Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Lagi nie wracają WP4860MXMA

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
matiEXC200




Dołączył: 21 Paź 2019
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 19:55, 19 Paź 2020    Temat postu: Lagi nie wracają WP4860MXMA

Witam, od ostatniej wymiany uszczelniaczy oraz panewek pojawił się problem gdy ściągnę moto ze stojaka lagi opadają pod ciężarem motocykla o jakieś 5-6cm wracają dopiero gdy szarpnę za kiere... co może być przyczyną ? dodam, że poziom oleju ustawiony prawidłowo 100mm od krawędzi, układ został odpowietrzony (skręcałem dopiero wtedy gdy cartridge tłumił w całym zakresie). olej motorex 5w

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13681
Przeczytał: 32 tematy

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Pon 19:59, 19 Paź 2020    Temat postu:

albo nie nabiłes poprawnie uszczelniaczy - i np cos krzywo jest osadzone
opcja 2 bardzo prawodpodobna i częsta - źle skręcona teleskopy na osi koła - poluzuj z prawej strony mocowanie teleskopu do osi, przejedz sie kawałek ( podobijaj zawias ciezarem ciała ) i skręc - przy okazji zobacz czy cos sie " przestawi". jak zawias jest xle skręcony i sie robi V albo /\ z rur, to zaczynaja sie pojawiac duze opory


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
matiEXC200




Dołączył: 21 Paź 2019
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 20:19, 19 Paź 2020    Temat postu:

Okej dzięki za odpowiedź raczej skłaniałbym się ku tej pierwszej opcji, co do skręcenia osi to zwracam na to uwagę przy zakładaniu więc odpada

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
major000




Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 2308
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 40 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 20:22, 19 Paź 2020    Temat postu:

Poluzuj oś tak jak henio mówi i poluzuj dolna półkę. Jeśli nadal będzie to samo to przyczyna leży w uszczelniaczach lub panewkach.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
matiEXC200




Dołączył: 21 Paź 2019
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 21:01, 19 Paź 2020    Temat postu:

Niestety bez zmian, wjechałem jeszcze kliszą pod uszczelniacz bo może warga lekko się zawinęła (choć to mało prawdopodobne bo wtedy laga zaczeła by sikać) ale dalej to samo. Dodam jeszcze że nawet jak wyciągnę zawias przez szarpnięcie kiery to dalej opada do tego samego miejsca. Panewki nowe więc powinno hulać...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13681
Przeczytał: 32 tematy

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Pon 21:14, 19 Paź 2020    Temat postu:

jedno to opad - czyli za mało napieta wstepnie spręzyna
a drugie to opory - skoro ośka jest ok, półek za mocno nie skręciłeś, to pozostaje opcja kijowych uszczelniaczy - oem to poezja w stosunku np do ariette które trzymaja rure jak babka ręte Very Happy opcja 2 to źle zabite uszczelniacze - np krzywo zabity uszczelniacz olejowy, ewentualnie jakies niedopatrzenie - takie cos spowoduje ze beda duze opory, nie bedzie zawias wracał, ale tez nie bedzie sam opadał, trudno bedzie "zmienic" kierunek pracy

sprawa druga to opad - jak głęboko opada to kwestia spręzyny, olej nie ma znaczenia, moze w jakimś małym ułamku jego ilość, - ale poduszka powietrzna i tak jest na tyle duza ze pierwsze centymetry ugięcia nie maja znaczenia bo cisnienie zmieni sie w srodku nieznacznie. prędzej to moze przestawiło ci sie jak masz w korkach napiecie wstepne spręzyny

opcja jeszcze inna - moze wczesniej były duze opory i przez to nie siadały lagi - teraz opory mniejsze i wszystko chodzi płynniej - i samo "osiada' co mógłbys zmienic napinajac mocniej spręzyne

cos musi byc z tych rzeczy powyżej


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
matiEXC200




Dołączył: 21 Paź 2019
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 23:32, 19 Paź 2020    Temat postu:

Zapomniałem o śrubie regulacji napięcia wstępnego sprężyny.. jest ustawiona na 2 obroty, motocykl siada na lagach 2cm natomiast sam nie w staje ale to chyba wina uszczelniaczy które wymieniłeś wyżej Ariette [link widoczny dla zalogowanych]

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bully




Dołączył: 03 Mar 2011
Posty: 843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: opolskie

PostWysłany: Wto 8:20, 20 Paź 2020    Temat postu:

o czym tu mowa bo nie rozumiem Laughing
kolego wyjmij sprezyny i zamontuj rurki zamiast spreżyn, będzie bez "opadu"
Wiesz co to SAG?

Druga sprawa nie wiem co macie do Ariete chyba ze podróbki kupujecie, zamontowałem w kilkudziesięciu lagach i nie ma z nimi problemu, jakość oryginalnych czarnych nok w zestawach wp.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez bully dnia Wto 8:21, 20 Paź 2020, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13681
Przeczytał: 32 tematy

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Wto 8:45, 20 Paź 2020    Temat postu:

załóż sobie na jedna rure ariette, na drugą oem ktm - a juz całkowicie polecam czerwone skfy, złap za rure nosna i obróc - na ariete goleń stoi, a czerwonych sie slizga praktycznie bez oporów, jak tego nie dostrzegasz to widocznie musisz kolejne kilkadziesiat teleskopów przerobić Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bully




Dołączył: 03 Mar 2011
Posty: 843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: opolskie

PostWysłany: Wto 15:19, 20 Paź 2020    Temat postu:

Do skf nie porównuję bo nie ma takiej potrzeby. Miedzy czarnymi oem nie zauważyłem różnicy tak samo się ślizgają, ale kazdy ma swoją opinię.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pawlos312




Dołączył: 18 Kwi 2017
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 15:21, 20 Paź 2020    Temat postu:

Ja również jeżdżę na Ariette i też polecam, na moją jazdę i tak nie poczułbym różnicy - o ile w ogóle jakaś by była Razz .

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin