Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Exc 500 2020/2021 pytanko

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
YoungEnduras




Dołączył: 06 Lut 2018
Posty: 56
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin (okolice)

PostWysłany: Czw 20:51, 26 Lis 2020    Temat postu: Exc 500 2020/2021 pytanko

Jak się kupi nówkę z salonu exc 500 lub 450 2020/2021 to po jakim czasie dopiero zaglądać na jakaś wymianę tłoka lub pierścieni? Długo te nowe silniki polatają bez zaglądania? A regulacja zaworów co ile?
Amatorska jazda co najwyżej średnio zaawansowana.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13681
Przeczytał: 32 tematy

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Czw 20:57, 26 Lis 2020    Temat postu:

mysle ze na necie znajdziesz instrukcje obsługi uzytkownika ( jak chcesz to ci moge taka podesłać ) tam jest opisana cała tabela co i kiedy robić
silniki pancerne Very Happy trudno przewidziec ile wytrzymaja bo są to ogromne liczby ( jak na wyczynówke )


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
YoungEnduras




Dołączył: 06 Lut 2018
Posty: 56
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin (okolice)

PostWysłany: Czw 21:04, 26 Lis 2020    Temat postu:

Henio w instrukcji od mojego exc 530 było napisane skontrolować tłok po 90mth, jak się mieści to zostawić jak nie to wymienić. Wiem ze jednemu tłok siądzie po 120mth a drugiemu po 250mth. Tak tylko się zastanawiam ile taki silnik polata bez rozbierania. Dla porównania mój znajomy ma 450 rfs i ma ponad 180mth zrobione i dalej fabryczny tłok, tylko przy 150h pierścienie wymienił. Z kolei inny znajomy ma 350 i jeszcze nic nie robił a ma 170mth. Także jestem ciekaw ile te najnowsze exc 450/500 są w stanie zdrowo wytrzymać, czy nie będzie to problem jak tłok zmienię Np po 170/200mth??

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13681
Przeczytał: 32 tematy

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Czw 21:13, 26 Lis 2020    Temat postu:

nie ma reguły - wszystko zalezy od uzytkowania, jestem pewien ze dałbyś rade zrobic tym silnikiem i 1000h - amatorskiego latania po przelotach z dbaniem o czystosc filtra powietrza i olej Very Happy
w RFSie 400h to nie był wyczyn Razz
wszystko zalezy od stopnia skatowania, szczescia ( jak gdzies zassie wody, czy troche piachu 1 godzina jak kilkadziesiat godzin w "laboratoryjnych" warunkach Very Happy czy od samej obsługi motocykla
po tych tysiącu czy kilkuset - bedzie widac ewidentne zuzycie, ale mysle ze 200-300 h tak żeby nie przeciagać na luźnych pasowaniach spokojnie mozna robic obsługe


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mentor




Dołączył: 06 Gru 2010
Posty: 830
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Iłowo-Osada

PostWysłany: Pią 7:34, 27 Lis 2020    Temat postu:

Na necie jest artykuł gościa, który objechał świat na EXC 500 (rocznikowo starszy niż ten co Ty chcesz, bo 2017). Gość zrobił na moto 127 000 km, bez remontu Smile i odwiedził 51 krajów.
Człowiek się nazywa Aaron Steinmann.
Na interwały nie ma reguły. Co prawda częstotliwość jest podana bardzo niska, ze względu na to, żeby producent potem nie miał problemu.
Jeden zrobi 1mth pyrkając sobie i silnik tego nie odczuje, a drugi będzie kręcił moto to odcinki gdzie te zmęczenie będzie kolosalnie większe.
Moim zdaniem jak kupisz nowy motocykl, to jakieś pierwsze 5mth przelataj spokojnie, niech o tam się "dotrze" i nie tylko mam na myśli silnik, ale zawias i wszystko inne.
No a potem Smile ogień na tłoki Smile
Jak jesteś dobrym obserwatorem to szybko zauważysz ze coś zaczyna być nie tak.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KristofSX




Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5669
Przeczytał: 20 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: D0 BRAAP

PostWysłany: Pią 11:21, 27 Lis 2020    Temat postu:

wcześniej niż przy 150 - 200mth to bym góry nie ruszał, gdzieś tam w okolicach 50-70 sprawdzić zawory i tyle .
tylko olej zmieniaj co 10mth i będzie sprzęt na zawsze Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jachu1111




Dołączył: 02 Paź 2017
Posty: 407
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 19:46, 27 Lis 2020    Temat postu:

mentor napisał:
Na necie jest artykuł gościa, który objechał świat na EXC 500 (rocznikowo starszy niż ten co Ty chcesz, bo 2017). Gość zrobił na moto 127 000 km, bez remontu Smile i odwiedził 51 krajów.
Człowiek się nazywa Aaron Steinmann.
Na interwały nie ma reguły. Co prawda częstotliwość jest podana bardzo niska, ze względu na to, żeby producent potem nie miał problemu.
Jeden zrobi 1mth pyrkając sobie i silnik tego nie odczuje, a drugi będzie kręcił moto to odcinki gdzie te zmęczenie będzie kolosalnie większe.
Moim zdaniem jak kupisz nowy motocykl, to jakieś pierwsze 5mth przelataj spokojnie, niech o tam się "dotrze" i nie tylko mam na myśli silnik, ale zawias i wszystko inne.
No a potem Smile ogień na tłoki Smile
Jak jesteś dobrym obserwatorem to szybko zauważysz ze coś zaczyna być nie tak.



Znajomy właśnie kiedyś zastanawiał się czy w swojej 500 z 2016r otwierać silnik po 400mtg A po przeczytaniu tego artykułu stwierdził że otworzy przy 800 . Do tej pory przez 400 mtg sprawdzał 3 razy zawory i ciągle trzymają fabrykę .


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mentor




Dołączył: 06 Gru 2010
Posty: 830
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Iłowo-Osada

PostWysłany: Pon 7:59, 30 Lis 2020    Temat postu:

Podstawa to czysty filtr powietrza i dużo świeżego oleju Smile sprawdzać pompy oleju czy dają radę można latać i latać Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin