? swieca robi sie mokra ? wymieniałes swiece na inna ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rrolek




Dołączył: 21 Gru 2017
Posty: 135
Przeczytał: 20 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 15:01, 23 Lut 2020    Temat postu:

Witam

Stara szkoła gaznikowa zamówiła ze poziom paliwa powinien byc 5-7 mm poniżej górnej krawędzi tzw kominka - rozpylacza w który wchodzi iglica. Jak masz +/- na tym poziomie co piszesz moze być te +/- dobrze. Zrób tak: napelnij gaźnik zamknij kranik po czy próbuj odpalić bez ssania i bez kręcenia manetą. Z każda próbą (co kilka miny bo być może zalewasz świece) będziesz mial mniej paliwa w gaźniku. Jak w pewnym momencie odpadli to znaczy ze poziom jest za wysoki bo raz ze pali bez ssania, dwa ze na częściowo opróżnione komorze.
Osobiście zaczął bym jednak od wymiany świecy - to ze jest iskra na wykreconej, nie znaczny ze jest w cylindrze. Miałem tak 40 lat temu w ETZ prosto z GSu. Nowka w ogóle nie paliła ni z kopa niż na pych ni na zaciag choć iskra na swiecy wykreconej była jak dzwon. Na innej świecy zabeczala z pierwszego pyrgniecia. To samo dotyczy tzw fajki. Może ma upływ na masę jak wcisnieta na skręcona świece.
Możesz spróbować na zamkniętym Kraśniku i pustym gaźniki odpalic używając tzw samostaratu (puszka z propanem). Jak zagada, choćby na chwile to zdejmi gaźnik, daj do czyszczenia w myjce, przy okazy sprawdź drożność wszystkich kanałów i dysz. Może tez iść tzw fałszywe powietrze, może być pęknięcie korpusu (zdarzało się Junakowych pedazach26), lub może zgubiles śrubę regulacji miesznik biegu jałowego (kumpel mial taki przypadek)
Jak wsio OK i nie przestawiony rozrząd o luzach zaworowych nie wspominajac no nie ma bata, musi palić.
Najprostsza opcja jest jednak zawieźć zabawkę do serwisu.

Dobrej zabawy rr


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez rrolek dnia Nie 15:06, 23 Lut 2020, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
aro




Dołączył: 22 Lut 2020
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 21:54, 23 Lut 2020    Temat postu:

Próbuje go odpalać rozrusznikiem i co dziwne jak wykręcę świecę to nie jest mokra. Świeca jest nowa NGK laser irydium, a starej nie mogę znaleźć. Przytykając palcem otwór w głowicy podczas kręcenia też jest suchy.
Jeszcze co mnie zastanawia to kilka przeskoków iskier na świecy na cykl pracy tłoka. Jutro muszę sprawdzić jak to sie ma w innym 4t. Może jednak jest coś nie tak z impulsatorem. Ktoś wie jak można go zdiagnozować?
Próbowałem również dać mu kielicha beny bezpośrednio w otwór świecy i tez bez efektu.
Ponadto podczas kręcenia jak zdejmę fajke lub załączę gaszenie to rozrusznik wyraźnie zwalnia, co może wskazywać że jakaś niewielka ilość paliwa jednak się spala wspomagając obroty silnika. Spalin nie widać i nie czuć.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13686
Przeczytał: 34 tematy

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Nie 22:13, 23 Lut 2020    Temat postu:

iskra jest wyzwalana co GMP wiec to norma ze jest często. impulsator jak jest uszkodzony to nie wyzwala iskry w ogóle. skoro swieca sucha to jednak tu bym sie doszukiwał problemu.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mentor




Dołączył: 06 Gru 2010
Posty: 830
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Iłowo-Osada

PostWysłany: Pon 12:09, 24 Lut 2020    Temat postu:

Weź wykręć świecę, przez otwór nalej trochę benzyny. Wkręć świecę i zobacz czy coś zagada.
Mnie jak moto zazwyczaj nie chce palić moto po wyjęciu gaźnika to robię tak, że montuje gaźnik, podłączam do baku, odkręcam kranik (najlepiej, żeby było jak najwięcej paliwa w baku) a następnie zakręcam kranik ściągam waż delikatnie i w niego dmucham (posmak benzyny w ustach blee). I do tej pory to zawsze pomagało.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
aro




Dołączył: 22 Lut 2020
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 16:02, 24 Lut 2020    Temat postu:

henio12323, masz racje że iskra jest wyzwalana co GMP o tym nie pomyślałem.
mentor, kielicha już dostał nie raz i nawet nie kichną.

Wiem, że nic nie wiem


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
aro




Dołączył: 22 Lut 2020
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 23:34, 24 Lut 2020    Temat postu:

henio12323, z czystej ciekawości sprawdziłem na innym silniku i tak jak pisałeś iskra przeskakuje chyba co GMP trudno to sprawdzić ludzkimi zmysłami.
Pierwotnie inaczej dedukowałem mając doświadczenie z silnikami dwucylindrowymi gdzie rozdzielacz zapłonu jest na wałku rozrządu.
Sprawdziłem również cisnienie sprężania w cylindrze i wyszło 1,5kg/cm2 (~bar/atm) a po zalaniu ok 3 ml oleju 2 kg/cm2. Jak sądzicie to chyba trochę za mało?. Z tym, ze robiłem to na zimnym silniku i starym bułgarskim manometrem.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13686
Przeczytał: 34 tematy

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Wto 9:59, 25 Lut 2020    Temat postu:

pomiary cisnienia sa dość kiepskie bo masz autodekompresator, w takim silniku zeby nie miał szczelnosci to nie wiem co by sie musialo dziać

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
aro




Dołączył: 22 Lut 2020
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 21:46, 26 Lut 2020    Temat postu:

dzisiaj dobrałem się koła magnesowego i impulsatora aby zweryfikować "punkt zapłonu" i oto co zobaczyłem:

[link widoczny dla zalogowanych]

Tłok jest faktycznie w GMP- sprawdziłem.

Proszę wypowiedzcie się czy położenie koła magnesowego względem impulsatora w GMP jest ok, bo moim zdaniem zapłon jest dużo przyśpieszony.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
aro




Dołączył: 22 Lut 2020
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 11:48, 21 Maj 2020    Temat postu:

Witam ponownie.
Problemu wciąż jeszcze nie zdiagnozowałem, bo zmuszony byłem przerwać zabawę z naprawą. Czy ktoś z szanownych kolegów mógłby się odnieść do zdjęć koła magnesowego w linku z poprzedniego posta, czy jest w prawidłowej pozycji dla GMP?
henio12323 czy masz możliwość aby sprawdzić mój modułu zapłonowy na innym sprzęcie? Włodawa/Lublin jest blisko mnie, więc podrzuciłbym. Jego nr to prawdopodobnie 78639031200 tak odczytałem wg rocznika z katalogu, bo numer na obudowie jest nieczytelny.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13686
Przeczytał: 34 tematy

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Czw 11:57, 21 Maj 2020    Temat postu:

niestety nie mam innego motocykla " na próbe"
czy odniesienie koła magnesowego do znaków jest ok ciezko powiedziec, trzeba by zajrzec do innego motocykla, wydaje sie rozsądne. nikt tego nie podaje. a pewnie szybciej niz szukac i domniemywać trzeba sciagnac magneto i zobaczyc czy klin caly
po kolorze oleju mozna sadzic ze w silniku moga byc rózne niespodzianki Very Happy
jak chcesz moge sie podjać pewnie naprawy skoro niedaleko masz


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
aro




Dołączył: 22 Lut 2020
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 6:33, 22 Maj 2020    Temat postu:

Klin jest ok bo już to sprawdzałem odkręcając nakrętkę od magneta. Olej wiem że mam do wymiany czekam z tym do zakończenia naprawy. A że jest trochę ciemny czyt. przepalony to jakie może to nieść informacje dot. nieodpalania? W LC640 gdzie mam porównanie też jest podobnego koloru. Faktem jest ze w 530 muszę go trochę więcej dolewać.
Dzięki za propozycję naprawy, zobaczę na ile wystarczy mi cierpliwości i determinacji i nie wykluczone że skorzystam.
A odnośnie modułu to może ktoś z woj. lubelskiego mógłby udostępnić sprzęt do sprawdzwnia?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin