Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

montaż tłoka i cylindra KTM 125 EXC

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mariokit




Dołączył: 01 Lip 2014
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Wto 12:54, 01 Lip 2014    Temat postu: montaż tłoka i cylindra KTM 125 EXC

Mam pytanku odnośnie montażu tłoka. Zrobiłem nowy nicasil i założyłem nowy tłok ale... W manualu znalazłem, ze w 125 exc z 2000 tłok ma być 0,60 mm poniżej lini cylindra. Miałem w zestawie 3 grubości uszczelki pod cylinder. Założyłem najgrubszą a i tak różnica wychodzi mi ledwo 0,30 mm. co z tym zrobić?

I drugie w manualu równiez znalazłem ustawienie "cycka" zaworu wydechu na 0,20mm na każdą ze stron. Ja ustawiłem po równo ale wyszło mi 0,40mm. Nie będzie z tego problemu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pelikson




Dołączył: 30 Maj 2014
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Polska

PostWysłany: Wto 13:10, 01 Lip 2014    Temat postu:

Jeżeli masz poniżej tych 0,30mm ( 0,31 +... ) to bedzie po prostu miał mniejszą kompresje i moc.

Co do zaworu, patrzyłeś w lewym okienku ( od strony stopki zmiany biegów ) jak wygląda ustawienie zaworu? Zgrywa się to z manualem? Z tego co pamiętam w dolnej pozycji zaworu dwie kreski u góry prawie mają sie pokrywać, gdy odkrecisz do końca jedna z kresek ma zejść do otworu na dół.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Wto 15:07, 01 Lip 2014    Temat postu:

OK. czym większa szczelina tym mniejsze kompresja. Tylko że w manualu podane jest 0,60 a mnie wychodzi około 0,30 mm. Czyli za mała szczelina duża kompresja(możliwe nadpalanie tłoka itd) Tylko co z tym zrobić jeszcze grubsza uszczelka? (skąd?) czy dwie. A tak z ciekawości to ma ktoś pomysł czemu tak się stało.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hacker33




Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 79 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Wto 15:23, 01 Lip 2014    Temat postu:

Im mniejsza odległość tłoka od krawędzi cylindra tym tłok jest bliżej głowicy i po rozgrzaniu może się z nią spotkaćSmile
Druga sprawa zmiana wysokości cylindra to zmiana otwarcia i zamknięcia kanałów przez tłok.

Co zrobić - załóż pozostałe dwie uszczelki i sprawdź.
Ma być 0,6mm. Odbieganie od tego może się źle skończyć.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mariokit




Dołączył: 01 Lip 2014
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Wto 15:36, 01 Lip 2014    Temat postu:

Dzięki. Myślałem, że dwie uszczelki to kiepski pomysł bo może je "wydmuchać" i będzie ciekło.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mariokit




Dołączył: 01 Lip 2014
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Wto 18:22, 01 Lip 2014    Temat postu:

A ma ktoś pomysł czemu na standardowych uszczelach się nie schodzi. Nowy nicasli, tłok itd już sporo kosztowało i chce uniknąć powtórki!.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hacker33




Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 79 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Wto 18:36, 01 Lip 2014    Temat postu:

Standardowo jest kilka grubości uszczelek aby uzyskać ten wymiar.

Na ten wymiar wpływa nowa korba, nowy tłok, cylinder po regeneracji itd.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mariokit




Dołączył: 01 Lip 2014
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Wto 23:30, 01 Lip 2014    Temat postu:

Dzięki Hacker33 Udało sięSmile Złożyłem średnią i najgrubszą i 0,60 jak w pysk.... Silnik chodzi aż miło. Do weekend jeszcze kilka pierdół i ogień

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin