Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Jaki KTM po EXC 200
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wtct




Dołączył: 13 Lis 2013
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 21:37, 09 Lip 2014    Temat postu:

barek253 napisał:
tylko czego Ci brakuje w 200?
miałem 125 później 200 teraz 250 i chętnie bym wrócił do 200
nigdy 4t
w 250 np czuje że jest bardziej ociężały jak 200
na Twoim miejscu bym sobie wymienił tylko rocznik
a jak chcesz 4t to bym szukał 350


Dzięki za rady!

W 200 brakuje mi trochę momentu obrotowego na niskich obrotach, ale to może kwestia zmiany przełożenia na zębatkach. Aktualnie mam standard 14:48. Czasami jest też mało przewidywalny, szczególnie między drzewami Smile

Jaki masz rocznik 250-tki?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
barek253




Dołączył: 18 Sie 2011
Posty: 2280
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 23:00, 09 Lip 2014    Temat postu:

12

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pajka




Dołączył: 10 Lis 2013
Posty: 601
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: W-M

PostWysłany: Czw 5:36, 10 Lip 2014    Temat postu:

To moze sprawdz inne przelozenie, 14-50, moze wystarczy taka zmiana. Ja mam 13-50.
Jakis czs temu chwile polatalem na 450 exc kolegi, 2006 rok, jak dla mnie bajka, moc byla zawsze, na kazdym biegu, jak sie uda to nastepne moto bedzie takie.
Mam podobny problem z wysokoscia moto, 173 cm i do tego krotkie nogi. Prawie zawsze brakuje kilku cm...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kprlsn




Dołączył: 16 Mar 2014
Posty: 67
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Płock

PostWysłany: Pią 7:35, 11 Lip 2014    Temat postu:

mam exc 200 przelozenie 13/50 waze 108kg i jest jak najbardziej ok,mocy mi nie brakuje w terenie,no chyba ze mistrzem prostej bym byl:)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wtct




Dołączył: 13 Lis 2013
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 10:25, 11 Lip 2014    Temat postu:

kprlsn napisał:
mam exc 200 przelozenie 13/50 waze 108kg i jest jak najbardziej ok,mocy mi nie brakuje w terenie,no chyba ze mistrzem prostej bym byl:)


Do jazdy typowo enduro bardziej niż KM brakuje momentu obrotowego na niższych obrotach. Zmiana przełożenia pewnie załatwi sprawę.

Chyba lepiej rzeczywiście zmienić z 48 na 50 z tyłu niż zmieniać z 14 na 13 z przodu, bo to będzie tak jakby połowa tej zmiany. Tylko, że zębatka z tyłu jest trochę droższa Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bully




Dołączył: 03 Mar 2011
Posty: 843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: opolskie

PostWysłany: Pią 12:55, 11 Lip 2014    Temat postu:

z 48 na 50 nawet nie odczuje Very Happy Może dopiero 52z cos odczuje.
jak ci wrka 250 za cięzka to 450 EXC to będzie krowa dla Ciebie

Siadaj na 300 EXC, będziesz miał wszystko co potrzebujesz Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wtct




Dołączył: 13 Lis 2013
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 13:21, 11 Lip 2014    Temat postu:

bully napisał:

jak ci wrka 250 za cięzka to 450 EXC to będzie krowa dla Ciebie


Niby czemu, bo większa pojemność? WR 250 R jest cięższa, ma wyższy środek ciężkości, ogólnie budowa przypomina krowe...? : )


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pajka




Dołączył: 10 Lis 2013
Posty: 601
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: W-M

PostWysłany: Pią 15:20, 11 Lip 2014    Temat postu:

z tego co ja wiem, to 1 ząb z przodu daje podobną zmianę jak 2 z tyłu.
Chyba lepiej (i taniej) sprawdzić na innych przełożeniach niż od razu zmieniać moto.Wydasz jakieś 150 zł na 2 zębatki ale cały czas wiesz co masz, a zmiana może okazać się wystarczająca. 200 exc jest bardzo poręczna.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wtct




Dołączył: 13 Lis 2013
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 15:41, 11 Lip 2014    Temat postu:

Pajka napisał:
z tego co ja wiem, to 1 ząb z przodu daje podobną zmianę jak 2 z tyłu.


To się nie bierze z kosmosu tylko z przełożenia - stosunku liczby zębów. Jeżeli za wyjściowe przełożenie weźmiemy 14/48 to zmieniając 14 na 13 to tak jakby z tyłu zmienić o 3.5 zęba. Bierze się to z proporcji: (48/14) * 13 = 44.57, czyli 48 - 44.57 wynosi ok. 3.5 zęba : )


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bully




Dołączył: 03 Mar 2011
Posty: 843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: opolskie

PostWysłany: Pią 20:34, 11 Lip 2014    Temat postu:

wtct napisał:
bully napisał:

jak ci wrka 250 za cięzka to 450 EXC to będzie krowa dla Ciebie


Niby czemu, bo większa pojemność? WR 250 R jest cięższa, ma wyższy środek ciężkości, ogólnie budowa przypomina krowe...? : )

no przecież, to inne klasy.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
janexc200




Dołączył: 27 Gru 2011
Posty: 367
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 10:25, 12 Lip 2014    Temat postu:

Miałem podobny dylemat. Upalalem starszą 200 2 lata i chcialem nowsze 250/300 2T, niestety nie było i wziąłem exc 525. Jest dużo cięższy, zmiana kierunku jazdy wymaga wiecej sily, mocne hamowanie silnikiem bywa męczące, na plus jest oczywiscie bardzo mocny dolny zakres obrotów i ogólnie wyższa moc, tego mi w 200 brakowało. Skończę na tym drugi sezon i będę myslal o zmianie, choc przy zwykłej amatorszczyźnie jest OK. Testowalem ostatnio gg300ec "R", jak dla mnie za ostra maszyna, raczej dla zawodnika, raczej jeśli będę zmienial to na 250 2T, eksploatacja nowszych 4T jest niestety b. kosztowna .

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wtct




Dołączył: 13 Lis 2013
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 22:48, 19 Lip 2014    Temat postu:

Jak na razie zostanę przy swojej 200. Przy moim wzroście, to chyba najlepszy wybór, tym bardziej, że mam wersje 2007, czyli wysokość siodełka tylko 925mm.

Może kiedyś kupię 250 EXC 2T. Z wyczynowymi czterosuwami dam se chyba spokój, ze względu na koszty utrzymania. Chociaż z drugiej strony, wydaje mi się, że jakbym kupił nowy sprzęt to przy amatorskiej jeździe nie wiele bym do niego dokładał.

Jak mi się znudzi zmiana tłoka i krótkodystansowe wypady, to chyba przesiądę się na KTM 690 Enduro R. Modeł 2014 jest całkiem przyzwoity i trochę obniżony Smile


BTW, trochę nie rozumiem krążącego stereotypu, że 200 jest poręczna jak 125, a 250 jest mniej poręczna. Porównując przecież aktualne dane katalogowe widać, że wszystkie trzy maszyny mają wspólne parametry:

-skok zawieszenia tył/przód
-prześwit
-wysokość siodełka

125 waży 94, 200 - 99.5, a 250 - 102kg.

Różnica w masie pomiędzy 200 a 250 jest przecież znikoma.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
olek300




Dołączył: 10 Mar 2013
Posty: 191
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 23:26, 19 Lip 2014    Temat postu:

Też myślałem że 200 jest dużo mniejsza dopóki kolega nie kupił sobie exc 200 z 09 i nie porównaliśmy jej z exc 300 09. Moto praktycznie identyczne minimalna różnica w wadze

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
barek253




Dołączył: 18 Sie 2011
Posty: 2280
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 7:07, 20 Lip 2014    Temat postu:

może i identyczne ale różńica w prowadzeniu i lekkości jest

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wtct




Dołączył: 13 Lis 2013
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 20:03, 20 Lip 2014    Temat postu:

W 2008 roku zmieniła się chyba całkowicie konstrukcja ramy. Ciężko mi uwierzyć, że czuć różnicę pomiędzy nowymi 200 i 250. To tak jakby porównywać te same motory z różnym napełnieniem baku : )

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
Strona 2 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin