Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Ktore exc
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Bibo




Dołączył: 27 Wrz 2017
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 12:54, 01 Paź 2017    Temat postu: Ktore exc

Siema wszystkim mam taki temat ze zastanawiam sie nad kupnem nastepnego motoru i wybor padl na Ktm Exc z tym ze nie dokonca wiem ktory.

Jestem ze Szczecina wiec u mnie raczej plasko wiec wszystko przemawia nad 500 lub 450 z tym ze raz w roku tez chcialbym sie szarpnac gdzies w jakies prawinne tereny np Rumunia i nie wiem czy te modele nie beda znow za ciezkie na jakis wawozy czy jakies sciany( piony) dwa czy potrzebuje az tyle mocy?
Coraz bardziej mysle o nowej 300 tpi ale moje doswiadczenie z 2-taktem jest zerowe i nie wiem czy bedzie sobie radzil na przelotach na codzien.
Nastepne pytanie czy brac model 2018 czy moze 2017 chodzi o diametralne roznice (450,500)
Jak byscie mogli jakos pomoc bylo by super


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Bibo dnia Nie 13:11, 01 Paź 2017, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KristofSX




Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5667
Przeczytał: 18 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: D0 BRAAP

PostWysłany: Nie 15:14, 01 Paź 2017    Temat postu:

różnice w 4T dla modelów 2017 i 2018 są kosmetyczne, w silniku nie zmienili nic, są trochę inne (twardsze ) nastawy zawieszenia. więc jak masz dostępne 2017 w dobrej cenie to bierz.
2017 4T sa lekkie , więc takie 450 w Rumunii da radę o ile nie będziesz katował tras tegorocznego romaniacsa Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Czołgu




Dołączył: 13 Maj 2017
Posty: 106
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Nie 18:13, 01 Paź 2017    Temat postu:

Jeśli większość to tereny wokół szczecina, to dobrym wyborem będzie 450. Da radę i w ciężkim terenie okazjonalnie Wink

Kristofsx, dałbyś radę zważyć swój motocykl zatankowany na full? Chciałem porównać wagi 2015 i 2017, a katalogi niestety kłamią.

Według katalogu jest 2,7 kg różnicy, w tym 1 kg to akumulator, ok. 1 kg kopnik a reszta to rama. Nie wiem jak się to ma do rzeczywistości.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Czołgu dnia Nie 18:18, 01 Paź 2017, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tomokat




Dołączył: 09 Sie 2016
Posty: 410
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie

PostWysłany: Nie 19:09, 01 Paź 2017    Temat postu:

Na kanale buli 96 ważyli EXC 450 z 2014 i 2017 roku. Oczywiście z pełnym bakiem to 2014 ważył prawie 122kg a z 2017 115kg. Więc różnica spora.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Czołgu




Dołączył: 13 Maj 2017
Posty: 106
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Nie 19:24, 01 Paź 2017    Temat postu:

Tak, 7 kg. to sporo, jeśli wyposażenie jest takie samo.
Katalogi mówią 111 vs 106,5 czyli 4,5 kg.
Do tego jeśli ważyli pełne motocykle dochodzi około 0,5 kg na benzynie, bo nowe ktmy mają mniejsze baki o pół litra.

Ale trzeba pamiętać że nowe mają podaną wagę z lekkim aku, co każdy może zrobić i bez kopki którą każdy może wymontować. Więc 2,5 kilo jest dość naciągane Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tomokat




Dołączył: 09 Sie 2016
Posty: 410
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie

PostWysłany: Nie 19:37, 01 Paź 2017    Temat postu:

z 2017 roku chyba już nie ma kopki w standardzie. 1-2kg zawsze mozna odjąc lub dodac w zaleznosci jakie dodatki ma i/lub nie. Wentylator, lekkie aku tak jak mówisz akcesoryjny wydech, płyta pod silnik, osłony chłodnic itd.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Czołgu




Dołączył: 13 Maj 2017
Posty: 106
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Nie 19:54, 01 Paź 2017    Temat postu:

Tomokat, dzięki za ten film znalazłem go w minutę Wink
Tam też jest zważona EXC-f 350 z 2017 roku, i ma pełna wagę 114,75
Właśnie wróciłem z garażu i sprawa ma się tak:
Mój z 2015 zatankowany do pełna z podobnym wyposażeniem (plastikowa płyta, takie same handbary, wentylator) i lekkim akumulatorem ma wagę 117,12 (oryginalnie miał ciężki akumulator). Różnica jest w wydechu, bo ten z filmu ma akrapa, a mój stoi na seryjnym.

Czyli różnica wagi jest 2,37 - 0,5 (różnica paliwa bo 2017 ma pół litra mniej w baku) = 1,87.

Oglądnąłem film dokładnie.
W tym 1,87 zawiera się brak kopki i lżejsza rama i lżejszy wydech, brak osłony tarczy hamulcowej, brak stalowych ramek chłodnic. Nie wiem jak z osłonami dekla sprzęgła i pompy wody - mój to wszystko ma.

Pozostałe wyposażenie jest takie samo, ten co ważyłem to wersja Factory.
Na oryginalnych kapciach i cieńkich dętkach, więc tu jeszcze może być różnica jak koleś z filmu miał np. moussy.


Kopkę i tak bym dołożył bo w tym roku raz padł mi rozrusznik a raz zajechałem aku Wink

Wygląda na to że różnica jest kosmetyczna, na pewno mniej niż kilogram.
Nie jest źle Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Czołgu dnia Pon 8:08, 02 Paź 2017, w całości zmieniany 4 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13674
Przeczytał: 31 tematów

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Nie 20:19, 01 Paź 2017    Temat postu:

tez nie ma co na sucho lioczyc kilogramów... bo np lekkie aku u góry motocykla ( minus 1 kg) bardziej czuć niż ze 2-3 kg dołozonych jako np płyta pod silnik... także waga waga a prowadzenie prowadzeniem Razz

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Czołgu




Dołączył: 13 Maj 2017
Posty: 106
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Nie 20:25, 01 Paź 2017    Temat postu:

No oczywiście. Mój też ma założony lekki aku.
Dołożyłbym kopkę, więc wychodzi różnica naprawdę kosmetyczna, myślę że mniej niż 1 kg.

Z tego zatem co odchudzili to rama, na pewno lżejsze są podnóżki, dźwignia biegów i hamulca i przednia oś, bo od 2016 jest cieńka.

Mnie interesowała waga jako taka, istotna przy podnoszeniu Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Bibo




Dołączył: 27 Wrz 2017
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 20:35, 01 Paź 2017    Temat postu:

Dzieki za odpowiedz wiec teraz czas poszukac jakiegos rodzynka a z tym zawsze jest koszmar ale od jutra zaczne sie rozgladac to moze do sezonu cos znajde wkoncu czasu jest jeszcz troche.
A mozecie powiedziec cos o exc 300 tpi jak sobie radzi w takim plaskim terenie na codzien czy wogole jest sens zastanawiac sie na nim czy" szkoda nafty" na to moto


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13674
Przeczytał: 31 tematów

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Nie 20:44, 01 Paź 2017    Temat postu:

mysle ze póki co za mało ludzi miało w rękach tpi żeby dawac jakies realne konrety.

moto jak moto, wtrysk nie czyni z tego sprzetu czegos całkiem innego niz to co było. dobrze ustawiony gaźnik idzie tak samo - kwestia tylko dobrze ustawić.

na płaskim terenie jak kazdy 2T jeździ kiepsko jest wolny, jeczy a nie jedzie duzo pali itp itd.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Bibo




Dołączył: 27 Wrz 2017
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 9:59, 06 Maj 2018    Temat postu:

Siema po lekkiej przerwie wracam do tematu moto. Po przestudiowaniu wszystkiego co było możliwe wybór padł na 450. Mam do Was pytanie bo mam możliwość zakupu właśnie 450 z 2015 z pewnej reki. Za przemawia ze ma guzik i kopniaka ( dla mnie ważne gdyż do tej pory miałem tylko kopane i nie wyobrażam sobie pchać moto tylko dlatego bo nie będzie kręcił z guzika). Z drugiej strony nie wiem czy właśnie nie dołożyć paru złotych i naprzyklad nie próbować kupić 2017( nowej). Pomijając wagę o której pisaliście wyżej czy są jakieś rażące różnice?? I jak wyglada sprawa z kontrola trakcji w 2017 czy w razie awarii jest mocno problematyczna i kosztowna bo według mnie im mniej elektroniki tym lepiej.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Bibo dnia Nie 10:08, 06 Maj 2018, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KristofSX




Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5667
Przeczytał: 18 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: D0 BRAAP

PostWysłany: Nie 11:36, 06 Maj 2018    Temat postu:

różnica w prowadzeniu między 15 i 17 jest bardzo duża, 2018 lepiej wyważony, lepiej położony środek ciężkości, lepsza ergonomia, mniejsza waga, o rozrusznik się nie martw bo są mega dopracowane i awarie praktycznie się nie zdarzają, kontrola trakcji nie jest dodatkową elektroniką, ECU wykrywa zbyt szybki wzrost obrotów i hamuje wkręcanie się moto, tak że dodatkowych czujników nie ma, tak że jak masz możliwości to bierz nowszy.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
motif




Dołączył: 22 Lip 2017
Posty: 272
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 3/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Nie 12:11, 06 Maj 2018    Temat postu:

KristofSX napisał:
różnica w prowadzeniu między 15 i 17 jest bardzo duża, 2018 lepiej wyważony, lepiej położony środek ciężkości, lepsza ergonomia, mniejsza waga, o rozrusznik się nie martw bo są mega dopracowane i awarie praktycznie się nie zdarzają, kontrola trakcji nie jest dodatkową elektroniką, ECU wykrywa zbyt szybki wzrost obrotów i hamuje wkręcanie się moto, tak że dodatkowych czujników nie ma, tak że jak masz możliwości to bierz nowszy.


popieram, bierz 2017 lub nowszy - mój 2017 500 exc chodzi jak burza Cool

prowadzenie, wyważenie - miodzik, a co do kopki to ja chrzanić jak i tak nie zadziała przy martwej baterii.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
patryk46




Dołączył: 16 Kwi 2018
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 7:37, 09 Maj 2018    Temat postu:

Bibo tez jestem z okolic Szczecina. Byłeś może w moto46 zobaczyć czy coś maja na miejscu ? Wybieram się tam od jakiegoś czasu ale cały czas praca i nie mam kiedy zajechać

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez patryk46 dnia Śro 7:38, 09 Maj 2018, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin