Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

EXC 450 vs 525
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
darys




Dołączył: 02 Gru 2012
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 12:45, 14 Gru 2012    Temat postu: EXC 450 vs 525

Witam serdecznie wszystkich forumowiczów na wstępie chciałem się przywitać i z góry podziękować za pomoc .
Borykam się z myślami czytając forum i rożne recenzje doszedłem do wniosku że EXC to maszyna która mnie by interesowała ale zastanawiam się co było by lepsze 450 czy 525 . Chodzi mi o to żeby była jak naj mniej awaryjna i czy przesiadając sie z cbr 100 na 525 w enduro nie będzie to szaleństwo :p . I jeszcze jedno pytanko czy lepiej rozejżeć sie w pL za jakims sprzętem czy sprowadzić cos z wysp co wychodzi taniej i czy znacie może jakieś namiary na aukcje w wielkiej brytani lub innym kraju gdzie są ciekawe sprzęty w atrakcyjnych cenach .


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
4tSTUNT
Moderator



Dołączył: 12 Lut 2012
Posty: 1533
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: LUBUSKIE, ZACHODNIOPOMORSKIE

PostWysłany: Pią 13:22, 14 Gru 2012    Temat postu:

CBR 100?? Czy CbR 1000 bo to różnica:D.
Jeśli cbr 125cc, to zabójstwo. Jeśli 1000 to dasz radę ogarnąć moc.
Moim zdaniem 525 mniej awaryjny i lepiej do ogarnięcia niż 450cc.
Gdzie szukać to wszytsko kwestia kasy.

Tu masz duzo o exc 400/450/525 więc możesz poczytać [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
darys




Dołączył: 02 Gru 2012
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 15:05, 14 Gru 2012    Temat postu:

zero mi uciekło Razz dzieki kolego

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
zipo17




Dołączył: 12 Lip 2011
Posty: 59
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Głogów

PostWysłany: Pią 15:52, 14 Gru 2012    Temat postu:

4tSTUNT napisał:

Moim zdaniem 525 mniej awaryjny i lepiej do ogarnięcia niż 450cc.


a skąd ta teoria ??

wiesz że te motocykle są niemal identyczne ??

różnice polegają na

wielkości cylindra / tłoka
i ustawieniach gaźnika
ewentualnie czasem na przełożeniach skrzyni biegów o jeden czy dwa zęby Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
darys




Dołączył: 02 Gru 2012
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 16:03, 14 Gru 2012    Temat postu:

A powiedzcie mi panowie jaka jest różnica miedzy sx a exc oprócz homologacji , jak to wygląda od sprawy mechanicznej czy sx więcej się psuja ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Asteros2012




Dołączył: 28 Cze 2011
Posty: 1372
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Pią 16:06, 14 Gru 2012    Temat postu:

Sx ma 4biegi exc 6(te starsze 5)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
grzegorzszw




Dołączył: 04 Sie 2012
Posty: 370
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lubelskie/Kraków

PostWysłany: Pią 16:27, 14 Gru 2012    Temat postu:

[/quote]

a skąd ta teoria ??

[/quote]

525 powinien być mniej awaryjny od 450 ponieważ wzrosła w nim pojemność skokowa przy zasadniczo tej samej głowicy, układzie dolotowym i wydechowym. Powoduje to wzrost mocy w całym zakresie obrotów i przesunięcie całej krzywej momentu i mocy w zakres niższych obrotów. Co to daje? Można przyspieszać na wyższym biegu przy niższych obrotach oraz obroty maksymalne są też niższe. Niższe obroty to mniejsza prędkość tłoka i niższa temperatura (tłok/cylinder), a więc i lepsze smarowanie, a więc większa żywotność, a nawet niższe spalanie. Dlatego 250 4t jest mniej żywotny i więcej pali niż 450/500 4t.


A które moto wybrać? Najlepiej się na kilku przejechać i radziłbym wziąć też pod uwagę inne modele, może 2t. Jeśli to twoje pierwsze enduro to i tak jeszcze trochę czasu/motocykli upłynie zanim będziesz dobrze wiedział czego oczekujesz od moto. A czy sobie poradzisz to już tylko zależy od tego ile oliwy masz w głowie Smile.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13675
Przeczytał: 30 tematów

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Pią 18:21, 14 Gru 2012    Temat postu:

co do róznic SX i EXC.

to róznia sie zestrojeniem gaźnika, zapłonu, SX ostrzej wchodzi na obroty jak typowa crossówka. EXC ma cały zakres płynniejszy. ( jeszcze czesto SX ma krótszy skok tłoka ale to juz od modelu zalezy )

rózni sie zawieszeniem SX ma inne niz EXC. pozatym wszystko to samo. plus oczywiscie EXC ma te wszystkie dodatko typu w starszych rozrusznik, swiatłą elektryka itp itd


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wójo




Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 1781
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 19:58, 14 Gru 2012    Temat postu:

sx ma 4 biegi, dosyc dluga jedynke i 2-3-4 dosyc ciasno zestopniowane co przy lataniu po lasach sie srednio sprawdza ( da sie pojezdzic ale moto bardziej w dupe dostaje jak chcesz trzymac tempo exc)
sprzegło jest inne, szybciej je zabijesz w lesie przy przeprawówkach
sx miał najczesciej zawory tytanowe i w przypadku wymiany koszty rosną chyba ze wymieniasz cały zestaw ze sprezynami.
Ogólnie jazda sx w enduro moze byc meczaca dla ciebie i dla moto.
Co do polemnosci to zalezy jakie masz tereny do jazdy, jak w miare płasko to lepiej rozgladac sie za najmocniejszym czyli 525, jak przewaga gór, techniczne podjazdy, powalone drzewa, wieksze kamienie to wystarczy nawet taka 250 4t.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
babel




Dołączył: 30 Wrz 2012
Posty: 584
Przeczytał: 13 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 20:49, 14 Gru 2012    Temat postu:

Jest jeszcze EXC 400 ale 450/525 imo praktycznie te same motocykle jeśli chodzi o wszystko poza silnikiem. Różnią się one cylindrami/tłokami - może czymś jeszcze.
Jak szukałem KTM - byłem u gościa w Pobiedziskach - miał 525 i 400 i jeździłem nimi różnica w mocy na korzyść 525 jest kolosalna.
Ja kupiłem 400 - bo trafiła się ładna - mocy mi starcza, nie wiem jak z trwałością - ale myślę że dużej różnicy pomiędzy nimi nie ma - grunt nie kupić paździerza ...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13675
Przeczytał: 30 tematów

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Pią 20:57, 14 Gru 2012    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych] hahaha nie mam pojęcia co to tutaj robi ? oO


miało byc odnosnie ktma 400 Very Happy niech ktos mnie poprawi jak źle mówie, ale słyszałem że 400tka ma stosunkowo moc/pojemnosc najmniej powera. i jest najmniej wysilonym KTMem z tej serii. co za tym idzie stosunkowo najbardziej żywotnym ?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez henio12323 dnia Pią 21:30, 14 Gru 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kzq




Dołączył: 20 Cze 2012
Posty: 391
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lubań

PostWysłany: Pią 21:28, 14 Gru 2012    Temat postu:

@henio12323 chyba linki pomyliłeś hehe, na moto zakładasz?
oczywiście żartuję, mój post nic nie wnosi do tematu ale nie mogłem się powstrzymać Twisted Evil Very Happy


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez kzq dnia Pią 21:28, 14 Gru 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bully




Dołączył: 03 Mar 2011
Posty: 843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: opolskie

PostWysłany: Pią 21:55, 14 Gru 2012    Temat postu:

oprócz 400 był jeszcze 250 z silnikiem RFS żywotny typ.

450/525 żaden nie jest bardziej awaryjny od drugiego.
aa i nie było starszych EXC z 5cioma biegami, 4T zawsze miały 6.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kzq




Dołączył: 20 Cze 2012
Posty: 391
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lubań

PostWysłany: Pią 22:14, 14 Gru 2012    Temat postu:

O co chodzi z tymi silnikami RFS? w googlach nie ma konkretnej informacji co to jest.

Wychodzi że ja mam silnik RFS vin: VBKRCA4072M******


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
grzegorzszw




Dołączył: 04 Sie 2012
Posty: 370
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lubelskie/Kraków

PostWysłany: Pią 22:30, 14 Gru 2012    Temat postu:

RFS - Racing Four Stroke. Typ silnika jaki KTM montował w latach 2000 - 2007, 400/450/520/525 miały ten sam silnik ale z różnymi skokami tłoka, średnicą cylindra. 250 RFS miała też inną głowice. Tak dla jasności.

Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin