Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

KTM EXC 250-300 2T

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Fantas




Dołączył: 27 Lip 2014
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wielkpolska

PostWysłany: Nie 17:24, 27 Lip 2014    Temat postu: KTM EXC 250-300 2T

Siemka a więc zamierzam przesiąść się na 250tke albo 300setke w 2t z drz'ty i bardzo ciekawi mnie eksplatacja takiego sprzętu najbardziej zastanawiam się jak te maszyny pożerają napęd i opony ? Jeżdzę amatorsko pochodze z wielkopolski gdzie głownie mamy płaskie ale są i jakieś żwirownie jak i drobne podjazdy jak na takie maszyny Wink Druga sprawa jaka się nasuwa Co najczęściej pada w tych sprzętach celuje w rocznik powyżej 2004. Waszym zdaniem duże 2t będzie tańsze w eksplatacji od takiej 450tki w 4t ? Oraz dla tych co mają i ujeżdzają jak wygląda sprawa z remontami jak i może głupie pytanie co do spalania da rade przekulać na tym baku 9,5litra około 80-90km amatorskiego enduro ? Z góry dziękuje pozdrawiam licze na dobre odpowiedzi Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
major000




Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 2308
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 40 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 17:48, 27 Lip 2014    Temat postu:

Na zbiorniku w 250/300 exc robisz do 100km terenu enduro. Remonty zależą od stanu w jakim kupisz moto, jeśli będzie trup to na dzień dobry kilka tys pójdzie. Jeśli kupisz zdrowy egzemplarz to poza wymianą tłoka raz na sezon nie robisz nic. Słabych punktów te silniki nie mają, usterki wynikają głównie z zaniedbań użytkownika. Utrzymanie 2t 250/300 w skali roku w porównaniu do 4t 450 jest minimalnie tańsze. Silnik 2t jest banalnie prosty i nie wymaga częstych serwisów.
Zaznaczam jeszcze raz, wszystko zależy od stanu w jakim nabędziesz motocykl, bo wtopa przy zakupie odbija się czkawką już do końca.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Fantas




Dołączył: 27 Lip 2014
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wielkpolska

PostWysłany: Pon 11:28, 28 Lip 2014    Temat postu:

Dzięki major za krótką i treściwą odpowiedz Wink A powiedz mi bo widze że sam latasz 3setką jak wygląda zużywanie opon i napędu schodzą bardzo bardzo szybko czy w normie ? Na oponach w dr-z oblatałem zawsze spokojnie sezon chodzi mi o kostki a naped to wiadomo zalezy jak sie dba ale 2-3sezony. Oraz mam takie pytanie czy exc 300 mozna startować w zawodach cross country ? Chodzi mi o amatorskie imprezy i z tego co pamietam sa klasy 125 2t/250 4t oraz 250 2t/450 4t jak to wyglada z 3setką ? Jak i ostatnia sprawa czy ten motocykl mnie nie "ZJE" w terenie ? doświadczenie mam już jakieś bo śmigam ogólnie koło 3lat enduro z góry dziękuje pozdrawiam Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
barek253




Dołączył: 18 Sie 2011
Posty: 2280
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 13:18, 28 Lip 2014    Temat postu:

heh opony sezon, naped dwa, trzy?marzenie
wszystko zależy zależy ile jeździsz
ja w ciągu 70godz zużyłem 4 opony i jeden napęd

co do zawodów klasy to przewaznie senior 1(125 2t i 250 4t) i senior 2(od 250 2t i od 450 4t)
więc 300 w senior 2
jeśli nie zaniedbasz to nie stanie w lesie(choć i jakiś pech się może zdarzyć) ale tego nei przewidzisz


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Fantas




Dołączył: 27 Lip 2014
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wielkpolska

PostWysłany: Pon 16:22, 28 Lip 2014    Temat postu:

O oponach i napedzie napisalem tak jak sprawa wyglada w drz Wink w 70godz 4oponki serio to chyba smigasz ostro i po lekkim zaokragleniu wyjebujesz albo poprostu kupujesz tansze gumy Smile co do napedu jak kupisz dobry oringowy lancuch to spokojnie moze oblatac 2sezony wydaje mi sie jedynie co najbardziej dostaje po dupie przednia zebatka ktora mozna zmienic i oblatac jeszcze co nieco Smile dzieki za info co do cross country Wink czekam na wiecej info co do exc 300 co i jak Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
żółf




Dołączył: 02 Paź 2011
Posty: 1145
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Karpacz

PostWysłany: Pon 16:46, 28 Lip 2014    Temat postu:

Fantas napisał:
O oponach i napedzie napisalem tak jak sprawa wyglada w drz Wink w 70godz 4oponki serio to chyba smigasz ostro i po lekkim zaokragleniu wyjebujesz albo poprostu kupujesz tansze gumy Smile co do napedu jak kupisz dobry oringowy lancuch to spokojnie moze oblatac 2sezony wydaje mi sie jedynie co najbardziej dostaje po dupie przednia zebatka ktora mozna zmienic i oblatac jeszcze co nieco Smile dzieki za info co do cross country Wink czekam na wiecej info co do exc 300 co i jak Smile


Z tego co piszesz wynika, że nie preferujesz ostrej jazdy po ciężkim terenie - i bardzo dobrze. Jednak w takim wypadku może lepszym rozwiązaniem będzie 4t. Wiadomo każdy ma inne upodobania, jak dla mnie jazda 2t po płaskim jest średnio przyjemna, w przyeciwieństwie do rycia w piachu 4t:)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Lam3r




Dołączył: 01 Sie 2012
Posty: 175
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Opolskie

PostWysłany: Pon 17:32, 28 Lip 2014    Temat postu:

Przede wszystkim sprzęty takie jak EXC są wyczynami, czego o DR-Z bym nie powiedział, nawet o wersji E (chociaż tu już mozna się kłócić) Więc przypuszczam że przy podobnych warunkach i podobnej jezdzie napęd i opony zawsze polecą szybciej w EXC 400/450 niż DR-Z 400 ze względu na to, że są to po prostu mocniejsze i agresywniejsze jednostki.

Apetyt 2T na opony i napęd jest chyba ciut mniejszy niż w 4T ale i tak wszystko zależy od tego gdzie i jak jezdzimy, tego się nie da określić.

A teraz jeśli o chodzi o samą 300-tkę. Sam ostatnio przesiadłem się na te moto z SX 450. W zasadzie zrobiłem dopiero około 10 mth ale pierwsze wrażenia - Bajka. Nie wyobrażam sobie lepszego motocykla do enduro. W porównaniu do SX 450 to rowerek, zwinny i lekki jak piórko, więc ciekawe co ty byś poczuł, przesiadając się z klockowatej DR-Zty Very Happy

Fakt, że SX to crossówka a EXC enduro, ale jednak było to 4T dużej pojemności które.... teraz w porównaniu z 300 2T - nie miało w ogóle dołu. Może wynika to z odmiennej charakterystyki i przeznaczenia obu modeli. Chcę tylko podkreslić, że na tym 2T da się po prostu jezdzić dołem, jeśli trzeba Smile

Ja po prostu ostatnio ukierunkowałem swoją jazdę w stronę enduro/technicznego pokonywania przeszkód. Oranie płaskiego terenu czy robienie długich/stromych ale jednocześnie prostych podjazdów bez przeszkód dawno mi się przejadło. Dlatego wybrałem EXC 300 i póki co stwierdzam, że lepiej wybrać nie mogłem. Na tor też sobie tym mogę wyskoczyć, w każdym razie lepiej sobie poradzę na torze mx zwinnym i poręcznym endurakiem 2T niż już nieco klockowatym 4T. Spalanie wzrosło o jakieś ~20-30% ale i tak uważam, że paliwo w tym sporcie odgrywa najmniejszą rolę, więc jakoś szczególnie nie ubolewam.

To tak trochę nt EXC 300. Wybierając motocykl sprecyzuj najpierw dokładnie jak i gdzie będziesz jezdzic. Ja popełniłem błąd przy wyborze SX 450, teraz się tego błędu ustrzegłem i jestem zadowolony. Mimo wszystko na płaski teren, żwirownie/piaski czy zwykłe podjazdy brałbym 4T. 2T wydaje mi się mniej stabilne przy na prawdę szybkiej jezdzie po płaskim terenie.

Trochę ogólnikowo napisałem a nie odpowiedziałem na Twoje pytania ale mam nadzieję, że chociaż trochę pomogłem Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Lam3r dnia Pon 17:42, 28 Lip 2014, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
major000




Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 2308
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 40 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 18:31, 28 Lip 2014    Temat postu:

Klocki, napęd i opony lecą wolniej w 300exc niż w 4t 450(miałem wcześniej 450exc, 530exc i tutaj ze względu na duży moment obrotowy te rzeczy lecą szybciej)). Spalanie jest większe o 1-2litry na 100km w 300exc. Ja latam na łańcuchu DID VT2 i wytrzymuję mi 70-80godz. Opony zmieniam co miesiąc, ale jak masz w dupie gorszą trakcję to możesz i cały sezon latać na jednym komplecie. Generalnie to zależy od terenu w jakim jeździsz, ja mam pełny hardcore więc muszę często wymieniać napędy, opony itd.
300exc startuję w klasie E2/E3


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Wto 11:44, 29 Lip 2014    Temat postu:

Generalnie tak jak napisałem mieszkam na nizinach ale też mamy fajne tereny po ktorych mozna fajnie posmigac Wink Przed Dr-z miałem DT125 i powiem szczerze że 2t lepiej mi się śmigało poprostu lepsza zabawa i teraz stwierdziłem że jednak 2t dla mnie. Głownie gdzie latam to las gdzie jest duzo fajnych zakrętów,podjazdow, przepraw przez rzeki no jak i moja ulubiona czesc to tor mamy swoj mini tor enduro kilka opon,kłod itd teraz w planach jest zrobienie toru bardziej mx na żwirowni. Co do śmigania raczej nie katuje motocykl i dbam o niego nie nawidze wpierdalać się w mega błoto i po nim napier*alać bo to nie dla mnie i motocykla szkoda Smile Co jeszcze przemawia za 2t u mnie to budowa motocykla na 4t kompletnie się nie znam nawet zaworów nie umiał bym sam wyregulować a w 2t wymiana tłoka to żaden problem i chyba będę stawiać na 3setke czekam na więcej sugesti Smile I jeszcze końcowa sprawa waże 75kg i mam 188 wzrostu i dlatego przemawia za mna lzejsze moto Smile
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin