Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

jaja jak berety, brak wałka wyrównującego w moim exc

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Bostorn




Dołączył: 22 Mar 2013
Posty: 289
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Białystok/Lublin

PostWysłany: Pon 20:15, 25 Lis 2013    Temat postu: jaja jak berety, brak wałka wyrównującego w moim exc

Siemano

od niedawna mam exc 450 z 07r. Od zakupu kajtek mocniej wibrował, klamki telepało, opony itp. Było widac niebieskie obłoki przy mocnym kręceniu silnikiem pod czas jazdy w chwili zmiany biegu i manety do konca. Na postoju nie dymił itp.

W niedzielę rozebrałem górę, sprawdziłem cylinder, tłok, wszystko w stanie bdb, cyl idzie do honowania i pomiaru, ale co mnie zdziwiło a znajomych wręcz z butów wysadziło.

[link widoczny dla zalogowanych]

Uploaded with [link widoczny dla zalogowanych]

i teraz pytanie, po co ktoś wymontował owy wałek? Czy przez brak owej części mogło coś się uszkodzic? szybciej zużyc? korba luzów nie ma, rozrząd w idealnym stanie, długi zywot przed nim jeszcze


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KristofSX




Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5662
Przeczytał: 15 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: D0 BRAAP

PostWysłany: Pon 20:31, 25 Lis 2013    Temat postu:

wtfff
czyżby radosna twórczość jakichs domorosłych mechaniorów ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Bostorn




Dołączył: 22 Mar 2013
Posty: 289
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Białystok/Lublin

PostWysłany: Pon 20:32, 25 Lis 2013    Temat postu:

nie mam pojęcia Razz wlasciciel poprzedni nic nie wie o tym, silnika nie rozpoławiał Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kzq




Dołączył: 20 Cze 2012
Posty: 391
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lubań

PostWysłany: Pon 20:38, 25 Lis 2013    Temat postu:

Dymić mógł właśnie przez brak wałka bo w wałku jest taki otwór który obracając się nie pozwala olejowi na przedostawanie się do odmy. Uszkodzeniu raczej nic nie uległo, on ma za zadanie wyrównać pracę silnika poprzez obracanie się w przeciwną stronę niż wał. Bez wałka powinien lepiej się wkręcać na obroty Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KristofSX




Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5662
Przeczytał: 15 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: D0 BRAAP

PostWysłany: Pon 21:00, 25 Lis 2013    Temat postu:

a łożyska na wale? dodatkowe drgania raczej im nie pomogły

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hacker33




Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 79 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Pon 21:15, 25 Lis 2013    Temat postu:

Jak dla mnie jest to dla jeźdźca a nie dla silnika.
Np. Taki LC4.
Wszystkie silniki niby takie same a tylko cywilizowana wersja 640 ma taki wałek. 625 i 660 już nie.
Tak samo kiedyś czytałem, że w zawodniczych maszynach supermoto często tych wałków nie ma ponieważ zabierają masę i moc.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13652
Przeczytał: 21 tematów

Pomógł: 266 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Pon 21:26, 25 Lis 2013    Temat postu:

z tego co pamiętam to chyba lc4 z wałkami i bez wałków miały inne ramy, bo te bez walków musiały mieć mocniejsze ramy bo od wibracji sie costam działo. i jak dla mnie takie wibro nie jest zdrowe, wszystko drga i się szybciej wyrabia niz gładko chodzący silniczek ;D

też jestem mysli hackera- że to moze jakis rodzaj tjuningu, żeby moto żwawiej sie wkręcało. ale w takim EXC skoro nie ma i tak swiatełek, lepiej by wyszło wymienic zapłon na taki z SXa Very Happy a silnik niech chociaz nie wibruje. podczas jazdy tych wibracji dla kierowcy i tak nie czuć, więc wątpie że to akurat dla kierowcy wygoda.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hacker33




Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 79 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Pon 22:24, 25 Lis 2013    Temat postu:

A jak wygląda naprawa takiego balansera?
W husabergu aby wymienić łożyska balansera trzeba wymienić cały balanser za 1200zł.
I husabergu bym się nie zdziwił że go nie ma.
A ile kosztuje wymiana łożysk w tym EXC.
Może ktoś go wywalił bo przerosły go koszty jego serwisu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13652
Przeczytał: 21 tematów

Pomógł: 266 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Pon 22:26, 25 Lis 2013    Temat postu:

włąsnie o to chodzi że to nie husaberg ;D i wymiana jest prosta, masz dwa łozyska po jednym na karter, jedynie cięzko je wybic bez narzędzi bo nie ma podejscia od drugiej strony. łozyska nie są bardzo drogie. a sam wałek to jeden odlew, normalnie uzytkowany poprawnie złozony jest chyba niezniszczalny. montaż też dziecinnie prostu, na wale masz zębatke z kropka, na trybie wałka masz 2 kropki, zazebiasz i gotowe. zero problemów ;D wiec kwestia oszczędzania raczej to nie jest. no chyba że komus szkoda 50 zł na zamienniki łozysk na ten balanser ;P

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Bostorn




Dołączył: 22 Mar 2013
Posty: 289
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Białystok/Lublin

PostWysłany: Pon 22:34, 25 Lis 2013    Temat postu:

fakt faktem ładnie się kajtek wkręcał, aczkolwiek jest potulny jak baranek na niższych obrotach, może to przez moj brak doświadczenia, w końcu crka jeździła 0-1 a tutaj fajniej z dołu się idzie, w sxfie na którym miałem przyjemnosc jakis czas temu jeździc moj exc przy nim to dzieciątko zamulone jak nie wiem Very Happy a to była 250tka.. tak czy siak Henio mówi aby montowac go, szukam w dobrej cenie takiego,a wy co radzicie?

dodam że moj exc jest przerobiony jak by na fulla. 0 lamp, 0 swiatel, elektryki troche jest, ładowania brak i dziwna przeróbka przy bezpieczniku i tej kostce


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin