Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

KTM EXC 2018 six days

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
GaLaZ




Dołączył: 19 Wrz 2016
Posty: 58
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Olsztyn

PostWysłany: Wto 9:30, 22 Sie 2017    Temat postu: KTM EXC 2018 six days

Cześć,

witam wszystkich, tak się złożyło, że uparłem się i kupuję (głównie bank) nówkę ktma 450 six days model z 2018 roku. Mam pytanie nowicjusza, czy po zakupie powinno się odbyć jakieś "strojenie" motocykla pod wagę, wzrost itp np. zawias? ? Wiem że pytanie totalnie amatorskie ale nie chce zeby mnie obsluzono na zasadzie proszę, do widzenia... Mam ok. 184cm wzrostu i jakieś 100kg...

Będę wdzięczny za pomoc.


Pozdrawiam,
GG


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
żółf




Dołączył: 02 Paź 2011
Posty: 1145
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Karpacz

PostWysłany: Wto 10:22, 22 Sie 2017    Temat postu:

Teoretycznie nic się nie stanie jak wsiądziesz na motocykl prosto z pudełka, ale nie osiągnie on w pełni swoich możliwości.

Zaraz po zakupie najlepiej wystroić wszystko pod siebie. Znaleźć kogoś kto ustawi Ci przede wszystkim zawias pod Twoje preferencje, a nie da się tego dobrze zrobić na odległość, czy po prostu klikając regulacjami.

Ustawienie kierownicy i dźwigni sam sobie znajdziesz.


Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KristofSX




Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5667
Przeczytał: 18 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: D0 BRAAP

PostWysłany: Wto 12:11, 22 Sie 2017    Temat postu:

powiedz dealerowi żeby sprzęt odblokował i pościągał kit homologacyjny, co do zawiasu - zależy jaki masz poziom jazdy, ja bym się wstrzymał z większymi modyfikacjami na początek. sprawdź czy mieścisz się w SAGu, jak tak to spoko, jak nie to wtedy zmieniaj sprężyny.

Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13674
Przeczytał: 31 tematów

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Wto 16:14, 22 Sie 2017    Temat postu:

wiekszosc dealerów robi odblokowanie przy sprzedazy od razu, ale tuning pod wage to osobna usługa, 100kg to wątpie ze sie miesci w SAGu, fabrycznie jest pewnie na jakies 85 kg średnio, dolicz że masz jeszcze z 10 kg ciuchów, dla amatora jak juz to wystarczy na poczatek wymienic tylna spręzyne, koszt pewnie w okolicach 400 zł, i bedziesz miał juz duzo lepiej niz na fabrycznej, jakbys potem czegos potrzebował - to sobie dostroisz, bo teoretycznie i przednie spręzyny sa do wymiany, a jeszcze lepiej zrobic tuning settingów pod swoje preferencje jazdy ( chociaz jako amator i tak nie poczujesz rózniocy )

Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
GaLaZ




Dołączył: 19 Wrz 2016
Posty: 58
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Olsztyn

PostWysłany: Wto 17:16, 22 Sie 2017    Temat postu:

Dziękuję Panowie. Jeśli chodzi o styl jazdy to będzie bardziej rekreacyjno-poznawczy czyli totalna amatorka Wink

No właśnie w salonie wspominali że najlepiej od razu wymienić sprężyny przód i tył na opcję ~95kg lub 100coś kg. Fabrycznie dają rzeczywiście na około 85kg. Nie widzę tego żebym zrzucił te 15kg w ciągu miesiąca, a być może z moją jałową budową się po prostu nie da Neutral

Dzięki za porady. Prosiłbym jeszcze o wyjaśnienie amatorowi o co chodzi z tym odblokowaniem sprzęta i homologacyjnymi kitem. Od dawno jeżdżę na szosówkach i jak kupowałem moto to np. w przypadku z1000 nie było potrzeby wykonania takich prac.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KristofSX




Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5667
Przeczytał: 18 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: D0 BRAAP

PostWysłany: Wto 18:40, 22 Sie 2017    Temat postu:

exc jest fabrycznie blokowany pod homologację - tak żeby spełniał normy emisji spalin i głośności, - w takiej konfiguracji ma pewnie ze 20-30KM,

serwis usuwa sondę lambda, kilka czujników,włączą mocną mapę,wywala katalizator,spark arestor itp, dopiero wtedy moto nadaje się do jazdy.
w sixdaysie masz z przodu regulację napięcia wstępnego więc przód możesz na początek podkręcić, z tyłu zmień , stopień twardszy powinien starczyć.


Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13674
Przeczytał: 31 tematów

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Wto 20:03, 22 Sie 2017    Temat postu:

ja bym proponował tak - kup moto, pojeździj i sam oceń, po twoich wypowiedziach ( do czego zresztą sam sie przyznajesz) w terenie jesteś amatorem - byc moze zadnych przeróbek nie potrzebujesz. wiec zacznij od fabrycznego sprzetu, jak cos ci sie zacznie nie podobać - to sobie to przerobisz w późniejszym czasie, bedzie też ci łatwiej okreslić czego tak realnie potrzebujesz.

Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
GaLaZ




Dołączył: 19 Wrz 2016
Posty: 58
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Olsztyn

PostWysłany: Wto 22:10, 22 Sie 2017    Temat postu:

Bardzo dziekuje za wypowiedzi. Nie ma co ukrywac, 10 lat jezdzilem i dalej jezdze po ulicach, wiec jakies tam doswiadczenie mam, natomiast jesli chodzi o offroad to bieda Wink no ale nie bede robic z siebie niewiadomo jakiego zawodnika. Pojemnosc wybralem po wlasnych probach na roznycj maszynach plus za porada bardziej doswiadczonego kolegi.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
GaLaZ




Dołączył: 19 Wrz 2016
Posty: 58
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Olsztyn

PostWysłany: Wto 22:11, 22 Sie 2017    Temat postu:

Poza tym najmlodszy nie jestem wiec coz Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin