Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Najlepszy SM,charakterystyka SMR/EXC, instalacja elektryczna

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Alice in Wonderland




Dołączył: 12 Paź 2012
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 23:52, 12 Paź 2012    Temat postu: Najlepszy SM,charakterystyka SMR/EXC, instalacja elektryczna

Witam,
Tak się zastanawiałem ostatnioo... i stąd kilka pytań Very Happy
Założenie instalacji świateł i akumulatora wersji SX i zrobienie z niego EXC to nie jest dobry pomysł, ponieważ trzeba byłoby zbyt wiele zmienić i jest to po prostu nie opłacalne, szkoda zachodu i nigdy nie będzie tak jak EXC...

Pyt. 1
A jak to jest z SMR? Np. z SMR 450, jakby wyglądało założenie elektryki? Czy charakterystyka tego motocykla jest bardziej podobna do SX czy do EXC ?
Czy EXC przerobione na SM różni się dużo od SMR?

Pyt. 2
Dostosowuje się zarówno SX jak i EXC do supermoto, ale to są chyba dwa różne światy, z tego co mi się wydaje, jeden i drugi SM zachowuje się całkowicie inaczej. Czy może jednak się mylę Very Happy ?

Pyt. 3 i meritum Smile
Więc krótko mówiąc z tego co mi się wydaje możemy mieć trzy różne SM,
tylko który jest najlepszy do "zwykłej codziennej jazdy"? Zapewne SX jest zbyt bardzo agresywny, a SMR?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13669
Przeczytał: 26 tematów

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Sob 7:23, 13 Paź 2012    Temat postu:

smr to cos jak SX. czyli agresywniej oddaje moc, wszystko nastawione na ostry sport. nastawy gaźnika zapłony itp itd. EXC przy tym bedzie nieco bardziej poukładany, choc nie bedzie słaby. jak chcesz do codziennej jazdy brałbym EXC, najtaniej cię wyniesie. no chyba że chcesz startowac w zawodach sm itp to wtedy mozna skusic sie na fabrycznego SMRa, który bedzie sie lepiej prowadził ze względu chociazby na fabryczne nastawy zawieszenia

Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Lam3r




Dołączył: 01 Sie 2012
Posty: 175
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Opolskie

PostWysłany: Sob 9:38, 13 Paź 2012    Temat postu:

Czesc.

Mam sx 450 z silnikiem smr. Jezeli chodzi o moc to jest to dokladnie taka jak w sx. Mam w nim acrapovica i na odejscie zdrowa rm-z kolegi kat wciaga nosem. Smr ma 6 biegow i w sumie tylko to go rozni od sx. Jednak 6 biegow to duzo i wg mnie wlasnie dlatego smr jest bardziej cywilizowany, moc i charakterystyka ta sama ale jednak taki wybor przelozenia daje wg mnie duze pole manewru i latwiej sobie dopasowac bieg w danej sytuacji niz w takim sx.

Exc przerobione na na sm bedzie sie roznic od smr. Na pewno mniejsze osiagi; moc/charakterystyka jej oddawania, do tego wieksza waga. Z drugiej strony minimalnie mniejsze spalanie i teoretycznie troche rzadsze serwisy.

Ktory z 3 sm bedzie lepszy? Ja bym sx z miejsca odrzucil, te 4 biegi to na asfalt wg mnie za malo.


Post został pochwalony 1 raz

Ostatnio zmieniony przez Lam3r dnia Sob 9:41, 13 Paź 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hacker33




Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 79 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Sob 17:26, 13 Paź 2012    Temat postu:

Tak jak pisze Lam3r.
SX i SMR to te same silniki tylko różna skrzynie biegów.

Alice in Wonderland nie wiem czy kiedykolwiek jeździłeś supermoto i czy w ogóle kiedykolwiek jeździłeś motocyklem?
W supermoto liczy się zawieszenie, hamulce, przyczepność a nie moc silnika.
Po drugie w SX i SMR nie masz rozrusznika, nie masz też wentylatora na chłodnicy. SX i SMR to są motocykle typowo na tor.
Jak chcesz jeździć po ulicy to powinieneś raczej szukać 525 exc, 530 exc lub LC4.
Dwa pierwsze motocykle kupić już zrobione na sm to nie problem.
A dlaczego 525 czy 530 - ponieważ są to mniej wysilone i bardziej trwałe silniki.
Z tym że nie są to motocykle dla amatorów.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Alice in Wonderland




Dołączył: 12 Paź 2012
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 20:49, 13 Paź 2012    Temat postu:

Dzięki !!!
henio12323 i Lam3r Very Happy wasze opinie bardzo mi pomogły szczególnie to, że się dowiedziałem o 6 biegowej skrzyni (ciężko z manualami do SMR'ów)

hacker33 napisał:
Tak jak pisze Lam3r.
SX i SMR to te same silniki tylko różna skrzynie biegów.

Alice in Wonderland nie wiem czy kiedykolwiek jeździłeś supermoto i czy w ogóle kiedykolwiek jeździłeś motocyklem?

Nie wiem co to ma znaczyć Very Happy, chcesz się dowartościować?, zauważyłem, że przeważnie dublujesz wypowiedzi poprzedników dodając coś co brzmi jak tautologia, irytujesz mnie Very Happy

hacker33 napisał:

W supermoto liczy się zawieszenie, hamulce, przyczepność a nie moc silnika.
Po drugie w SX i SMR nie masz rozrusznika, nie masz też wentylatora na chłodnicy. SX i SMR to są motocykle typowo na tor.
Jak chcesz jeździć po ulicy to powinieneś raczej szukać 525 exc, 530 exc lub LC4.
Dwa pierwsze motocykle kupić już zrobione na sm to nie problem.
A dlaczego 525 czy 530 - ponieważ są to mniej wysilone i bardziej trwałe silniki.
Z tym że nie są to motocykle dla amatorów.



Husqvarny TE 450 z lat 2004-2006 (i inne) nie mają wentylatora tak samo Husabergi 2003-2013 i pewno dużo więcej potężnych motocykli, więc nie wiem czy ten wentylator to jest taki ważny powód Smile widocznie nie było potrzebne zastosowanie "eletric fan'ów", wykorzystali inny sposób chłodzenia i takie samo rozwiązanie zastosowano w SX i SMR. SX i SMR nie mają rozrusznika ale, wiele motocykli nie ma (np. starsze KTM) czy to problem Smile ja tylko kick it i nic więcej Smile.
Chodzi mi głównie o wykonanie instalacji potrzebnej do homologacji (jeśli jej nie posiada) i rejestracji.
Sam osobiście przychylam się do EXC już od dawna, SX nawet nie brałem pod uwagę, zaciekawił mnie szczególnie SMR 560, ale z częściami do niego krucho dlatego zastanawiałem się czy da radę zrobić to samo z SMR 450 i 525, ale założyłem ten temat aby się dowiedzieć czegoś nowego, ponieważ mało jest informacji na ten temat na polskich forach.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hacker33




Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 79 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Sob 21:33, 13 Paź 2012    Temat postu:

Skoro chcesz rejestrować motocykl to rozumiem, że będziesz latał nim po mieście.
Chyba, że mieszkasz na prowincji?
Terenówki nie mają wentylatorów ponieważ nikt nie jeździ nimi po drogach. Nie stoi nimi na światłach itd.
A jak jest gorące lato to takie sprzęty bardzo łatwo się gotują kiedy zbyt długo świeci się czerwone światło.
Nie odpisałeś też czymś wcześniej latałeś?
Myśląc o 560 musisz być naprawdę doświadczony. Ponieważ ja znam osoby które startowały 560 w zawodach (zawodnicy nie amatorzy) i zmieniły ten sprzęt na słabszy ponieważ ma on przydomek "sprzęt pionowego startu i lądowania"


Co do twoich pytań: to uważam, że taniej jest zrobić światła w SMR niż przerobić EXC na prawdziwe Supermoto.
Światła możesz zrobić kupując taki kit ze strony trail tech:
[link widoczny dla zalogowanych]

Z tym, że wtedy silnik straci troszkę na mocy ale nadal będzie lepszy od EXC.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wójo




Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 1781
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 23:14, 13 Paź 2012    Temat postu:

przeróbka i rejstracja sx jest nie opłacalna, co do 560 to niby z którymi czesciami jest krucho ? Wszystko masz w serwisie w takim samym czasie jak do innych katów.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hacker33




Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 79 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Nie 8:33, 14 Paź 2012    Temat postu:

Chyba że kolega jest za granicą? Tam zarejestrować crossa to nie problem?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Lam3r




Dołączył: 01 Sie 2012
Posty: 175
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Opolskie

PostWysłany: Nie 12:00, 14 Paź 2012    Temat postu:

Smr ma rozrusznik Smile

A wracajac do tych biegow to zalezy tez w jakie roczniki celujesz - ja mam silnik z 2005 roku i mam 6 biegow a wlasnie wygooglowalem, ze smr ma 5 biegow, wiec to zalezy od rocznika.
Ale to raczej bez znaczenia, smr to supermoto wiec nie wazne ile masz biegow, przelozenie jest przystosowane do jazdy po asfalcie, nie to co w sx.

Co do tego gotowania to chyba troszke przesadzacie. Dlaczego zdrowe moto ma sie tak odrazu zagotowac stojac kilkanascie sekund na czerwonym swietle? Ludzie katuja exc minutami w glebokich bagnach/piachu i daja rade. Moze sie myle, ale wg mnie dla amatorskiego smigania nie ma potrzeby montowania wiatraka czy to w supermoto czy enduro.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hacker33




Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 79 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Nie 12:28, 14 Paź 2012    Temat postu:

5 biegów i elektryczny starter wychodził od 2008 roku.
Kolega chyba się pyta o roczniki 2004-2006.

W supermoto 6 bieg jest naprawdę cenną rzeczą.

Może kolegę zainteresuje - chyba już zarejestrowany.
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez hacker33 dnia Nie 12:40, 14 Paź 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wójo




Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 1781
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 14:21, 14 Paź 2012    Temat postu:

to która skrzynia bedzie lepsza na ulice a która w teren nie ma znaczenia, wazniejsze jest jakie masz przełożenie miedzy silnikiem a tylnym kołem.
Co do wiatraka to wlasnie dla amatora jest on potrzebny bo exc czy sx zagrzeje sie własnie na postoju i przy zamulaniu.
jak nie latasz tylko po torze to wiatrak przydatna rzecz.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin