Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

KTM 530 EXC - kilka pytań
Idź do strony 1, 2, 3 ... 16, 17, 18  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
l.e.s.t.e.r




Dołączył: 29 Sie 2016
Posty: 211
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jaworzno

PostWysłany: Pon 19:45, 29 Sie 2016    Temat postu: KTM 530 EXC - kilka pytań

Witam wszystkich,
Dzisiaj zakupiłem pierwszego mojego KTM EXC 530 z 2008r.
Motor kupiłem tanio, licząc się z możliwym remontem.
10000 zł , zarejestrowany i ubezpieczony.
Ma kilka mankamentów typu ułamany kranik, licznik nie działa jakieś inne dziwne patenty które trzeba doprowadzić do normalności - to sobie ogarnę.
Martwi mnie natomiast że kopci zaraz po zapalenie i lekkim przegazowaniu.
Właściciel mówi że od remontu ma 150mth, był wsadzony tłok selekcji B i na "zimnym" zawsze kopci.
Czytałem gdzieś że nawet nowe KTM potrafią dymić przy odpaleniu jak są zimne. Czy ten typ tak ma ? Czy zaczynamy przygodę z KTM od remontu Very Happy
Gdzieś w między czasie sprzedający wygadał się że zalewa motor półsyntetykiem motula, to też chyba dobrze nie wróży...

Jaki najlepiej olej lać do silnika i do skrzyni ? co ile mth go zmieniać?
Poprzedni właściciel mówił że silnik i skrzynie zmieniał co 10 mth ?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez l.e.s.t.e.r dnia Pon 20:18, 29 Sie 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13675
Przeczytał: 30 tematów

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Pon 20:19, 29 Sie 2016    Temat postu:

no półsyntetyk najlepszy nie jesty.. chociaz niektórzy go leją i czesto zmieniają i jakos jeżdza

jak kopci - to zalezy na jaki kolor, jak na czarno - mozliwe że gaźnik jest do regulacji

jak na biało/niebiesko - i nie ubywa płynu no to zaczynasz od remontu Very Happy zwykle jak kopci po odpaleniu mocniej a potem przestaje albo słabo to moze wskazywac np na uszczelnaicze zaworowe.

reszta to wróżenie z fusów - moze to uszczelniacze, moze tłok..

generalnie kopcic nie powinien, i przez powiedzmy 10 godzin nie powinien spalic całego oleju ( w sensie na miarce od maxa do minimum )


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
l.e.s.t.e.r




Dołączył: 29 Sie 2016
Posty: 211
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jaworzno

PostWysłany: Pon 20:55, 29 Sie 2016    Temat postu:

Czuć spalony olej w spalinach jak jest zimny, po chwili od uruchomienia nic nie dymi.
Sprzedawca mówił że po 10mth jest min oleju i trzeba tego pilnować.
Raczej nie kłamał, wydawał się jak na sprzedającego w miarę uczciwy Smile

150mth na tłok to chyba już się kwalifikuje do wymiany ? mówił że do 200mth można przeciągnąć wymianę.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
major000




Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 2308
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 40 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 21:06, 29 Sie 2016    Temat postu:

Jeśli jest założony tłok z zamiennika to normalne że kończy swój żywot po 100godzinach. Możesz spróbować zalać mu jakiś dobry olej, typu Motul 300V. W tym modelu zmieniasz olej co 15godzin i zabardzo nie przeciągniesz wymian bo w części silnikowej jest go bardzo mało i szybko się przepracowuje.
Póki nie kopci na ciepłym silniku to możesz jeszcze latać ale powoli szykuj się na zmiane tłoka.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
l.e.s.t.e.r




Dołączył: 29 Sie 2016
Posty: 211
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jaworzno

PostWysłany: Pon 21:13, 29 Sie 2016    Temat postu:

Na razie obiecałem że nie siadam nawet na niego bo w Piątek na urlop lecę na dwa tygodnie. Stara powiedziała że mogę kupić ale jazda dopiero po urlopie, dwa lata miałem przerwy od motoru.

( jeszcze nie wie że na jutro mam już urlop z roboty i nie wiem jak to będzie !!! Very Happy ) Gives thy a finger


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez l.e.s.t.e.r dnia Pon 21:26, 29 Sie 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
l.e.s.t.e.r




Dołączył: 29 Sie 2016
Posty: 211
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jaworzno

PostWysłany: Pon 22:02, 29 Sie 2016    Temat postu:

major000 napisał:
Jeśli jest założony tłok z zamiennika to normalne że kończy swój żywot po 100godzinach. Możesz spróbować zalać mu jakiś dobry olej, typu Motul 300V. W tym modelu zmieniasz olej co 15godzin i zabardzo nie przeciągniesz wymian bo w części silnikowej jest go bardzo mało i szybko się przepracowuje.
Póki nie kopci na ciepłym silniku to możesz jeszcze latać ale powoli szykuj się na zmiane tłoka.


Jak zaleje syntetyk 300V to chyba będzie jeszcze gorzej bo jest rzadszy...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
GaCek




Dołączył: 13 Kwi 2009
Posty: 391
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 22:27, 29 Sie 2016    Temat postu:

Te silniki właśnie "chodzę" na takim oleju.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
l.e.s.t.e.r




Dołączył: 29 Sie 2016
Posty: 211
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jaworzno

PostWysłany: Pon 22:38, 29 Sie 2016    Temat postu:

no ja wiem że powinien być 100% syntetyk ale jak do silnika który bierze olej na półsyntetyku zalejesz fullsyntetyk to może być nie wesoło Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Enduro Chybie
Gość






PostWysłany: Wto 6:53, 30 Sie 2016    Temat postu: Miałem takiego samego Exc 530

Miałem takiego samego exc z 2008 roku. Wymiana tłoka to strata czasu i pieniędzy - po 150 mth wyglądał jak nowy. Jedynie do wymiany kwalifikowały się pierścienie tłokowe. Do kupienia w ktm. Słyszałem o exc 530 które na tłokach robiły 500 mth. Tylko pierścienie tłokowe się żużywają. Generalnie ciężka kobyłka - jak Ci ją błoto wessie to spory problem odessać ją. Różnica pomiędzy 2t a 530 to 10 kg ale przy wyciąganiu jest jak 50 kg.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
major000




Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 2308
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 40 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 7:19, 30 Sie 2016    Temat postu: Re: Miałem takiego samego Exc 530

Enduro Chybie napisał:
Miałem takiego samego exc z 2008 roku. Wymiana tłoka to strata czasu i pieniędzy - po 150 mth wyglądał jak nowy. Jedynie do wymiany kwalifikowały się pierścienie tłokowe. Do kupienia w ktm. Słyszałem o exc 530 które na tłokach robiły 500 mth. Tylko pierścienie tłokowe się żużywają. Generalnie ciężka kobyłka - jak Ci ją błoto wessie to spory problem odessać ją. Różnica pomiędzy 2t a 530 to 10 kg ale przy wyciąganiu jest jak 50 kg.
Jesli ma założony tłok z zamiennika to ten problem zużywających się przedwcześnie pierścieni nie występuje. Zamiennik trzeba cały wymienić.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
żółf




Dołączył: 02 Paź 2011
Posty: 1145
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Karpacz

PostWysłany: Wto 8:47, 30 Sie 2016    Temat postu:

l.e.s.t.e.r napisał:
no ja wiem że powinien być 100% syntetyk ale jak do silnika który bierze olej na półsyntetyku zalejesz fullsyntetyk to może być nie wesoło Wink


Nie wiem na jakiej podstawie tak twierdzisz, bo z mojego doświadczenia wynika zupełnie co innego. Po wymianie na syntetyk silniki często mi przestawały brać olej, albo brały go znacznie mniej. SZCZEGÓLNIE ważne jest to w silnikach, do których producent zaleca syntetyk.

A kolejna sprawa, to zawsze jestem na stanowisku, że w exc po zakupie powinno się przynajmniej ściągnąć głowicę. Koszta znikome, a sporo można powiedzieć o kondycji silnika, przy okazji sprawdzając elementy które zaniedbane lubią się zemścić


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez żółf dnia Wto 8:49, 30 Sie 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
l.e.s.t.e.r




Dołączył: 29 Sie 2016
Posty: 211
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jaworzno

PostWysłany: Wto 8:52, 30 Sie 2016    Temat postu:

na podstawie gęstości oleju. Przecież syntetyk jest rzadszym olejem, więc jak bierze olej to będzie jeszcze więcej go brać po zalaniu syntetykiem.
No chyba że się mylę Smile

W autach podobnie na początku olej syntetyczny jak ma już trochę lat i kilka set tysięcy to pół syntetyczny a ja ledwo zipie to ludzie leją mineralny...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Sai




Dołączył: 14 Lip 2015
Posty: 111
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 10:52, 30 Sie 2016    Temat postu:

Przy takim przypadku - motocykl kupiony po niskiej cenie, zużywa olej, tłok z duzym nalotem itd. odżałowałbym na uszczelki i rozebrał silnik.
Trzeba zdjąć głowicę, cylinder, tłok wszystko po prostu pomierzyć (lub dać do pomierzenia). W serwisówce są podane limity zużycia - na tej podstawie można łatwo ocenić za ile remont.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
l.e.s.t.e.r




Dołączył: 29 Sie 2016
Posty: 211
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jaworzno

PostWysłany: Wto 19:40, 30 Sie 2016    Temat postu:

Dorwałem gościa na allegro z takim sprzętem na części, jutro mi wszystko skompletuje co jest na "patent" Very Happy

Takie to oto cudo.




Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez l.e.s.t.e.r dnia Wto 19:46, 30 Sie 2016, w całości zmieniany 5 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rams




Dołączył: 20 Gru 2013
Posty: 895
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 19:57, 30 Sie 2016    Temat postu:

O ku*wa jaki wydech.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3 ... 16, 17, 18  Następny
Strona 1 z 18

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin