Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

EXC 450 - 100 pytan swiezego ;)
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MlodyRM




Dołączył: 26 Wrz 2011
Posty: 199
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 21:46, 22 Paź 2011    Temat postu: EXC 450 - 100 pytan swiezego ;)

Żeby uniknąć spamu, ot, czy niepotrzebnych topic'ow, postanowiłem założyć jeden ogólny temat gdzie będę zadawał pytania dla większości smieszne i banalne, ale początkującym może sie sprzydac Wink

A więc czas na pytanie nr 1 Smile

Klamka przedniego hamulca zaczęła mi sie pocić, z okolic zawiasu wycieka płyn hamulcowy. Obstawiam, ze padł tam w środku jakiś uszczelniacz. Jak sie do tego dostać i czy znajde taki uszczelniacz w normalnym sklepie, czy pozostają mi tylko jakieś dedykowane zestawy naprawcze?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13670
Przeczytał: 26 tematów

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Sob 21:58, 22 Paź 2011    Temat postu:

zestaw naprawczy, albo samo czyszczenie itp. zdejmij pompe. porozpinaj wszystko. potem wadomo zdemontuj klamke, potem delikatnie wyciagnij tą gumke ochraniającą. potem bedziesz widział juz tłoczek zabezpieczony segerem segera wyciągasz i mozesz wyciągnąc tłoczek ze spręzynka. na tłoczku są 2 uszczelniacze stożkowe. tego nie kupisz tylko zestaw naprawczy raczej. ale mozesz od razu wszustko poczyscic, ja delikatnie (bardzo delikatnie ) smarowałem uszczelniacze smarem. i była poprawa. mi akurat puszczał pierwszy uszczelniacz i pompa nie trzymała cisniena - jak nacisnałem hamulec to sie dzwignia zapadała. po takim zabiegu było troszke lepiej.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MlodyRM




Dołączył: 26 Wrz 2011
Posty: 199
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 14:58, 26 Paź 2011    Temat postu:

Może mi ktos tak na przysłowiowy chlopski rozum wytłumaczyć jak ustawić GMP do regulacji zaworow? gdzie szukać jakichś znaków?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
barek253




Dołączył: 18 Sie 2011
Posty: 2280
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 15:08, 26 Paź 2011    Temat postu:

GMP czyli gorne marte polzoenie tloka
musisz tak ulozyc zeby byl u samej dory


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13670
Przeczytał: 26 tematów

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Śro 15:49, 26 Paź 2011    Temat postu:

barek tak sie sprawdza w 2T Smile w 4T masz 2 obroty wału. robisz tak tłok ustawiasz pod tak jak idzie do góry na 3/4 wysokosci. potem najlepiej jak by ktos kręcił np zębatką zdawczą poprzez klucz. a ty patrzysz czy widać przez otworek nacięcie w wale. jak sie ukaże to kontrujesz śrubka. i sprawdzasz czy zaworki mają luzy. jak nie to znaczy że musisz zrobic jeden obrót wałem. - dobrze jest sobie czyms poswiecic w ten otworek Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MlodyRM




Dołączył: 26 Wrz 2011
Posty: 199
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 16:48, 26 Paź 2011    Temat postu:

No wlasnie o ten otworek mi sie rozchodzi, gdzie on jest? Bo ja juz chyba slepy jestem :/

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13670
Przeczytał: 26 tematów

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Śro 16:54, 26 Paź 2011    Temat postu:

patrząc od dołu i od przodu silnika. ( pod katem Razz ) po prawej stronie bardziej, tuż przy wałku balansującym. jest srubka na imbusa z grubą miedzianą podkładka. pod nia jest otworek Very Happy

Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MlodyRM




Dołączył: 26 Wrz 2011
Posty: 199
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 14:30, 27 Paź 2011    Temat postu:

A więc tak, nacięcie na walku ustawione, tłok u samej góry, zawory ani drgna. Więc jeszcze jeden obrót wałem, nacięcie jest, tłok ok, ale zawory znów nic. I tak w kółko :/
Jakieś sugestie?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13670
Przeczytał: 26 tematów

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Czw 14:54, 27 Paź 2011    Temat postu:

a na pewno trafiasz w nacięcie ? ja kiedys tez miałem z tym problem i po prosty w wykorbienie trafiałem Razz niby tłok w GMP wszystko zablokowane a zaworki ani drgnąVery Happy ewentualnei druga opcja Razz zawory juz są na wykonczeniu i powpadały troche i podpierają dzwigienki

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MlodyRM




Dołączył: 26 Wrz 2011
Posty: 199
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 22:13, 27 Paź 2011    Temat postu:

Nacięcie na wale widze tylko jedno i ciężko w nie nie trafic.
Co masz na myśli pisząc wykorbienie? Ja aż tak to sie nie znam Wink
I druga sprawa, znalazłem takie położenie gdzie zawory sące i wydechowe nie są podparte i można je spokojnie regulować, a tłok jest u samej góry. Luzy wtedy są zbliżone do zalecanych. Z tym ze wtedy nie widze żadnego znaku na wale. może tego szukam?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KristofSX




Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5666
Przeczytał: 17 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: D0 BRAAP

PostWysłany: Pią 11:30, 28 Paź 2011    Temat postu:

MlodyRM napisał:

znalazłem takie położenie gdzie zawory sące i wydechowe nie są podparte i można je spokojnie regulować, a tłok jest u samej góry. Luzy wtedy są zbliżone do zalecanych. Z tym ze wtedy nie widze żadnego znaku na wale. może tego szukam?

nie reguluj wtedy - jesteś na trzecim takcie, wyregulujesz wtedy i będziesz miał problem z odpalaniem (szczególnie na gorącym)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MlodyRM




Dołączył: 26 Wrz 2011
Posty: 199
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 17:13, 28 Paź 2011    Temat postu:

W akcie desperacji wyregulowalem w tym położeniu na 0,10 :/
Po tym zabiegu duzo lepiej pali na zimno, wcześniej po godzinnej przerwie bez ssania chwile trzeba było pokręcić. Po zagrzaniu nie zauważyłem różnicy.
Moge teraz tak chwile pojeździć? Bo jednak oddam to w rece mechanika żeby ustawił to po bożemu Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KristofSX




Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5666
Przeczytał: 17 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: D0 BRAAP

PostWysłany: Pią 19:13, 28 Paź 2011    Temat postu:

a jak kopiesz to nie masz tak że ciężko przekopać kopką? bo to jest pierwszy objaw źle ustawionych zaworów,

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MlodyRM




Dołączył: 26 Wrz 2011
Posty: 199
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 19:31, 28 Paź 2011    Temat postu:

Mam pęknięty kopek, używam tylko elektryki.
Mechanik zajmie mi sie tym dopiero w tygodniu, a tu weekend i pasuje sie gdzies ruszyc, może nie wybuchnie po tym ustawieniu? Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KristofSX




Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5666
Przeczytał: 17 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: D0 BRAAP

PostWysłany: Pią 20:02, 28 Paź 2011    Temat postu:

nie , na 100% nie wybuchnie Smile , sprawdzałem Razz

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Strona 1 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin