Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Ktm exc-f 250 remont silnika

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
CzarekGwiazda




Dołączył: 25 Mar 2017
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 21:05, 26 Mar 2017    Temat postu: Ktm exc-f 250 remont silnika

Witam,co ile mth robi się remont silnika w ktm exc-f 250 przy jeździe tylko po drogach asfaltowych i zwirowych ??I co ile mth powinno się zmieniać olej przy takiej jeździe ??Z góry dziękuję.Pozdrawiam

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13669
Przeczytał: 26 tematów

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Nie 21:45, 26 Mar 2017    Temat postu:

najlepiej sie stosować do ksiązki serwisowej. olej w silniku co 10-15 godzin najlepiej.

remont ? tutaj ciezko strzelac. generalnie to zalezy to od sposobu dbania, zuzycia, zastosowanych czesci itp itd. to że bedzie pyrkany po asfalcie to wcale nie znaczy że bedzie miał lekkie życie. średnio tłok pewnie wyjdzie co 150 godzin


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
yahoo




Dołączył: 02 Maj 2015
Posty: 116
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: PO

PostWysłany: Wto 11:33, 28 Mar 2017    Temat postu: Re: Ktm exc-f 250 remont silnika

CzarekGwiazda napisał:
Witam,co ile mth robi się remont silnika w ktm exc-f 250 przy jeździe tylko po drogach asfaltowych i zwirowych ??I co ile mth powinno się zmieniać olej przy takiej jeździe ??Z góry dziękuję.Pozdrawiam


Wytyczne producenta masz w manualu. Praktyka jest taka, że te wytyczne są mocno asekuranckie przy użytku amatorskim. Ja zrobiłem kapitalkę przed chwilą, wyszło mi ponad 4kpln. Nalotu na liczniku 190h, rocznik 2008, sądząc po stanie wnętrzności silnika przebieg prawdziwy. Dolegliwości, niepokojących objawów ani odgłosów brak. Ot, rutynowy remont. Olej zmieniam co ok 10 godzin.

Teraz jakie są ustalenia po tym przebiegu (ostatnie 90h u mnie).


- w silniku bardzo - mam na myśli BARDZO - czysto. Ani śladu najmniejszego paprocha. Dobry olej, często zmieniany i dbałość o filtr powietrza bardzo popłaca.

- korba (oryginalna) była jak nowa. Zmieniłem, bo już miałem i tak rozebrane i kupione części, ale fachowiec mówi, że wał wygląda jakby miał 40h, a nie 190. Kazał mi korbę zostawić i założyć z powrotem jak zużyję tą co teraz zapięliśmy Wink

- wskoczył trzeci tłok, selekcja B, poprzedni też był B, przeżył ok 100h. 150 mógłby nie przeżyć, stówka przy moim użytku jest sensowna.

- cylinder jest na skraju B/C, kolejny tłok będzie już najpewniej C, jeszcze 2, może 3 tłoki i do wymiany

- prowadnice zaworów ssących były do wymiany, wydechowe OK.

- sprzęgło jak nowe. na skrzyni widać niewielkie zużycie na zębatkach 5 biegu,

- łańcuszek rozrządu wymieniłem, różnił się długością od starego o 3-4 mm.

- łożyska skrzyni już zużyte, łożyska wału OK, ale wymieniłem wszystkie profilaktycznie.

- wszystkie uszczelniacze silnika w porządku (wymieniłem profilaktycznie wszystkie)

- na trzonkach zaworów widać zużycie, ale manual nie podaje wymiarów serwisowych, ot po prostu każe wymieniać co 80h. Zawory były szczelne, nagaru niezbyt dużo. Zmieniłem cały komplet - zawory, talerzyki, sprężyny, uszczelniacze (wszystko OEM).

Różnicy w pracy silnika, mówiąc szczerze, nie czuję absolutnie żadnej. Doskonale wydane 4k pln... Wink Pracuje dokładnie tak samo jak wcześniej. Nie używam sprzęta do przelotów, poza tymi, które muszę. Jeżeli mogę, to jeżdżę wyłącznie teren. Ten motocykl do przelotów się nie nadaje, szkoda go do tego.

Reasumując: powyżej masz opis tego, jak wyglądały wnętrzności silnika po 190h amatorskiego użytku zgodnego z przeznaczeniem;) Jak będą wyglądały u Ciebie zależy od tego jak będziesz jeździć, i jak będziesz dbać. Ale jak nie wiesz co siedzi w środku, to i tak punktem odniesienia dla Ciebie powinien być stan silnika, a nie stan licznika. Po prostu musiałbyś trochę rozebrać żeby się tego dowiedzieć.

pozdro
yahoo


Post został pochwalony 1 raz

Ostatnio zmieniony przez yahoo dnia Śro 10:35, 29 Mar 2017, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin