Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

EXC 450 03'' slaba iskra.

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Benek




Dołączył: 21 Sty 2012
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Eltville (DE)

PostWysłany: Wto 18:01, 29 Maj 2012    Temat postu: EXC 450 03'' slaba iskra.

Witam wszystkich:)
Zaczne od poczatku: Jezdze sobie katem po lesie, skonczylo sie paliwo, przelaczam na rezerwe, a moto dalej nie pali. Po dlugich probach(kilka razy zalapal na moment, na popych) dalem sobie spokoj. Ostatnio siadlem przy motorze z serwisowka w lapach i zaczalem wszystko sprawdzac. Wyszlo na to ze uszkodzona jest cewka zaplonowa(nieprawidlowa rezystancja), dzisiaj ja wymienilem no i przy okazji swiece i fajke, iskra troche sie poprawila ale dalej jest bardzo slaba, no i moto dalej nie odpala. Sprawdzalem kable cewek wychodzacych z silnika i co sie okazalo cewki od ladowania maja nieprawidlowa rezystancje, reszta w normie.
Teraz moje pytanie: Czy cewki ladowania maja cos do zaplonu? Moze ktos mial podobny problem ?

Odrazu dodam ze moto jest swiezo po remoncie (ok 6 zbiornikow wyjezdzone) po wymianie: tloka, polowy glowicy, zaworow, sprezyn, rozrzadu, korby, lozysk i calej reszty ale zaplon nie byl dotykany) swiezo po wymianie oleju i regulacji zaworow i gaznika.

Pozdrawiam cieplo:)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
4tSTUNT
Moderator



Dołączył: 12 Lut 2012
Posty: 1533
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: LUBUSKIE, ZACHODNIOPOMORSKIE

PostWysłany: Wto 18:16, 29 Maj 2012    Temat postu:

Skoro cewki te które są pod pokrywą magneta mają nieprawidłową rezystancję to nie daję odpowiedniego prądu na cewkę, która zaś ma dać duże napięcie na świecę, która ma wytworzyć iskrę. Reasumując chyba czeka ciebie przewijanie cewek.
-> To moja teoria, bo przecież jak byś powiedzcmy wcale nie miał tych cewek nie miał byś wcale iskry i moto by nie odpaliło. Cewki mają zła rezystancję więc dają iskrę ale za małą.

Dla upewnienie się poczekaj na wypowiedzi także innych osób.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Benek




Dołączył: 21 Sty 2012
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Eltville (DE)

PostWysłany: Wto 18:27, 29 Maj 2012    Temat postu:

W takim razie w silniku nie ma oddzielnej cewki do zaplonu? bo z tego co ja z serwisowki wyczytalem to jest i wg. pomiarow ma prawidlowa rezystancje. Oczywiscie moglem sie pomylic, mam serwisowke po angielsku a jezyk srednio znam:)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
4tSTUNT
Moderator



Dołączył: 12 Lut 2012
Posty: 1533
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: LUBUSKIE, ZACHODNIOPOMORSKIE

PostWysłany: Wto 18:37, 29 Maj 2012    Temat postu:

Z tego co mi się kojaży to cały układ zapłony składa się:
- moduł zapłony
- cewka ta która jest pod ramą i od niej idzie kabel wysokiego napięcia do fajki
- magneto i cewki na nim tj cewki(uzwojenie, stator) te co jest w pokrywie magneta.
I na logikę biorąc to impulsator zczytuje jakby czy dać iskrę i informacja ta idzie do modułu a dalej do cewki wysokiego napięcia i przez kabel do fajki a dalej na świecę.
Biorąc sytuację taką że te cewki ładujące9stator) są uszkodzone one dają mniejszy opór przez co impulsator daje inne wskazania modułowi a ten daje cewce inną informację która z kolei nie daje iskry takiej jak powinna.
Tak jak mówię nie wiem czy moja teoria jest dobra, aczkolwiek jak magneto nie wytworzy prądu to iskry ni ma Very Happy
U siebie miałem tak, że impulsator mi się odgiął i iskry nie było, więc działa wszystko w dwie strony.

Aaa i jak nie jesteś pewny instalacji także można ją wysłać do firmy DIGITECH z Będzina chyba czy coś. Oni zajmują się diagnostyka modułów, cewek, etc. Wysyłasz cała instalacje, oni sprawdzają, mówią co jest uszkodzone, i podają cenę naprawy. Jak się zgadzasz to robią ci, a jak nie odsyłają. Mówię ci o nich bo sam myślałem w pewnym momencie
nad ich usługami, aczkolwiek sam sobie poradziłem z problemami Very Happy
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez 4tSTUNT dnia Wto 18:47, 29 Maj 2012, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
DawidKTM




Dołączył: 18 Paź 2011
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 19:53, 29 Maj 2012    Temat postu:

Masz zapłon Kokusan czy jakiś inny ? Cewka którą dałeś może mieć za małe przełożenie i nie działać poprawnie . Jaka to jest nieprawidłowa rezystancja wg Ciebie i jaką podaje serwisówka?

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez DawidKTM dnia Wto 19:54, 29 Maj 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wójo




Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 1781
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 20:27, 29 Maj 2012    Temat postu:

pierwsze co sprwdz impulsator i wszystkie przejscia na przewodach i czy kabel od gaszenia nie ma przebicia do masy, puzniej najlepiej podmien moduł zapłonowy i jak dalej bedzie lipa to stator do naprawy.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
DawidKTM




Dołączył: 18 Paź 2011
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 20:32, 29 Maj 2012    Temat postu:

Impulsator nie ma nic do słabej iskry jak był by uszkodzony to iskra była by raz na jakiś czas bądź w ogóle by jej nie było.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wójo




Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 1781
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 21:03, 29 Maj 2012    Temat postu:

oczywiscie ze ma i to bardzo duzo...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
DawidKTM




Dołączył: 18 Paź 2011
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 21:08, 29 Maj 2012    Temat postu:

Proszę wyjaśnić w taki razie. Bo jestem bardzo ciekawy co ma impulsator do jakości iskry w module Laughing

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez DawidKTM dnia Wto 21:14, 29 Maj 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
herkloss




Dołączył: 29 Paź 2006
Posty: 90
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: KIELCE

PostWysłany: Śro 9:50, 30 Maj 2012    Temat postu:

Wes zarówke 5w taka mała od swiateł pozycyjnych.Rozpinasz kostkę z biało/czerwonym i czarno/czerwonym kablem i wpinasz te żarówke w te kable od strony magneta. Po kopie powinna jasno się zaświecić.jak nie albo ledwo co to ci jebła cewka w iskrowniku taka jest jedna co jest w specjalny laku cała oblana.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Benek




Dołączył: 21 Sty 2012
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Eltville (DE)

PostWysłany: Śro 14:49, 30 Maj 2012    Temat postu:

DawidKTM napisał:
Masz zapłon Kokusan czy jakiś inny ? Cewka którą dałeś może mieć za małe przełożenie i nie działać poprawnie . Jaka to jest nieprawidłowa rezystancja wg Ciebie i jaką podaje serwisówka?


Kokusan, Cewka jest na sto procent wporzadku, kupilem ja w serwisie KTMa po nr. VIN. A nieprawidlowa rezystacja wg mnie jest wtedy gdy wartosc mierzona znaczaco odstepuje od danych fabrycznych:) nie pamietam dokladnie wynikow pomiarow, ale nie miescily sie w przedziale.
Dzieki chlopaki za rady moze jutro cos podlubie i sie sprawa rozjasni:)

EDIT:


Na zielono zaznaczone sa wartosci ktore mi sie zgadzaly, natomiast na czerwono wartosci ktore nie zgadzaly sie.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Benek dnia Śro 15:08, 30 Maj 2012, w całości zmieniany 4 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość
Gość






PostWysłany: Śro 19:18, 30 Maj 2012    Temat postu:

Sprawdź jeszcze czy cewki od ładowania akumulatora nie mają przebicia do masy, jeśli mają to zakłócają one pracę cewki ładowania cewki zapłonowej:) i stąd problemy z iskrą. Rozwiązaniem jest wtedy albo ich przezwojenie, albo wymiana statora.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wójo




Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 1781
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 20:15, 30 Maj 2012    Temat postu:

co do impulsatora to zastepuje on przerywacz z klasycznego zapłonu i jego nie sprawnosc moze objawiac sie tym ze iskra jest zbyt slaba jezeli daje np za długi impuls do modułu, czasami wystarczy ze jest zanieczyszczony jakimis opiłkami.
DawidKTM uwierz ze nie sprawny impulsator objawia sie na wiecej sposobów a nie tylko ze iskra jest albo jej nie ma bo mialem z tym doczynienia juz wiele razy.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
DawidKTM




Dołączył: 18 Paź 2011
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 22:19, 30 Maj 2012    Temat postu:

Wiem co robi impulsator, co do długości impulsu zawsze tyrystor otwiera się tak samo czy jest to impuls przy 1000rpm czy pik przy 10000.

Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ramzi
Gość






PostWysłany: Pią 13:22, 19 Kwi 2013    Temat postu: KTM nie odpala

Witam czy ktoś pomoże? Na jesień odtstawiłem motor, ostatnio chciałem go odpalić i nie palił. po ogledzinach i sprawdzeniu iskry odkręciłem pokrywę statora było tam trochę wody. Wyczysciłem wszytko wysuszyłem i poskładałem, wymieniłem cewkę na nową razem z kablem wysokiego napięcia. Motor dalej nie pali co jakiś czas strzeli wwydech. Co może być uszkodzone ? opór statora wynosi 33 omy. Moja KTM to sxf 250 2006 r Proszę o info
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin