Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

KTM 400/450 EXC
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
TheGreat




Dołączył: 16 Wrz 2014
Posty: 186
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 11:22, 07 Kwi 2016    Temat postu: KTM 400/450 EXC

Jako, że sprzedałem swoją setke, nadszedł czas na coś większego i tu pytanie do was. Docelowo szukam 400/450 EXC(wolałbym 400 ale wiadomo mało ich jest) w rocznikach 2008-2011. Chciałbym się dowiedzieć które roczniki są lepsze, czy były jakieś bolączki wieku dziecięcego, jakie były różnice w poszczególnych rocznikach, wszystkie informacje które są przydatne przy kupnie takiego motocykla. Za wszelkie informacje z góry dzięki!

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mlodym120




Dołączył: 17 Gru 2015
Posty: 89
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 13:47, 07 Kwi 2016    Temat postu:

Cześć mam 450 z2010r polecam moto zajebiscie się sprawuje mocy napewno wystarczy Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mateo




Dołączył: 12 Cze 2015
Posty: 107
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: W-M

PostWysłany: Czw 14:00, 07 Kwi 2016    Temat postu:

Sztuki z początku produkcji 2008 miały jakieś problemy z napinaczem rozrządu (hydraulicznym), ale większość ludzi zmieniało po prostu ten napinacz na zwykły.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
GaCek




Dołączył: 13 Kwi 2009
Posty: 391
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 14:13, 07 Kwi 2016    Temat postu:

Napinacz, tak jak chociażby łańcuszek rozrządu, wymaga okresowej wymianie. Przy regularnej wymianie nie powinno być problemu z napinaniem rozrządu i mitycznym przeskakiwaniem rozrządu.
Osobiście nigdy nie trafiłem na forach, czy to polskich czy zagranicznych, na przypadek przeskoczenia łańcucha.
Nie mówię tu oczywiście o jakiejś ekstremie gdzie łańcuszek wisiał jak szmata.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Spidi




Dołączył: 17 Mar 2013
Posty: 472
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Białystok

PostWysłany: Czw 15:24, 07 Kwi 2016    Temat postu:

Ja miałem 450tkę z 2008 i jedyny kłopot jaki mi się przytrafił to właśnie padł wspomniany napinacz.
Od razu było słychać, że coś jest nie tak. Kupiłem nowy OEM w KTMie i po sprawie. Nie był nawet jakiś wybitnie drogi...
Poza tym trzeba mocno pilnować oliwy - zarówno stanu jak i samych wymian. W tych silnikach masz dwa obiegi oleju i z racji stosunkowo niewielkiej ilości oliwy w silniku koniecznie trzeba tego tematu pilnować.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
TheGreat




Dołączył: 16 Wrz 2014
Posty: 186
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 15:27, 07 Kwi 2016    Temat postu:

Po ilu mth powinna nastąpić wymiana takiego łańcuszka oraz napinacza? Z tego co wyczytałem w serwisówce to należy sprawdzić napinacz co 90mth, ale jak to się ma do rzeczywistości?

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez TheGreat dnia Czw 18:17, 07 Kwi 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
GaCek




Dołączył: 13 Kwi 2009
Posty: 391
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 16:14, 07 Kwi 2016    Temat postu:

Z tego co dowiedziałem się w serwisie kata, oraz własnych obserwacji, łańcuszek nie jest jakoś wybitnie podatny na rozciągnie, uszkodzenia. Ja profilaktycznie wymieniałem przy 200mth.
Sam napinacz z reguły większość osób wymienia przy pierwszych objawach charakterystycznego klepania.
W rzeczywistości ciężko jest sprawdzić napinacz. Nie jest to typowy zapadkowy a jedynie hydrauliczny. Można jedynie sprawdzić za pomocą manometru z odpowiednią końcówką.
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Spidi




Dołączył: 17 Mar 2013
Posty: 472
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Białystok

PostWysłany: Czw 17:06, 07 Kwi 2016    Temat postu:

U mnie padł przy nieco ponad 200 godzinach na liczniku.
Jednak zapewne zdajesz sobie sprawę, że kupując moto od któregoś z kolei właściciela autentyczniść przebiegu na liczniku zawsze stoi pod dużym znakiem zapytania.
Lepiej wszystko posprawdzać, potem regularnie pilnować a interwałami z serwisówki sugerować się tam gdzie wiesz ile dana część ma godzin bo sam ją wymieniłeś...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
TheGreat




Dołączył: 16 Wrz 2014
Posty: 186
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 18:22, 07 Kwi 2016    Temat postu:

Zdaję sobie z tego sprawę Spidi dlatego pytam was, bo będzie to mój pierwszy 4T i chcę wiedzieć na jakie koszty się przygotować po zakupie takiego moto.

P.S.
https://www.youtube.com/watch?v=47vT5cAi19s
Te charakterystyczne klepanie to rozumiem tak jak na tym filmiku?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
amek721




Dołączył: 24 Lis 2013
Posty: 1098
Przeczytał: 14 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Biłgoraj

PostWysłany: Czw 18:33, 07 Kwi 2016    Temat postu:

Jeżeli chodzi o koszty to myślę, że nie masz czego się bać.
Nie wiem ile miałeś setę, ale chyba dość długo, żeby poznać koszty wszystkich remontów.
Mam setę, obok której stoją 250 i 450 w 4t (braci).
Generalna różnica cen w remontach silnika ( bo tylko o takich różnicach możemy mówić) to głowica/rozrząd (zawory, remonty głowicy itp.).
Reszta czyli tłok, korba itp. średnio dwa razy droższe, dwa razy rzadziej wymieniane.
Jeżeli nie kupisz trupa, na pewno się nie zaskoczysz.
Owocnych poszukiwań! Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ciernik




Dołączył: 21 Gru 2014
Posty: 257
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: mazowieckie

PostWysłany: Czw 19:51, 07 Kwi 2016    Temat postu:

Jeśli chodzi o roczniki 2008-11 to lepiej od 2009 roku. Ma parę spraw poprawionych w silniku i przednie lagi są ciut inne.
Gdyby było słychać charakterystyczne klepanie zaraz po uruchomieniu silnika, wymieniasz tylko napinacz na mechaniczny i zapominasz na zawsze o tej sprawie. Rozrząd nie przeskoczy bo te hudrauliczne napinacze również mają zapadki, ale z tym klepaniem i tak nie da się jezdzić - psychicznie Smile
Wymiana napinacza na nowy oryginalny, w dwóch znanych mi przypadkach, skończyła się tak, że jeden klepał od razu a drugi po 30mth, więc u nas wszyscy już mamy mechaniczne.
Jak nie potrzebna Ci moc to szukaj 400 - wychodzi dłużej i jest lekko poręczniejszy.
450 dla mnie idealny. Do SM - 530ka.
Ogólnie motocykle można śmiało polecić. Chodzą tak samo długo jak rfsy a są znacznie poręczniejsze i łatwiej trafić niezajeżdzony egzemplarz.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez ciernik dnia Czw 20:20, 07 Kwi 2016, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
TheGreat




Dołączył: 16 Wrz 2014
Posty: 186
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 19:09, 09 Kwi 2016    Temat postu:

A co powiecie o czymś takim?
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KristofSX




Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5668
Przeczytał: 19 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: D0 BRAAP

PostWysłany: Sob 19:50, 09 Kwi 2016    Temat postu:

TheGreat napisał:
A co powiecie o czymś takim?
[link widoczny dla zalogowanych]


to nie u nich kolega markosz kupił 'perfekcyjnego' EXC 400?

http://www.ktmracing.fora.pl/exc,1/duze-kawalki-metalu-przy-wymianie-oleju-co-to-moze-byc,18088.html


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wuhacz




Dołączył: 24 Kwi 2014
Posty: 204
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warmia

PostWysłany: Sob 22:05, 09 Kwi 2016    Temat postu:

Zdaję się, że u nich.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
TheGreat




Dołączył: 16 Wrz 2014
Posty: 186
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 22:49, 09 Kwi 2016    Temat postu:

Chodziło mi o sam motocykl jako alternatywe dla KTMa, od handlarzy mnie moto nie interesują.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin