Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Ktm exc 525 ile km i mth wytrzymuje Góra silnika
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Fikcyjny123




Dołączył: 30 Sty 2019
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 9:19, 30 Sty 2019    Temat postu: Ktm exc 525 ile km i mth wytrzymuje Góra silnika

Witam ja w temacie jakie macie przebiegi w exc 525 ja np mam 16481km i 399mth wiem na 100% że silnik nigdy nie był robiony tylko w normalny sposób użytkowany. Z drugiej strony w jaki sposób licznik mth liczy te godziny z obrotu koła? Dla mnie jest to duże przełamanie skoro serwisowa mówi wymiana oleju co 15 mth czyli gdzieś co 1500 km tak wychodzi z prostych wyliczeń 1 mth to jakieś powiedzmy 100 km. Druga sprawa jest taka że po włożeniu kamerki do cylindra widać jeszcze ślady fabrycznego honowania. Very Happy Wracając do przebiegu maszyny skoro ma 16 tysięcy km to prawdziwych rzeczywistych moto godzin w przybliżeniu ma 160?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
babel




Dołączył: 30 Wrz 2012
Posty: 584
Przeczytał: 14 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 9:31, 30 Sty 2019    Temat postu:

Temat był wałkowany wielokrotnie jeśli chodzi o RFS-a.
Jeśli silnik był nierozbierany i nie chcesz go narazie rozbierać- to pierwsze co bym sprawdził to zawory ssące jaka jest odległość talerzyków od dźwigienek- poszukaj gdzieś był opis .
Zobacz ile ząbków masz na napinaczu - da ci to odpowiedź na temat stanu łańcuszka.
Wykręć dolny filtr siatkowy i zobacz czy jest czysto.
Zobacz jak wyglada płytka przepustnicy gaźnika - bo to może zrobić niezły bałagan.

to są bardzo wytrzrymałe silniki i rózne historię są w necie - ale jest to też już wiekowy sprzet i wszystko może się zdarzyć i bez rozebrania silnika to wróżenie z fusów Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KristofSX




Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5668
Przeczytał: 20 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: D0 BRAAP

PostWysłany: Śro 9:36, 30 Sty 2019    Temat postu:

heh
nic nie przeliczaj/wyliczaj.
motogodzina to 1godzina pracy silnika i nie ma co próbować wyliczać 'rzeczywistych'
16481 / 399 = średnio 41km/mth - wynik dość realny na płaskim/szybkim terenie
w trudniejszym terenie średnio robi się 25-30km na motogodzinę
wymiana oleju co 15mth = czyli ok 400-600km w zależności od terenu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dziku




Dołączył: 18 Paź 2015
Posty: 177
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 9:48, 30 Sty 2019    Temat postu:

babel napisał:
pierwsze co bym sprawdził to zawory ssące jaka jest odległość talerzyków od dźwigienek- poszukaj gdzieś był opis .

Tu akurat opinie są podzielone, reszta jak najbardziej trafna.

KristofSX napisał:

16481 / 399 = średnio 41km/mth - wynik dość realny na płaskim/szybkim terenie.


Swojego czasu przeliczałem liczniki prawie wszystkich marek - KTM-a, Husqvarny, Kawy i kilka innych. Zawsze wychodziło średnio właśnie 1 mth/40km.

Fikcyjny123 napisz co w nim zrobiłeś po zakupie. Na moje to silnik rozebrać, pomierzyć, ocenić stan, ocenić koszty, wymienić zużyte części, złożyć, jeździć bezstresowo.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Dziku dnia Śro 9:49, 30 Sty 2019, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Fikcyjny123




Dołączył: 30 Sty 2019
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 10:19, 30 Sty 2019    Temat postu:

Więc tak odległość talerza zaworów ego od dzwigienki jest na 3 zaworach 0.40 na jednym 0.35 łańcuch rozrządu jest na 3 zabku przepustnicy wygląda jak na moje oko bardzo dobrze moto było jezdzone rekreacyjnie nie był palowany do końca znam bardzo dobrze ta maszynę

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Fikcyjny123




Dołączył: 30 Sty 2019
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 10:28, 30 Sty 2019    Temat postu:

Dodam też że maszyna będzie teraz jeździła na kołach SM.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13676
Przeczytał: 31 tematów

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Śro 10:32, 30 Sty 2019    Temat postu:

to od siebie dodam żebys edytował posty i nie pisał jeden pod drugim Smile
wartosci są ok mozna pozostawić


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Fikcyjny123




Dołączył: 30 Sty 2019
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 11:28, 30 Sty 2019    Temat postu:

Czyli ten sezon spokojnie można jeszcze przelatac dzięki panowie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
babel




Dołączył: 30 Wrz 2012
Posty: 584
Przeczytał: 14 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 13:14, 30 Sty 2019    Temat postu:

Kontroluj przy wymianie oleju - spojrzec na dolny filrt + spojrzec na zawory.
Pytanie ile w ten sezon przejeździsz i jak będziesz dbał - olej /filtr powietrza itp


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
major000




Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 2308
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 40 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 16:04, 30 Sty 2019    Temat postu:

Jeśli faktycznie ma 400godzin i był delikatnie traktowany to duża szansa, że nic nie trzeba robić. Łańcuch rozrządu, przy dwóch klikach na napinaczu, szykuj do wymiany. Sprawdź luzy na zaworach. Jeśli chodzi normalnie, nie puszcza dyma to nie ma co rozbierać. Ten silnik to topór.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rrolek




Dołączył: 21 Gru 2017
Posty: 133
Przeczytał: 16 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 19:55, 30 Sty 2019    Temat postu:

Witam

Jestem pod wrażeniem. Motocykl robił rocznie srednio ok. 36 mth jeśli z ostatniego roku produkcji.
I do tego delikatnie jezdzony. Koła, tarcze, zawiasy, rama, plastiki, wszystko musi być idealne.
Normalnie zazdrość mnie zzera, skąd się biorą takie cuda? Sam bym kupił na duala taka nowke.

Pozdr rr


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Zapek




Dołączył: 11 Maj 2013
Posty: 546
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śląsk

PostWysłany: Śro 19:59, 30 Sty 2019    Temat postu:

Jak nic wychodzi 3 mth miesięcznie.
Jeżdżony w niedzielę i święta.
I tylko przez nie palące osoby !

Sorry - musiałem Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Zapek dnia Śro 20:00, 30 Sty 2019, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Piesy




Dołączył: 28 Gru 2016
Posty: 76
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 20:34, 30 Sty 2019    Temat postu:

Moim zdaniem da się jeszcze znaleźć jeszcze takie maszyny. Ja robię ok 50 mth rocznie choć chciałbym żeby było więcej ale no nie da rady. Mam kolegę który od 10 lat ma yamahę ST 750 i w tym czasie więcej przepłynął kajakiem kilometrów niż zrobił tenerą. Cieszy go sam fakt posiadania i możliwość że może w każdej chwili wsiąść i gdzieś pojechać. Takich osób jest sporo. A wracając do tematu.Miałem takie same wartości czyli 0,4 mm luzu między talerzykiem a dźwigienką na ssących i wydechowych i 3 kliki na napinaczu po kupnie EXC 400. Po ok 2000 km i ok 80 mth to był ostatni gwizdek żeby robić remont. Motocykl fajnie jeździł do czasu aż w szybkim tempie zaczął się zmniejszać luz zaworowy często gasł na wolnych obrotach i zaczęło być słychać korbę

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Piesy dnia Śro 20:44, 30 Sty 2019, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dziku




Dołączył: 18 Paź 2015
Posty: 177
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 21:33, 30 Sty 2019    Temat postu:

Zależy kto, jak i gdzie jeździ. Widziałem 525 na sprzedaż, które wyglądało prawie jak z fabryki, parę rys itd, a na liczniku ponad 500mth.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
babel




Dołączył: 30 Wrz 2012
Posty: 584
Przeczytał: 14 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 7:48, 31 Sty 2019    Temat postu:

Zapek napisał:
Jak nic wychodzi 3 mth miesięcznie.
Jeżdżony w niedzielę i święta.
I tylko przez nie palące osoby !

Sorry - musiałem Wink


Ja tak mam - exc 400 miałem 6 lat - zrobiłem ok 200 mth przez ten czas.
(Jak to mawiał pewien gość - czy opłaca się miec moto - nie, nie opłaca - ale warto Very Happy)
I mimo iż ja się ciagle gdzieś przewracałem w chwlili sprzedaży wyglądał tak ( na liczniku ok 300 mth):
[link widoczny dla zalogowanych]
Kolejki to nie było do zakupu Wink - ale pierwszy kupiec co przyjechał wyjąl kasę i zabrał


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez babel dnia Czw 7:53, 31 Sty 2019, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Strona 1 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin