Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

EXC 450 Problem z manetką gazu !

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
zyzek512




Dołączył: 15 Lut 2012
Posty: 108
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Węgorzewo

PostWysłany: Śro 10:38, 15 Lut 2012    Temat postu: EXC 450 Problem z manetką gazu !

Witam wszystkich !
Mam pytanie do posiadaczy lub też osób które miały styczność z tym motocyklem 2003 r. Problem tkwi w tym że owa manetka gazu nie odbija, dodam że gaz jest na dwóch linkach, gaz i powrót. Linki dochodząc do gaźnika łączą się razem pod taką czarna obudową na takim kole. Motocykl posiada gaźnik Keihin Cr Flat (taki jak w drz,crf) Przeglądałem cały mechanizm tego jak ten gaz pracuje, i nie znalazłem niczego co mogło budzić zastrzeżenia. a więc , moje pytanie brzmi, czy to tak ma być że nie odbija, czy może coś jest schrzanionego ? może brakuje jakieś sprężyny ? Jak ta manetka powinna chodzić ? dodam że ściągałem manetkę i smarowałem grafitem także ona sama chodzi idealnie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bully




Dołączył: 03 Mar 2011
Posty: 843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: opolskie

PostWysłany: Śro 10:55, 15 Lut 2012    Temat postu:

Ściagnij tą czarną obudowę, zdejmij linki i zobacz czy odbija sam gaźnik i zobaczysz trez czy same linki się nie blokują.
To nie trudne i nie trzeba zakładac tematu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
zyzek512




Dołączył: 15 Lut 2012
Posty: 108
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Węgorzewo

PostWysłany: Śro 11:12, 15 Lut 2012    Temat postu:

gdybym tego nie zrobił to bym nie zakładał tematu ... proste . Wszystko chodzi poprawnie, linki się nigdzie nie blokują. Dlatego właśnie napisałem bo nie mam już pomysłów dlaczego tak się dzieje.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13669
Przeczytał: 26 tematów

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Śro 11:21, 15 Lut 2012    Temat postu:

tez mam troche ten problem, tzn odbija ale nie tak szybko jak bym chciał Razz przede wszystkim trzeba poczyscic rolgaz, obczaic czy np manetka nie ociera o kierownice, itp itd. nastepna sprawa to regulacja linek. wystarczy cos za mocno naciągnąć i juz nie bedzie odbijało jak trzeba

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hacker33




Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 79 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Śro 11:25, 15 Lut 2012    Temat postu:

Jeżeli sprężyna w gaźniku chodzi poprawnie i odbija tym kółkiem do którego mocujesz linki.
Same linki się nigdzie nie blokują i chodzą jak po maśle.
To jedyna możliwość jest taka, że źle napinasz linki lub w cale je nie napinasz.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
zyzek512




Dołączył: 15 Lut 2012
Posty: 108
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Węgorzewo

PostWysłany: Śro 11:25, 15 Lut 2012    Temat postu:

Czyli mówicie że za mocne napięcie tych linek też może skutkować tym że nie będzie odbijać ? hmm Rolgaz czyscilem i smarowalem, o handbary ani nic nie obciera też. No dobra, mówicie że złe napięcie linek może być, ale jak to ma odbijac, skoro tam nie ma żadnych mechanicznych napinaczy typu sprężyny itp ? jak to dziala ? I jeszcze jedno pytanie, ona musi obijać tak ? nie możliwe ze jest tak zrobione że nie odbija fabrycznie ?

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez zyzek512 dnia Śro 11:34, 15 Lut 2012, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hacker33




Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 79 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Śro 11:34, 15 Lut 2012    Temat postu:

Linki nie mogą być za mocno napięte bo przy skręcie kierownicą będzie Ci się odwijać maneta.
Poprawnie napięte linki są wtedy kiedy rollgaz bierze po odkręceniu go o około 2-3mm.
Napinając linki najlepiej patrzeć na te kółko przy gaźniku.
Odkręcasz manetkę i patrzysz kiedy linka zaczyna okręcać tym kółkiem przy gaźniku.
Patrzysz również czy druga linka nie robi się luźna.
Naciąg linek zaczynasz od kręcenia tymi nakrętkami przy gaźniku.

Rollgaz powraca ponieważ w gaźniku te kółko do którego mocujesz linki jest naciągane sprężyną.
sprężyna ta jest między kółkiem a ścianką gaźnika.


Post został pochwalony 1 raz

Ostatnio zmieniony przez hacker33 dnia Śro 11:37, 15 Lut 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
zyzek512




Dołączył: 15 Lut 2012
Posty: 108
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Węgorzewo

PostWysłany: Śro 11:41, 15 Lut 2012    Temat postu:

ooo, Hacker dzięki za pomoc, teraz już wiem w czym tkwi problem, pokombinuje z naciągiem linek na tym kółku, i powinno chodzić dobrze.
Może masz jeszcze jakieś dokładniejsze wskazówki jak poprawnie to naciągnąć ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hacker33




Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 79 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Śro 11:49, 15 Lut 2012    Temat postu:

Wskazówek więcej nie mam oprócz tego, że trzeba na początku mieć troszkę cierpliwości.
Jak już dokręcasz te napinacze linek do gaźnika to znowu się poluźniają linki i takie troszkę wkurzające to jest:)


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez hacker33 dnia Śro 11:50, 15 Lut 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13669
Przeczytał: 26 tematów

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Śro 11:50, 15 Lut 2012    Temat postu:

ja to robiłem tak - linke owierającą ustawiasz tym naciągiem srubkowym (przy wejsciu linek do gaźnika) ustawiasz ją tak żeby po przekręceniu o 2 mm rolgazem przepustnica zaczeła sie podnosić. potem drugą linką sie bawisz ;D troche w jednątroche w druga, odkrecac gaz i odpuszczaj i patrz czy odbija czy nie. ja tak robiłem metoda prób i błędów i uzyskałem najlepsze odbicie. ( rób to na zakręconym kraniku, i najlepiej na suchym gaźniku )

Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
zyzek512




Dołączył: 15 Lut 2012
Posty: 108
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Węgorzewo

PostWysłany: Śro 11:56, 15 Lut 2012    Temat postu:

oookej, dzięki Panowie, bardzo pomogliście idę zaraz pokombinuje z tym odbiciem. Dowiedziałem się tego co chciałem wiedzieć. Temat uważam za zamknięty, Jeszcze raz dzięki !

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin