Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

jazda na tylnim kole
Idź do strony Poprzedni  1, 2
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mazi-1986




Dołączył: 16 Lut 2015
Posty: 302
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: okol. Krosna

PostWysłany: Śro 18:45, 05 Sie 2015    Temat postu:

Lampe mogles ściągnąć, a błotnik zostawić. Jak byś wszystko ściągnął, to w momencie upadku centralnie do tyłu, zacznie Ci po pewnym czasie wydzierać tłumik, giąć mocowania lub stelaż. Dlatego, że pierwszym elementem kontaktu z glebą będzie wydech.
Generalnie to powinieneś jechać prosto, kwestia balansu, no chyba że chcesz kręcić cyrkle, to logiczne że będzie Cię ściągać.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szaman108




Dołączył: 13 Paź 2013
Posty: 931
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warmia

PostWysłany: Śro 20:28, 05 Sie 2015    Temat postu:

Witam

Złotego środka na forum nie dostaniesz Sad
Musisz sam pokombinować i wypracować sobie metodę najbardziej Ci odpowiadającą.Jedyne co to z forum możesz uzyskać wskazówki,ewentualnie połączyć jakieś tryki Wink
Ja jak zaczynałem przygodę to stwierdziłem po kilku wyjazdach,że trzeba zacząć od nauki jazdy na kole stojąc na moto Smile co sie okazało podczas pierwszej próby jeszcze nigdy nie widziałem aby moto tak szybko uciekło mi spod czterech liter Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13676
Przeczytał: 31 tematów

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Śro 21:23, 05 Sie 2015    Temat postu:

najlepsza opcja to to co podał kristofSX

ja od kilku lat sie ucze, costam podjade bo w koncu samo z siebie costam wychodzi. ale zaczałem bawic sie tak samo jak na filmiku - rewelacja. na trialu uczyłem sie również jakis czas, po obejrzeniu filmiku w ciągu 2 dni waliłem gumy aż mi ręce padały ze zmęczenia.

aby opanować hebel a reszta sama wychodzi. ja załuje że sie uczyłem sam, bo miałem sporo kiepskich nawyków których sie ciezej oduczyć


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Przym




Dołączył: 22 Lut 2015
Posty: 521
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Garwolin (Mazowieckie)

PostWysłany: Czw 10:17, 06 Sie 2015    Temat postu:

Ja mam głupi odruch że zamiast naciskać na hebel to mi się nogi z podnóżków odrywają :/

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mazi-1986




Dołączył: 16 Lut 2015
Posty: 302
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: okol. Krosna

PostWysłany: Czw 10:24, 06 Sie 2015    Temat postu:

I oto właśnie chodzi, z tym hamulcem Smile zamienić odruch ściągania na hamowanie, co jest nie lada wyzwaniem, ale nikt nie mówił, że będzie łatwo.
Ja stosuje się do tych wytycznych:
[link widoczny dla zalogowanych]
Moim zdaniem zdecydowanie najefektywniejszy sposòb Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bravo_83




Dołączył: 31 Lip 2009
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Pniewy

PostWysłany: Czw 13:02, 06 Sie 2015    Temat postu:

mazi-1986 napisał:
I oto właśnie chodzi, z tym hamulcem Smile zamienić odruch ściągania na hamowanie, co jest nie lada wyzwaniem, ale nikt nie mówił, że będzie łatwo.
Ja stosuje się do tych wytycznych:
[link widoczny dla zalogowanych]
Moim zdaniem zdecydowanie najefektywniejszy sposòb Very Happy


Filmik fajny i dobrze wszystko wytłumaczone. Znam swój błąd. Najpierw nauka balansu tak jak gość pokazuje,a nastepnie kolejne kroki. A ja zaczynałem krok lub dwa dalej. Czyli od jazdy. Facet tez mówi o kontroli hamulca,gazy i sprzęgła jednocześnie i to może być trudne do opanowania,ale nic nie przychodzi łatwo.......


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mazi-1986




Dołączył: 16 Lut 2015
Posty: 302
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: okol. Krosna

PostWysłany: Czw 13:10, 06 Sie 2015    Temat postu:

Hamulec na razie nie tykaj, później jak ogarniesz balans, prawa na podnóżek i wtedy. On mòwi tak jak Ci piszę.
Kluczem do jazdy na kole jest znalezienie punktu balansu, jak się tego nie ogarniej to szkoda iść dalej. Bądź cierpliwy, bo to zajmie sporo czasu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13676
Przeczytał: 31 tematów

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Czw 20:01, 06 Sie 2015    Temat postu:

nie prawda....

ja całe "zycie:" uczyłem sie balansu bo mysle sobie - potem dołozyc hamulec to pikuś. na trialu nauka jest najbardziej efektywna, bo tam nie ma miejsca jak w 525 - jak niedociągne to lekko gazu i dalej idzie, trzeba idealnie od razu złapać balans. ale przy balansie i próbie utrzymania łatwo przedobrzyć, jedna gleba i ja przynajmniej miewam kilka - kilkanascie dni nim sie "pozbieram" i przestane sie bać gumować. kolejna sprawa ja smigam tak - aby sie nie wywalić, wiec jak pion to duzo do balansu mi brakowało zawsze, obejrzałem filmik, zaczałem trenować, na początku zaczałem jeździc po 5 metrów na postawienie do pionu i od razu hebel. potem robiłem to praktycznie w miejscu. z miejsca z wybicia z zawieszenia i pyk jak najwyzej sie da i hebel. nie chozi żeby łapac pion, chodzi żeby wyczuc hamulec.

potem po dniu praktyki ( nie że całym max 3 godzinny wypad z róznymi innymi elementami ) mysle a co spróbuje przejechac sie - i bach guma z niezłym wyczuciem hamulca. zaczałem inaczej układać nogi, automatycznie, bez zadnego wyczuwania balansu mogłem spoko kontrolować pion, a w razie czego nogi nie uciekały z podnóżków, a ni nie zeskakiwałem z moto, tylko heblunek i bez problemu. od tej nauki juz ze 4 X sie ratowałem awaryjnie takim hamulcem i rewelacja, ani jednych pleców nie miałem.

wiec balans potem sam wyjdzie, najpierw hamulec, póki sie nauczysz źle trzymać nogi, itp itd.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mazi-1986




Dołączył: 16 Lut 2015
Posty: 302
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: okol. Krosna

PostWysłany: Czw 20:11, 06 Sie 2015    Temat postu:

Henio, możesz napisać krok po kroku jak robisz, w takim razie?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wójo




Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 1781
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 21:17, 06 Sie 2015    Temat postu:

zamiast pisac na forum jezdzij i cwic, takie dopytywanie sie o szczegóły nic ci nie da. Nie trac czasu na dziwne pytania i ogladanie yt tulko trenuj w praktyce.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mazi-1986




Dołączył: 16 Lut 2015
Posty: 302
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: okol. Krosna

PostWysłany: Czw 21:21, 06 Sie 2015    Temat postu:

Jezdzę, ćwiczę i jak byś przeczytał cały temat, to byś wiedział jaką stosuje metodykę. To, że interesuje Mnie jak to robią inni, to chyba nic złego? Z resztą po to jest forum, żeby pytać.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13676
Przeczytał: 31 tematów

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Pią 20:15, 07 Sie 2015    Temat postu:

obczajcie filmik który przesłał kristof SX

ja po prostu trialowo podjeżdzam hamuje do zera, ( chwila balansu ;P) dobijam zawias całym ciałem i wraz jak mniej wybija troche gazu, z jedynki i próbuje jak najwyzej podnieść koło i od razu sprzegło 1 palcem i zaduszam hamulcem, nie musi byc bardzo wysoko za kazdym razem, chodzi bardziej o nauke operacji nogą i wyczucie hamulca, i samo wchodzenie na gume czyli wybicie z zawieszenia, daje bardzo duuuuzo.

ja tam pocwiczyłem mówie 1-2 dni na spokojnie, potem zaczałem próbować jeździc coraz dłuzej, bo cały pic tez polega żeby wybić sie i wrócić kołem na ziemie, w jak najkrótszym odcinku.

błędem stawiania na gume jest powolne stawianie w sensie po mału gaz i koło po mału idzie do góry, cwicząc tak jak pisałem, praktycznie połowe pracy robi zawieszenie, i twoje ciało, gazu sie praktycznie nie dodaje i jest pion - a nie ma obrotów na silniku, wiec całym zakresem potem mozna się bawić. ja zwykle jak juz postawiłem do pionu ( i sie dopieor uczyłem ) to miałem juz wyjący na maxa silnik Very Happy i nie duzy moment obrotowy dostepny


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Sub




Dołączył: 18 Lis 2014
Posty: 60
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 20:03, 29 Wrz 2015    Temat postu:

Dla tych, którzy jak ja, się przymierzają do prób w terenie - może się przydać... w końcu tłumaczy miszcz Very Happy
https://www.youtube.com/watch?v=_4Zr2Ykf8-4


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin