Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

klocki hamulcowe, łożysko pds, łańcuch - jaki?

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
camilof




Dołączył: 11 Mar 2017
Posty: 106
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 23:21, 19 Gru 2017    Temat postu: klocki hamulcowe, łożysko pds, łańcuch - jaki?

Siemka Panowie! Jest kontuzja, moto przez zimę będzie stało i mam zamiar powymieniać conieco.

Mam zamiar kupić łańcuch did vx2 - jak wymieniam łańcuch to zębatki również muszę? Przełożenie w moim exc mam 13/50

Klocki przód/tył - jakie proponujecie? zależy mi na dobrym stosunku jakość/cena.

Łożyska dolnego pdsa - jakieś zamienniki czy koniecznie oryginał ktm? Będzie różnica?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 9288
Przeczytał: 105 tematów

Pomógł: 186 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / LBN

PostWysłany: Wto 23:30, 19 Gru 2017    Temat postu:

to zalezy w jakim stanie te zebatki, jak są troche podjechane to po założeniu nowego łancucha szybko sie zacznie rozciagać. przednie koło łancuchowe to warto często zmieniać ja na jeden zestaw VX2 i jakas dobra tylna zjadałem 3-4 przednie.

najlepsze to chyba goldfreny stosunkowo tanie, a bardzo dobrze hamują i na długo starczają. niezłe są tez brembo ( jakies 130 zł ale robią robote ) goldfreny jakies 70-80

w sumie tez stosunkow ocena / jakośc sa np delta, mozna dorwać za 50 zł. hamuja gorzej niz goldfreny, galfery czy dobre EBC... ale nawet sporo wytrzymują.

łozysko dolne mozna spoko brac z zamiennika - tylko że czasem cięzko kupic dobre, najlepiej kupic dwuelementowe - bieznia zewnętrzna i wewnętrzna, często sa jakies wydziwione dodatki typu siatka z jakims teflonem ( stalowa siateczka) która potrafi sie wytłuc i wyłazic bokiem Very Happy czesto sa jakies otwory pod smarowniczki i wtedy ta kulka w srodku ma przez srodek wytoczony pasek do rozprowadzania smaru - takie łozysko tez długo nie wytrzymuje.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Fourier




Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 1454
Przeczytał: 46 tematów

Pomógł: 28 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Silesia

PostWysłany: Śro 1:01, 20 Gru 2017    Temat postu:

Wszystko było na forum -> szukaj.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kajtek DBL




Dołączył: 08 Sty 2015
Posty: 1159
Przeczytał: 9 tematów

Pomógł: 22 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bolesławiec/ DBL

PostWysłany: Śro 7:53, 20 Gru 2017    Temat postu:

Did Vt2
Zębatki Grosskopf extreme
Klocki goldfren albo delta braking
Łożysko dolne pge16 stalowe w rolniczym ( nie teflon ) !!
Do łożyska dwa simeringi 25x32x7


Przez zimę należy rozebrać cały motocykl, zwłaszcza ten wahacz i amortyzator, przednie lagi. Przesmarowac łożyska, sprawdzić stan tulejek, żeby na początku sezonu nie grzebać przy tym bo w zimie nie zrobiłeś. Warto zrzucić płyn chłodniczy i zalać nowego świeżutkiego.
Przy okazji można ściągnąć chłodnice i poprostować żeberka.
Łożyska kół... To też warto sprawdzić. Ceny to nie kosmos a jak wymienisz na czas to uratujesz jedynie piastę.
Będąc przy kołach warto sprawdzić naciąg szprych. Leciutko powoli dokręcać i tak całe koło. Można jeszcze dużo wypisywać Wink

Przez zimę mało co się jeździ także warto siąść i trochę porepcić, no chyba że komuś się nie chcę, albo woli oddać komuś.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
camilof




Dołączył: 11 Mar 2017
Posty: 106
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 17:03, 20 Gru 2017    Temat postu:

Kajtek DBL napisał:
Did Vt2
Zębatki Grosskopf extreme
Klocki goldfren albo delta braking
Łożysko dolne pge16 stalowe w rolniczym ( nie teflon ) !!
Do łożyska dwa simeringi 25x32x7


Przez zimę należy rozebrać cały motocykl, zwłaszcza ten wahacz i amortyzator, przednie lagi. Przesmarowac łożyska, sprawdzić stan tulejek, żeby na początku sezonu nie grzebać przy tym bo w zimie nie zrobiłeś. Warto zrzucić płyn chłodniczy i zalać nowego świeżutkiego.
Przy okazji można ściągnąć chłodnice i poprostować żeberka.
Łożyska kół... To też warto sprawdzić. Ceny to nie kosmos a jak wymienisz na czas to uratujesz jedynie piastę.
Będąc przy kołach warto sprawdzić naciąg szprych. Leciutko powoli dokręcać i tak całe koło. Można jeszcze dużo wypisywać Wink

Przez zimę mało co się jeździ także warto siąść i trochę porepcić, no chyba że komuś się nie chcę, albo woli oddać komuś.


Dzięki wielkie Kajtek za wyczerpującą wypowiedź. Tak moto będę się bawił przez zimę i wszystko ładnie sprawdzę aby przygotować na sezon. Wraz z olejem w skrzyni wymieniłem w kołach łożyska, więc są nowe. (przejechane niecałe 10 mth)

Jaki polecasz płyn chłodniczy? ile do lag go wchodzi?
Odnośnie łożyska dolnego pds, ciężko jest samemu to wymienić? jest gdzieś jakiś filmik jak to zrobić? Chcę się takimi rzeczami pobawić sam Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 9288
Przeczytał: 105 tematów

Pomógł: 186 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / LBN

PostWysłany: Śro 20:08, 20 Gru 2017    Temat postu:

najlepiej jakis dobry płyn lać, motorexy m3 do m5, motul motocool itd...

do lag oleju wchodzi jakies 1200 ml. ( na obie )

czy cięzko - to zalezy, jak juz ktos to wymieniał 50 razy to raz że ma wprawe, dwa że pasowania tam nie ma i sie palcami wsuwa Very Happy jak wszystko swieże to łatwo popełnić błąd i np zacząć krzywo montowac - i sie podwija wiórek i pasowanie sie zatraca. najlepiej to robic tulejkami i długą srubą i zaciskać to skręcając nakrętke w srubye ( albo np długiej szpilce) nawet mozna użyc do tego nasadek kluczy - w jednej strony o srednicy łozyska, z drugiej o średnicy elementu w wahaczu, przekładasz szpilke i skręcasz.

niezłe są oryginalne uszczelniacze, znacznie lepsze niz tanie - tylko są mało sztywne i łatwo je pogiąć


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
camilof




Dołączył: 11 Mar 2017
Posty: 106
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 14:13, 18 Sty 2018    Temat postu:

Panowie bo będę zakupywał łańcuch wraz z zębatkami. Jakie polecacie przełożenie, aktualnie mam 13/52. Teren głównie podjazdy, przeprawki, kłody, błoto

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
prymityv




Dołączył: 07 Lut 2016
Posty: 43
Przeczytał: 11 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kamienna Góra

PostWysłany: Czw 17:33, 18 Sty 2018    Temat postu:

13/52 jeżdżę i jak dla mnie najlepsze. Mam exc 350, wczesniej w exc 300 to samo przełożenie. Podjazdy 2,3 bieg. Kolega zmienił właśnie z 14/52 na 13/52 i też mówi że mu lepiej;)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kajtek DBL




Dołączył: 08 Sty 2015
Posty: 1159
Przeczytał: 9 tematów

Pomógł: 22 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bolesławiec/ DBL

PostWysłany: Czw 23:39, 18 Sty 2018    Temat postu:

13/52 dla KTM w takim terenie jak masz to dobra konfiguracja Wink

Co do łożyska pds'a masz tu film mojego autorstwa. Używam do tego specjalnego przyrządu ale domowymi sposobami też to żrobisz. Dodam że łożyska NIE MOŻNA WYBIJAĆ, trzeba wyprasować.

https://youtu.be/gAMx-fiGcYw


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin