Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Jaki EXC?? Który wybrać

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
YoungEnduras




Dołączył: 06 Lut 2018
Posty: 56
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin (okolice)

PostWysłany: Nie 23:13, 13 Wrz 2020    Temat postu: Jaki EXC?? Który wybrać

Witam, jeździłem półtora roku EXC 530 2009, potem z miesiąc YZ 250 2001, potem chwile EXC 500 2015. Generalnie ogarniam temat w jeździe, raczej jestem średni niż początkujący, ale mniejsza. Pytanie brzmi: kupuje nowego EXC z salonu i którego wybrać? EXC 250 2t? EXC 350 4T? EXC 450/500 4T?
Teren po jakim jeżdżę jest bardzo uniwersalny, jestem z zachodniopomorskiego także gór niezbyt tu wiele, przeważnie las z dużymi podjazdami, przeloty, czasem wpadam na tor MX. Argumenty które przemawiają mi za danymi modelami:

EXC 250 2t:
-najtańszy w zakupie 33/34k zł (kupuje model 2020, bez sensu dopłacać do 21 jak nic szczególnego się nie zmieniło, za cenę 2021 wole 2020 6 days)
-wielu rajderów uważa go za najlepszego EXC pod względem jazdy technicznej, tzn twierdzą że wszędzie się nim wjedzie w porównaniu do Np EXC 450/500
-tania i łatwa naprawa
-wtrysk i nie trzeba bawić się w regulacje zaworów

EXC 350 4T:
-również dobra cena 37kzł
-podobno mega uniwersalny sprzęt, poręczny, silnik mocą zbliżony do 450 a lekkość prowadzenia do 250 4T.
-również jak 250 2t uważany za jeden z najlepszych EXC ze wszędzie można wjechać

EXC 450/500 4T:
-cena już niezbyt dobra, od 40 do 43kzl ALE mega zaleta to silnik i jego wytrzymałość, 500 potrafi na tłoku 200/250 zdrowo zrobić, a 350 przy około 120mth powinno się zmienić żeby było zdrowo.
-moc której nigdy nie brakuje, na przelotach się frunie jak na autostradzie
-duża elastyczność
-dużo później zagląda się do silnika niż w 250 2t lub 350 4t

Generalnie najbardziej chciałbym EXC 350 4T Ze względu na jego uniwersalność ale boje się tego silnika, 2 walki rozrządu a w 450/500 jest 1 wałek. Dwa razy mniej wytrzymały silnik niż 450/500. Ale 500 słabo się na mx jeździło.
Sam nie wiem co myśleć, może się mylę na temat silnika 350 ale naczytałem się sporo złych rzeczy na jego temat, np po 18mtg gościowi silnik stanął, lub po 80mth zmienił tłok i cylinder był w słabym stanie. Proszę o pomoc w podjęciu decyzji, obawiam się również dużego zejścia mocy Z 500 na 350 ale za to uniwersalność i łatwość prowadzenia.
Proszę o jakieś za i przeciw. Pozdro


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jachu1111




Dołączył: 02 Paź 2017
Posty: 407
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 4:34, 14 Wrz 2020    Temat postu:

Witaj to tak co mogę powiedzieć miałem exc300 przez 2 sezony zajebisty sprzęt ale u Nas na Kujawach nie sprawdzał się bo płasko w uj . Przeloty też nim robiłem ,do Pracy też dojezdzalem jak trza 37km w jedną stronęSmile . Spalanie trochę pilne było . To wersja jeszcze gaźnik była. Ale do czego zmierzam . Po przestudiowaniu tematu KRISTOFSX tutaj na forum o jego 350 to zakochałem się w niej po przeczytaniu tylko tego co krisyof pisze,więc bach jest okazja w necie 18r mało nalotu no nowka sprzęt . I po zrobieniu na niej teraz z 10mtg nie chce innego Moto . Podjazdy zajebiscue robi ,klody belki tor Superenduro lepiej jak 300 mi się robi.
No ogólnie mega uniwersalny sprzęt . Nie chce jak narazie innego Moto .
450 w ogóle nie brałem pod uwagę bo miałem kiedyś 2010r to kurde ciężki czołg był .


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez jachu1111 dnia Pon 4:36, 14 Wrz 2020, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mentor




Dołączył: 06 Gru 2010
Posty: 830
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Iłowo-Osada

PostWysłany: Pon 6:42, 14 Wrz 2020    Temat postu:

Potwierdzam, że 450 to czołg Smile przynajmniej tą co ja mam z 2009r.
Tez bez zastanawiania się brał bym 350, mimo że nie miałem okazji jeździć.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jachu1111




Dołączył: 02 Paź 2017
Posty: 407
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 7:03, 14 Wrz 2020    Temat postu:

A bajki że po 10 czy 30 motogodzinach 350 rozlatuja się wsadzić można w buty. To są super jednostki te silnik i jak się psują to tylko przez zaniedbania serwisowe właścicieli tzw Rakarzy Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13681
Przeczytał: 32 tematy

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Pon 7:10, 14 Wrz 2020    Temat postu:

wszystko co wymieniles jest ok
Ja tez gor nie mam i latam na 2t bo jest najbardziej porecznym sprzetem.
Z kolei jakbym mial jakis przelot pewnie wolalbym 4t
A najbardziej uniwersalne moto to 450 - te stare to kloce a nowe modele sa mega poreczne. I jednego dnia mozesz pojechac na tor mx, drugiego wjechac kazdy podjazd a trzeciego zarzucic plecak i namiot i poleciec asfaltem kilkaset km co poza bólem tylka nie zrobi dramatycznej roznicy dla moto.

Wiec sam musisz dobrac czego oczekujesz i w co chcesz isc


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dominik81




Dołączył: 13 Wrz 2016
Posty: 65
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wielkopolska

PostWysłany: Pon 22:18, 14 Wrz 2020    Temat postu:

Od 2016 roku jeżdżę samymi 350, ostatnia 2018rok (w sumie 3sztuki). Każdą udało mi się zrobić co najmniej 50 i więcej godzin. Są rzeczy święte jak olej i filtr powietrza...do przesady. Nigdy nie miałem z nimi problemu, dopracowany i wdzięczny sprzęt, pozwala na wiele i wybacza wiele. Daje radę w górach i na płaskim. Przy prawidłowej obsłudze przykłady awarii możesz wsadzić między bajki. U mnie co prawda przyszedł czas na 2t, i wybrałem właśnie 250. Mam porównanie obu sprzętów. Myślę,że na twoje potrzeby 350 będzie idealne.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin