Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Jak sprawdzić stator? ktm 525 exc 2005

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
michalpl




Dołączył: 12 Mar 2012
Posty: 312
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 16:16, 01 Maj 2012    Temat postu: Jak sprawdzić stator? ktm 525 exc 2005

Podpowiedzcie mi ja pomierzyć stator żeby sprawdzić czy nie jest spalony. Przyczyna to brak iskry. Dzisiaj go rozebrałem i jeden plastikowy element wydaje mi się stopiony.
[link widoczny dla zalogowanych]

Uploaded with [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez michalpl dnia Wto 16:23, 01 Maj 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13673
Przeczytał: 29 tematów

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Wto 21:51, 01 Maj 2012    Temat postu:

sciagnij sobie ksiazke serwisowa tam jest wsztstko ładnie rozpisane Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wójo




Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 1781
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 19:05, 02 Maj 2012    Temat postu:

najpier spraedz impulsator, powinien miec okolice 100 ohm

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mentor




Dołączył: 06 Gru 2010
Posty: 830
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Iłowo-Osada

PostWysłany: Czw 5:12, 03 Maj 2012    Temat postu:

Witam, stator sprawdzisz tylko na oscyloskopie. Owszem możesz sprawdzić i miernikiem ale tak jak było u mnie pomiar miernikiem ok, ale moto nie chciało odpalić. Okazało się ze na jednym uzwojeniu było zwarcie i trzeba było przewinąć. Uszkodzony stator może uszkodzić moduł było tak u mnie. Ja wysyłałem swoją elektrykę do firmy DIGITECH z Będzina. Za naprawę modułu i statora wzięli 750zł. Wysyłasz im a oni diagnozują Ci usterkę za darmo. Potem odzywają się do Ciebie i mówią jaka usterka i szacują koszta.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
michalpl




Dołączył: 12 Mar 2012
Posty: 312
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 18:40, 04 Maj 2012    Temat postu:

a może mi ktoś z posiadaczy ktm 525 exc sprawdzic czy z modułu do cewki kabel biało/niebieski daje napięcie czy jest masa? Bo zauważyłem że u mnie jest masa a chyba powinno byc inaczej.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mentor




Dołączył: 06 Gru 2010
Posty: 830
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Iłowo-Osada

PostWysłany: Sob 5:09, 05 Maj 2012    Temat postu:

michalpl - weź serwisówkę do ręki. Tam wszystko jest opisane. Sam miałem podobny problem. Tam są obrazki gdzie i jak mierzyć, oraz podane wartości. Porównaj je ze swoimi pomiarami. Tylko pamiętaj o tym co pisałem wyżej. Ja bym wysłał do tej firmy co Ci podałem nazwę. Sprawdza Ci za darmo i będziesz wiedział wszystko. Pozdro.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
michalpl




Dołączył: 12 Mar 2012
Posty: 312
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 7:58, 05 Maj 2012    Temat postu:

mentor a co dokładnie wysłałeś? ile czasu czekałeś na naprawę?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mentor




Dołączył: 06 Gru 2010
Posty: 830
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Iłowo-Osada

PostWysłany: Sob 9:58, 05 Maj 2012    Temat postu:

Ja wysłałem całą elektrykę. Stator, moduł, cewkę, megneto, fajkę, impulsator, wyłącznik zapłonu. Napisz do nich na gg wpisz nazwę firmy na google i zaraz znajdziesz. Oni są zawsze na niewidocznym. Obsługa jest miła i znają się na rzeczy. Termin jest zależny od sezonu, a obecny sie zaczyna więc możesz trochę poczekać. Ale jak Ci moto nie pali to albo moduł albo stator. Ja stawiam na stator i aby Ci modułu nie rozwalił. Mi wykryli ze jest walnięty stator podgrzewając go do 90 stopni i wszystko na oscyloskopie. Ale sprawdź sobie cewkę i fajkę. Fajkę miernikiem łatwo sprawdzić oporowość 5 ohm. A sama cewka ma chyba ok 6 ohm. Możesz też mieć walnięty przewód wysokiego napięcia. To jest ten co łączy cewkę z fajką.
Stary ja nie jestem elektronikiem, a informatykiem z wykształcenia a wszystko znalazłem w serwisówce. Jak nie masz to podaj maila to Ci wyślę. Elektryka w kacie jest prosta do diagnostyki. Jeśli cewkę i fajkę masz ok i dodatkowo impulsator tez, to 50/50 ze albo stator albo moduł.
Tak jak pisałem miernik może Cie oszukać na statorze jeśli chodzi o pomiar wartości. Moduł sprawdzisz jedynie przekładając go do innego moto.
Ale jak nie masz jak sprawdzić tak jak ja nie miałem. To wykręć wszystko tak jak ja Ci podałem wyżej i skontaktuj się z tą firmę, a do kartonika wsadz kartkę z opisem problemu, modelem moto, rokiem i swoim adresem kontaktowym. Dodatkowo możesz jeszcze dać swiece której używasz.

To chyba na tyle.
Pozdro.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
michalpl




Dołączył: 12 Mar 2012
Posty: 312
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 11:28, 05 Maj 2012    Temat postu:

ok dzieki za radę. Jeśli możesz to wyślij mi servisówkę [link widoczny dla zalogowanych]

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
michalpl




Dołączył: 12 Mar 2012
Posty: 312
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 19:40, 23 Cze 2012    Temat postu:

wyslałałem wszystkie części do firmy którą mi polecaliście i okazało się że wszystko jest sprawne. Jutro muszę posprawdzać kable które dochodzą do modułu. Może ktoś mi podpowie co jeszcze może być nie tak z tym zapłonem? Dodam że ktm stracił iskrę w trakcie przegrzania silnika gdyż termostat nie otworzył obiegu na chłodnicę.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Asteros2012




Dołączył: 28 Cze 2011
Posty: 1372
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Sob 21:17, 23 Cze 2012    Temat postu:

A tak wg świece sprawdzałeś?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13673
Przeczytał: 29 tematów

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Sob 22:51, 23 Cze 2012    Temat postu:

poczytaj ostatnie tematy, koledze odcieło iskrę bo nagle sie załamał przewód wysokiego napiecia w cewce i na 1 rzut oka wszystko wygladało ok..

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
michalpl




Dołączył: 12 Mar 2012
Posty: 312
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 7:44, 24 Cze 2012    Temat postu:

tylko ze ja wyslalem cewke stator swiece z przewodem wylacznik zaplonu i impulsator i modul i po miesiacu czekania zadzwonili do mnie i powiedzieli ze wszystko jest sprawne wiec moze impuls nie dochodzic do modulu przez kable ktore do niego dochodza.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krokodylktm




Dołączył: 03 Lut 2009
Posty: 41
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pią 11:55, 13 Lip 2012    Temat postu:

Jeśli ktoś kto ma podstawowe wiadomości o pracy zapłonu,cierpliwość i chciałby przetestować nowy zapłon do KTM SX525 -- najlepiej ktoś kto ma problem z własnym zapłonem i chce zaoszczędzić -- możliwość wgrania każdej mapy sportowej -- kwestia ważna aby był ktoś kto porówna parametry czyli ma wymagania w stosunku do motocykla -- sprawa jest taka ,że mam zapłon ale nie mam motocykla KTM 525do testów po za tym nie jestem zapalonym motocyklistą Smile Adres w stopce

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin