Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

KTM EXC 525 2003r / brak iskry z rozrusznika
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
swebo




Dołączył: 31 Gru 2020
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 8:58, 01 Lut 2021    Temat postu: KTM EXC 525 2003r / brak iskry z rozrusznika

Hej ludziska.
Jak w temacie - KTM EXC 525 2003r / brak iskry z rozrusznika
----------
Z kick pali na strzał, z aku na rozruszniku brak iskry.
Kręci normalnie wałem / czyli sprzęgiełko torque limiter też wykluczam
----------
Co sprawdzone, tym samym wykluczam:
- akumulator wykluczam, podpięty - jeden, drugi i nawet z samochodu.
- świeca wiadomo, już któraś z kolei
- kręcenie rozrusznikiem z klikaniem killera też nie pomaga
- cała wiązka sprawdzona
- wiązka na zewnątrz, prześwietlona, pomierzona...
- podczas pracy silnika, ładowanie książkowe
- fajka również zmieniona i pomierzone opory
- kabel wysokiego napięcia, jak wyżej...
- cewka, skoro z kopa pali - wykluczam
- przełączniki na próbę odłączone
- licznik na próbę odłączony
- czujnik hamulca - przód/tył, to samo odłączony

Macie jakieś pomysły, może ktoś miał coś podobnego u siebie, z góry dzięki za pomoc


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13678
Przeczytał: 34 tematy

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Pon 12:16, 01 Lut 2021    Temat postu:

brzmi to tak jakby układ rozrusznika wykluczał iskre, odepnij przewód plusowy od rozrusznika, i zasil go z oddzielnego aku - zobacz czy wtedy ma iskre, jak ma to znaczy że przy okazji wciskania przicsku rozrusznika, przyciskasz od razu gaszenie - czyli jakis błąd w instalacji, jak nie ma, to znaczy ze kręci za wolno i problem tkwi po stronie kiepskiego układu rozrusznika - raczej stawiam na to drugie

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
swebo




Dołączył: 31 Gru 2020
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 9:48, 02 Lut 2021    Temat postu:

henio12323 napisał:
brzmi to tak jakby układ rozrusznika wykluczał iskre, odepnij przewód plusowy od rozrusznika, i zasil go z oddzielnego aku - zobacz czy wtedy ma iskre, jak ma to znaczy że przy okazji wciskania przicsku rozrusznika, przyciskasz od razu gaszenie - czyli jakis błąd w instalacji

a to nie jest tak czasem, że po naciśnięciu guzika, po za rozrusznikiem, uruchamiamy też zapłon?, chyba że się mylę... hmm
Jeśli podam mu osobne zupełnie zasilanie tylko na rozrusznik, czyli + na rozrusznik, - /masa/ gdzieśna ramę, to też powinna pojawić się iskra?
Skoro odepnę mu plus z rozrusznika, odłączę też przekaźnik, co za tym idzie - cewkę... mylę się?

henio12323 napisał:
jak nie ma, to znaczy ze kręci za wolno i problem tkwi po stronie kiepskiego układu rozrusznika - raczej stawiam na to drugie

tu właśnie nawet podpięty pod aku z samochodu, kręci jak oszalały...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez swebo dnia Wto 9:50, 02 Lut 2021, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13678
Przeczytał: 34 tematy

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Wto 10:27, 02 Lut 2021    Temat postu:

mylisz sie, zapłon jest cały czas, - to nie jest jak w samochodzie że masz 2 pozycje. motocykl caly czas jest gotowy do rozruchu, w nowszych wtryskach jest zbudzanie modulu itd, i jest wywoływane obrotem wału.
tak jak odepniesz nawet aku główne a zasilisz go bezposrednio na rozruszniku ( minus gdzies na obudowe rozrusznika czy silnik - obojętne, plus do terminala plusowego ) to normalnie ma byc iskra i moto ma odpalac.
cewka jest zasilana z alternatora
rozrusznik moze kręci - a ciekawe jak silnik, tam padały sprzęgiełka rozrusznika


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
swebo




Dołączył: 31 Gru 2020
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 10:55, 02 Lut 2021    Temat postu:

henio12323 napisał:
mylisz sie, zapłon jest cały czas, - to nie jest jak w samochodzie że masz 2 pozycje. motocykl caly czas jest gotowy do rozruchu, w nowszych wtryskach jest zbudzanie modulu itd, i jest wywoływane obrotem wału.
tak jak odepniesz nawet aku główne a zasilisz go bezposrednio na rozruszniku ( minus gdzies na obudowe rozrusznika czy silnik - obojętne, plus do terminala plusowego ) to normalnie ma byc iskra i moto ma odpalac.
cewka jest zasilana z alternatora
rozrusznik moze kręci - a ciekawe jak silnik, tam padały sprzęgiełka rozrusznika


Ok, dzięki wielkie henio12323, będę walczył dam znać...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
swebo




Dołączył: 31 Gru 2020
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 12:17, 03 Lut 2021    Temat postu:

Coś się tam zaczyna dziać, bo na plusie na rozruszniku, raczej nie powinno być masy? Wink
I ta śruba na którą nakładany jest przewód z przekaźnika, cała się rusza na wszystkie strony...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez swebo dnia Śro 12:18, 03 Lut 2021, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
swebo




Dołączył: 31 Gru 2020
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 16:50, 03 Lut 2021    Temat postu:

Hej, mam takie pytanie.
Czy na rozruszniku, podając plus, minus do obudowy, powinno być przejście?
Poniżej link z filmem. Miernik ustawiony na piszczek, czarny kabel /minus/ do obudowy, czerwony /plus/, jak słychać jest przejście.
Jeśli nie powinno go być, co może byś przyczyną, szczotki?, wirnik?

Dodam że na filmie, śruba, gdzie przykręcony jest plus z przekaźnika, nie styka się z obudową...

https://www.youtube.com/watch?v=TvaQ5jA0w6c&feature=youtu.be

Z góry dzięki za info...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13678
Przeczytał: 34 tematy

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Śro 20:33, 03 Lut 2021    Temat postu:

tak powinno byc przejscie - to jest szczotkowy silnik, wiec prąd płynie przez szczotki do uzwojenia,

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
swebo




Dołączył: 31 Gru 2020
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 7:21, 04 Lut 2021    Temat postu:

henio12323 napisał:
tak powinno byc przejscie - to jest szczotkowy silnik, wiec prąd płynie przez szczotki do uzwojenia,


Czyli... Jeśli mam rozrusznik na moto, to...
przykładając + z miernika ustawiony na przejście /piszczek/, do + na rozruszniku
przykładając - z miernika ustawiony na przejście /piszczek/, do np. silnika, jako masa
ma być przejście?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez swebo dnia Czw 7:22, 04 Lut 2021, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13678
Przeczytał: 34 tematy

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Czw 7:23, 04 Lut 2021    Temat postu:

tak

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
swebo




Dołączył: 31 Gru 2020
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 21:45, 06 Lut 2021    Temat postu:

Walka trwa nadal...
Mam kolejne zapytanie, czy...
Jeśli jest iskra z kopniaka /kickstartera/, a nie ma z rozrusznika, istnieje możliwość że jest coś z modułem nie tak?
Czy on rozdziela te dwa zapłony?
Czy może jest inaczej?, z góry dzięki

henio12323
, widzę że masz wiedzę, może dałbyś nr tel. na priv, zadzwonię jeśli to nie problem?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez swebo dnia Sob 21:46, 06 Lut 2021, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13678
Przeczytał: 34 tematy

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Sob 21:49, 06 Lut 2021    Temat postu:

nie, zapłon jest jeden, nie ma dwóch ;P iskra pojawia sie niezaleznie od sposobu kręcenia silnikiem - czy z "popychu" z korby, z kopki czy rozrusznika, iskra indukuje sie w cewce przez stator, moduł jedynie steruje jej "puszczeniem"
ALE jezeli przy rozruszniku jej nie ma to opcja jest taka - albo silnik sie za wolno kręci, albo przycisk zwiera cewke do masy ( np przetarły sie gdzies przewody ) jeszcze pare przyczyn mozna by znaleźć


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
swebo




Dołączył: 31 Gru 2020
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 22:04, 06 Lut 2021    Temat postu:

no właśnie..., to teraz tak...

cały przód odłączony,
lewy - kierunki, gaszak, światła, klakson
prawy - włącznik zapłonu, starter

zasilanie podawane, przez przekaźnik - nie ma iskry
zasilanie podawane, przez przekaźnik na zwarcie - nie ma iskry
zasilanie podawane z pominięciem przekaźnika, + na rozrusznik, masa na ramę, silnik, stelaż itp. - nie ma iskry

Iskra cały czas jest z kopniaka, na rozruszniku nie ma...

Sprzęgło rozrusznika:
5 bieg, hamulec wciśnięty, start z rozrusznika, moto nie da się utrzymać / czyli kręci silnikiem / wałem...

Silnik raczej nie kręci za wolno, podłączony aku z Bus-a, a innego samochodu, kręci jak pojeban...y, iskry nadal brak...


-----------------


henio12323
, jak mi to ogarniesz, wysyłam Irlandzki trunek GRATIS, bo już miałem 100 moturów, i takiej zagadki jeszcze nie było... Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez swebo dnia Sob 22:11, 06 Lut 2021, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
swebo




Dołączył: 31 Gru 2020
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 17:57, 09 Lut 2021    Temat postu:

Czy przez przyciski z lewej strony, lub z prawej, musi przechodzić wiązka?
Inaczej, czy jeżeli przyciski są odpięte od wiązki, powinna być iskra?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13678
Przeczytał: 34 tematy

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Wto 20:43, 09 Lut 2021    Temat postu:

tak, - odpinanie takich elementów to czesc diagnozy bo wykluczasz zwarcia gdzies na przyciskach, bez przycisku nie zgasisz silnika ale do rozruchu jest to zbędne

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin