Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

KTM exc 125 vs KTM exc 250 f
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Luki123




Dołączył: 02 Lip 2015
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bochnia

PostWysłany: Czw 21:53, 02 Lip 2015    Temat postu: KTM exc 125 vs KTM exc 250 f

Witam Smile
Mam 16 lat i około 185 cm wzrostu.Mam zamiar zacząć przygodę z jakimś enduro.Do tej pory miałem SM 50 ,jestem amatorem i dlatego chce się dowiedzieć na co warto postawić jako pierwszy motocykl ?? Na KTM exc 125 czy KTM exc 250 f . Pomóżcie Smile Z góry dzięki za odpowiedz.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
piasektt
Administrator



Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pią 8:01, 03 Lip 2015    Temat postu:

Nie ma jednoznacznej odpowiedzi na takie pytanie. To wszystko zależy od terenu, możliwości finansowych, upodobań itd.

Tutaj masz porównanie:

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
żółf




Dołączył: 02 Paź 2011
Posty: 1145
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Karpacz

PostWysłany: Pią 8:39, 03 Lip 2015    Temat postu:

Tak jak kolega wyżej napisał, ciężko jest odpowiedzieć na takie pytanie szczególnie, że nie podałeś zbyt wiele informacji. Ważne jest gdzie jeździsz i ile masz kasy na sprzęt i serwis. Na forum jest już sporo napisane o różnicach pomiędzy 2t i 4t. Ogólnie to 2t znacznie łatwiej i taniej jest serwisować, z kolei 4t fajniej oddaje moc.

Jeżeli chodzi o zakup używanego sprzętu to mniejsze ryzyko jest z 2t


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Luki123




Dołączył: 02 Lip 2015
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bochnia

PostWysłany: Pią 12:53, 03 Lip 2015    Temat postu:

Głównie jeżdze po lasach ale tor piaskowy też mam w okolicy .Myślę że do wydania na motocykl mam gdzieś 8000 zł .

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13674
Przeczytał: 31 tematów

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Pią 13:40, 03 Lip 2015    Temat postu:

za 8 tysiecy to lepiej isc na EXC 125, z 4T bedzie baaaardzo ciezko o cos ciekawego, bo kupic łatwo potem gorzej z serwisem.

ale pozatym jestem takiego samego zdania jak koledzy - jedni wolą 2T inni 4T. też mozna sobie wybrać pod teren ale akurat 250tka i tak sie prowadzi dosyc lekko


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szaman108




Dołączył: 13 Paź 2013
Posty: 931
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warmia

PostWysłany: Pią 14:53, 03 Lip 2015    Temat postu:

Jeśli masz możliwość to wpakuj cztery litery na jedną a potem na drugą maszynę i zobaczysz co Ci bardziej leży.Co do serwisu to tak jak koledzy piszę.Jeśli nie boisz się mechaniki,ewentualnie jeśli ktoś kto bez interesownie jest Ci w stanie pomóc(wujo czy ojciec,starszy doświadczony kolega) to zawsze parę groszy w kabzie zostanie na części.Z tą kwotą to nie zaszalejesz szczególnie w 4t i pamiętaj,że po zakupie zawsze jest coś do zrobienia więcej czy mniej więc jakaś złotówka na początek musi być.Rozumie,że ochraniacze i cały ubiór posiadasz Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
punk891




Dołączył: 18 Gru 2013
Posty: 385
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Słupsk

PostWysłany: Pią 15:45, 03 Lip 2015    Temat postu:

Sety też tak łatwo nie znajdziesz w tej kwocie, jedynie coś starszego lub do sypiącego się i do remontu.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Luki123




Dołączył: 02 Lip 2015
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bochnia

PostWysłany: Pią 22:25, 03 Lip 2015    Temat postu:

Oprócz KTMa exc polecicie jeszcze coś ?? Ważne żeby byłą możliwa rejestracja .Jestem w stanie wydać 10 000

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13674
Przeczytał: 31 tematów

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Pią 22:43, 03 Lip 2015    Temat postu:

to forum ktma Very Happy wiec co moze byc innego niz ktm Very Happy

a tak serio to jedyny wg mnie sensowny sprzęt jezeli chodzi o 2t to husqvarna wr 125, porównywalny sprzet z exc 125. troche gorzej z czesciami ale zakup sporo tanszy. jest jeszcze fajnie jezdzacy gas gas chyba model EC 125, ale znowu lipa z czesciami zwłąszcza mniej typowymi

z 4T jedyna konkurencja to yamaha WR 250 w tej kasie, chyba że ktos lubi cRF X któremu blizej do crossówki niz endurówki


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Luki123




Dołączył: 02 Lip 2015
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bochnia

PostWysłany: Pią 22:55, 03 Lip 2015    Temat postu:

A wyrobiłbym sie z kosztami jeżeli jezdiłbym nim do szkoł a w weeekendy amatorskie wypady (1000 zł ) na sezon

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13674
Przeczytał: 31 tematów

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Pią 23:08, 03 Lip 2015    Temat postu:

nie ma szans
1000 zł to jest smiech, 2 opony i napęd. zawodnik zjada kilkanascie nawet kompletów rocznie, i np 2 napędy.

a do szkoły to juz całkiem przebieg leci momentalnie. wiem bo sam jeździłem jakiś czas. chwila moment i juz mija czas wymiany oleju itp itd.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Fourier




Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 1587
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 30 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Silesia

PostWysłany: Pią 23:13, 03 Lip 2015    Temat postu:

1000 zł to na sezon na paliwo i oleje. Jeżeli chcesz jeździć po asfalcie to zmiana opon na szosowe albo wymiana co dwa miesiące opon terenowych. Do samych kosztów utrzymania: tłok ~350 zł, honowanie cylindra przy wymianie tłoka 50 zł, uszczelki góra 50 zł, co 3 tłoki wymiana korby (z robotą 600 zł), cylinder wytrzyma różnie w zależności od wymian tłoka (nowy 2500 zł, po regeneracji 1200-1700, regeneracja cylindra 750-1200 zł, tuleja 450 zł), uszczelki komplet 200-300 zł, łożyska w silniku około 300 - 400 zł za wszystko (tak plus minus), uszczelniacze do silnika + kilka dych, kompletne sprzęgło 300 zł (nie mówię o koszu/ach). Ubezpieczenie oc różnie (mi ostatnio policzyli do SXa ponad 300 zł).

Jak o czymś zapomniałem z wydatków to koledzy napiszą.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Luki123




Dołączył: 02 Lip 2015
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bochnia

PostWysłany: Pią 23:16, 03 Lip 2015    Temat postu:

A czy bardzo rózni się finansowo utrzymanie 4t od 2t ??

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Fourier




Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 1587
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 30 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Silesia

PostWysłany: Pią 23:31, 03 Lip 2015    Temat postu:

Zależy od pojemności i rocznika. Nowe 250 4t wychodzą finansowo drożej niż 2t (przynajmniej KXF/SX, myślę że EXC podobnie). Remonty są podobnie częste, natomiast jest dużo więcej i drożej do wymiany. Starsze silniki 4t mają większą żywotność. Jeżeli kupisz trupa/bombę to na remont na starcie i tak musisz przeznaczyć kilka tysięcy (zawory, łańcuszek, napinacz itp).

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Fourier dnia Pią 23:32, 03 Lip 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
żółf




Dołączył: 02 Paź 2011
Posty: 1145
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Karpacz

PostWysłany: Sob 14:38, 04 Lip 2015    Temat postu:

Masz 16 lat i chcesz na moto jeździć do szkoły? To szukaj czegoś na a1 - niektóre dt125.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin