Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Exc 450 2012 - dylemat z przelozeniami supermoto

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Clairo




Dołączył: 27 Sie 2021
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie

PostWysłany: Wto 8:12, 28 Cze 2022    Temat postu: Exc 450 2012 - dylemat z przelozeniami supermoto

Czesc,
Motocykl to exc 450 rok 2012 a obecne przełożenia to 14/47 vmax 150km/h

Nie ukrywam, że fascynuje jazda supermoto a w szczególności na kole!
Na rożnego rodzaju filmach ludzie na luzie dźwigają swoje sprzęty na 4,5 a nawet często 6 a ja mam problem z trójką a udaje się tylko wtedy kiedy zrobię zamach jakbym wbijał się łopata w kamień.
Zdaje sobie sprawę z tego, ze większość to umiejętności i sporo mi do nich brakuje aczkolwiek widzę jak gładko im to idzie i nie potrzebują się wbijać przodem aby to podbić.

Pomyślałem, że może wina tkwi w przełożeniach i chciałbym coś pokombinować a moje propozycje wyglada tak:

14/50
14/52
13/47
12/47

Uprzedzam, że nie interesuje mnie pełny stunt na zamkniętym terenie bo jednak tez sporo jeżdżę jak kulturalny kierowca. Dlatego zależy mi na tym aby nie uciąć nagle 40km\h o ile się w ogole tak da…
Zalezy mi również na tym aby silnik nie cierpiał i krzyczał o pomoc


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Clairo




Dołączył: 27 Sie 2021
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie

PostWysłany: Wto 8:21, 28 Cze 2022    Temat postu:

Coraz bardziej wydaje mi się, ze coś jest nie tak z moją sztuką biorąc pod uwagę ze ludzie na exc 125 przy 140 wybijają z koła a 450 przy 110 na przełożeniach 14/44

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13679
Przeczytał: 31 tematów

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Wto 8:28, 28 Cze 2022    Temat postu:

125 przy 140 z koła jak ktos postawi to nie jest to kwestia motocykla tylko techniki Very Happy takie predkosci z tej pojemnosci to juz na prawde bardzo duzo
przełozenia masz całkiem rozsądne mozesz wrzucic jakies 45 z tyłu. reszta to kwestia techniki


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Clairo




Dołączył: 27 Sie 2021
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie

PostWysłany: Wto 8:34, 28 Cze 2022    Temat postu:

henio12323 napisał:
125 przy 140 z koła jak ktos postawi to nie jest to kwestia motocykla tylko techniki Very Happy takie predkosci z tej pojemnosci to juz na prawde bardzo duzo
przełozenia masz całkiem rozsądne mozesz wrzucic jakies 45 z tyłu. reszta to kwestia techniki


A to nie jest czasami tak, ze jak wrzucę z 14/47 na 14/45 to właśnie moc mi jeszcze bardziej spadnie?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13679
Przeczytał: 31 tematów

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Wto 12:05, 28 Cze 2022    Temat postu:

moc pozostanei ta sama, zmienia sie przełozenia, masz racje trudniej bedzie " poderwac " z 6 biegu ale czasami bedzie łatwiej operować na 1 kole na nizszych biegach, mioto bedzie mniej szarpliwe,zwykle pierwsze gumy to "power wheelie" wiec dłuzsze biegi sie przydadzą

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Clairo




Dołączył: 27 Sie 2021
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie

PostWysłany: Śro 9:11, 29 Cze 2022    Temat postu:

henio12323 napisał:
moc pozostanei ta sama, zmienia sie przełozenia, masz racje trudniej bedzie " poderwac " z 6 biegu ale czasami bedzie łatwiej operować na 1 kole na nizszych biegach, mioto bedzie mniej szarpliwe,zwykle pierwsze gumy to "power wheelie" wiec dłuzsze biegi sie przydadzą


Teraz rozumiem a powiedz mi moja sztuka ma zmienne mapy? Pytanie z czystej ciekawości bo z tego co czytałem niewiele to daje. Czytałem posta z 2013 roku ze odpina się jakaś kostkę ale wszystkie linki wygasły i nie wiem, którą Sad


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13679
Przeczytał: 31 tematów

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Śro 20:13, 29 Cze 2022    Temat postu:

ma
pod zbiornikiem przy ramie, pojedynczy kabelek czarny spiety jest okrągłym konektorem - ew poszukaj sobie w google fotki oryginalnego rpzycsku do zmienych map - tam bedzie ten sam konektor


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Clairo




Dołączył: 27 Sie 2021
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie

PostWysłany: Czw 6:50, 30 Cze 2022    Temat postu:

henio12323 napisał:
ma
pod zbiornikiem przy ramie, pojedynczy kabelek czarny spiety jest okrągłym konektorem - ew poszukaj sobie w google fotki oryginalnego rpzycsku do zmienych map - tam bedzie ten sam konektor


będę szukał, dziękuje ślicznie. Pomyślałem, ze może jakaś zablokowana sztuka to jest aczkolwiek katalizatora na pewno nie ma, wydech full przelot, rurki za filtrem powietrza tez nie - jedynie zostaje sprawa z mapami ale to już chyba tylko autoryzowany serwis ktma?
Szkoda, ze nie mam jakiegokolwiek porównania bo to jedyny motocykl, którym jeździłem poza 50’Tkami za dzieciaka. Moim jedynym wyznacznikiem jest to jak dźwiga za koło… co za absurd 😑


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Clairo




Dołączył: 27 Sie 2021
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie

PostWysłany: Czw 7:00, 30 Cze 2022    Temat postu:

Ewentualnie hamownia aby zweryfikować moc ale uroki mieszkanka na wiosce sprawiają, że do najbliższej mam 130 kilometrów haha Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Clairo




Dołączył: 27 Sie 2021
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie

PostWysłany: Pon 10:40, 11 Lip 2022    Temat postu:

henio12323 napisał:
ma
pod zbiornikiem przy ramie, pojedynczy kabelek czarny spiety jest okrągłym konektorem - ew poszukaj sobie w google fotki oryginalnego rpzycsku do zmienych map - tam bedzie ten sam konektor


Założyłem przełożenia 13:49 i tak jak z trójki jak lekko szarpnę kierownica to idzie na koło z samego gazu ale z czwórki to już jest katorga… szarpie tak, ze wyrywa mi ręce z kierownicy i strzelam na różne sposoby z sprzęgła a koło podniesie raz na 10 razy.
Tym czasem chłop na 250 z 5 bez sprzęgła… strasznie mnie to irytuje bo mam wrażenie, że mój sprzęt jest jakiś słaby?
https://youtu.be/eJ6IMKfaA44


Szukałem tego konektora do zmiennych map i jedyne co udało mi się znaleźć to za lampa [link widoczny dla zalogowanych] ( rozlaczylem i nie mogłem zgasić motocykla z przycisku na kierownice ale jak podłączę to problem znika, bez znacznie w które sie wepnę z tych dwóch wiec chyba to nie to? )

Moim zdaniem rozwiązaniem może już być tylko ta mapa bo zawory były regulowane, wtrysk nowy, świecą nowa, tłok 60mth, wydech przelot sxf, filtr nowy czysty, olej świeży, łańcuch naciągnięty a zębatki nowe.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13679
Przeczytał: 31 tematów

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Pon 11:04, 11 Lip 2022    Temat postu:

to co pokazałes to jest od gaszenia
te mapy - niezaleznie jaka wybrana az takiej znaczacej róznicy nie dadza.
przjeedź sie kolegi 250tką zobacz czy ty dasz rade wyrwac z 5 bez sprzęgła


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Clairo




Dołączył: 27 Sie 2021
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie

PostWysłany: Śro 11:42, 13 Lip 2022    Temat postu:

henio12323 napisał:
to co pokazałes to jest od gaszenia
te mapy - niezaleznie jaka wybrana az takiej znaczacej róznicy nie dadza.
przjeedź sie kolegi 250tką zobacz czy ty dasz rade wyrwac z 5 bez sprzęgła


Tak wiec już sam nie wiem do robić bo u mnie na wiosce nawet nie mam kogo poprosić… będę gdybał i testowal…

Swoją droga chciałbym zrobić mi lekką modyfikacje i założyć czaszkę i błotnik z modelu 2017 - mocowania będą takie same jak w 2012? Czy będę potrzebował rzeźbić?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13679
Przeczytał: 31 tematów

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Śro 19:56, 13 Lip 2022    Temat postu:

musiałbys dorobic albo kupic adapter mocowania przedniego błotnika, bo ty masz od podu 4 sruby a nowe modele maja 2 od spodu i 2 od przodu

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Czw 18:11, 14 Lip 2022    Temat postu:

henio12323 napisał:
musiałbys dorobic albo kupic adapter mocowania przedniego błotnika, bo ty masz od podu 4 sruby a nowe modele maja 2 od spodu i 2 od przodu


Tylko gdzie ja taki adapter kupię…
Swoja droga to forum powinno się nazywać heniodoradza.pl jesteś naprawdę szefem. Dziękuje Ci za ogólnie poświęcony mi czas.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13679
Przeczytał: 31 tematów

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Czw 21:19, 14 Lip 2022    Temat postu:

kiedys tego na allegro sporo było
na szybko jak widze to mam dostepny czarny błotnik z adapterem za niecałe 200 zł
mozna tez cos pokombinwoac i dorobic to w zasadzie blacha wygięta w 90 stopni, wystarczy 2 mocowania od spodu załapać, i wypuscic dwa na front


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin