Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Exc 250 zawieszenie, rocznik

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
K2kt




Dołączył: 01 Sty 2015
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 13:01, 01 Sty 2015    Temat postu: Exc 250 zawieszenie, rocznik

Cześć.
Planuję wymienić motocykl na 200,250 albo 300 w 2t. Może ktoś powiedzieć czy w 250 2t jest jakakolwiek różnica w zawieszeniu porównując roczniki 2007-2008 do 2009-10? Tata twierdzi, że tak że od 2009 jest już całkiem inne zawieszenie bo jak wsiadam na jego motocykl jest duuużo lepsze od mojego (jego rocznik 09 mój 07 tylko, że mój 250 4t)

Okazało się że przy wymianie oleju w lagach wlaliśmy za dużo, ale już odlaliśmy. Trochę się poprawiło, jest miększy ale to i tak nie to samo.
I teraz sprawa tyłu, bo to nas bardziej wkurza. Zmieniliśmy sprężynę na miększą, regulowaliśmy, ale w porównaniu do moto taty nadal jest twardy niczym Showa w crf Smile

Jakieś opinie? Kasy nie mamy za dużo i rocznik 2009 przy kupnie to maks chociaż dobrze by było mieć w zapasie i szukać coś 07-08 tylko ciągle mnie intryguje czy zawieszenie jest inne czy takie samo.
Dodam że ważę 79kg mam 184cm wzrostu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krzysiek919




Dołączył: 14 Sty 2014
Posty: 368
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: okolice Dynowa

PostWysłany: Czw 13:27, 01 Sty 2015    Temat postu:

może masz za gęsty olej zmień na rzadszy np 7,5W albo 5W

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
K2kt




Dołączył: 01 Sty 2015
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 13:39, 01 Sty 2015    Temat postu:

Przód tak jak pisałem jest lepiej po odlaniu oleju, bardziej tylny amorek mnie zastanawia czy się różni od wspomnianych przeze mnie roczników.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hacker33




Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 79 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Czw 14:00, 01 Sty 2015    Temat postu:

A co rozumiesz przez lepszy zawias?

Przedni zawias macie taki sam.
Tylny amortyzator macie ten sam typ ale inny model. Ty masz uboższy ponieważ bez regulacji high speed.
Wiadomo, że każdy model motocykla w każdym roczniku ma inne ustawienia zawieszenia.
Inne blaszki, zaworki, sprężyny, kliknięcia.
Może po prostu twoje zawieszenie wymaga już serwisu. Wymiany uszczelniaczy, panewek, oleju.

A jak i tak się uczepisz tego zawieszenia to lepiej zmienić sam amortyzator za 500-1000zł niż cały motocykl jeżeli ze swojego jesteś zadowolony i jest sprawny mechanicznie.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez hacker33 dnia Czw 14:03, 01 Sty 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
K2kt




Dołączył: 01 Sty 2015
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 14:28, 01 Sty 2015    Temat postu:

Całe zawieszenie przeszło serwis. Różnica oczywiście znacząco sie poprawiła zwłaszcza z przodu. Bardziej tylnego amora się upieram(mam wrażenie że jest za twardy w porównaniu do moto taty).
Wymienialiśmy sprężynę z białej na pomarańczową (niby biała na większą wagę, ale pewni tego nie jesteśmy po wymianie). Jest ciągle tak samo.

Moto chce wymienić na 2t ze względu na wagę i charakterystykę silnika, ale w gorącej wodzie kompani nie jesteśmy, bo jednak motorek mam już prawie 3 lata (dokładnie w lutym) i nigdy nie zawiódł. Jeśli nie sprzedamy/wymienimy do marca-kwietnia to zostajemy przy tym Smile
Ale z zawieszeniem to racja, jeśli nie sprzedam to wymienię na jakieś, może Sanchez.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hacker33




Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 79 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Czw 15:00, 01 Sty 2015    Temat postu:

Kolor sprężyny nie ma nic do rzeczy. Znaczenie ma to co jest na niej wybite - twardość i długość.
Sprężynę dobierasz według manuala lub dajesz o jedną niżej niż tą co masz obecnie.
Chociaż twoja waga jest książkowa i seryjna sprężyna powinna być ok.
Jej oznaczenie to 76/250.
Mam nadzieję że nie założyłeś sprężyny progresywnej.

Przez serwis rozumiem rozebranie zawieszenia na czynniki pierwsze, wyczyszczenie wszystkiego i wymiana elementów eksploatacyjnych.
Napełnienie olejem zalecanym przez ktm dla przodu 5W dla tyłu 2,5W.

Sanchez nie produkuje zawieszeń tylko je serwisuje i tuninguje.
Wysłanie do niego twojego zawieszenia w celu tungu jest pomysłem bardzo dobrym.

Polecam pobrać manuala do motocykla i się troszkę z nim zapoznać.
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez hacker33 dnia Czw 15:00, 01 Sty 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13652
Przeczytał: 20 tematów

Pomógł: 266 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Czw 15:50, 01 Sty 2015    Temat postu:

dokładnie jak kolega wyżej mówi Wink

a amorek tylny serwisowałeś. co do przedniego ilość oleju nie ma aż takiego ogromnego znaczenia. ja kiedys ise przejechałem całkiem bez oleju - tyle co odrbina na smarowanie, i tyle że nie chodziło wszystko płynnie, ale twardość była zblizona, bo za twardosc odpowiada spręzyna. ilosc oleju odpowiada sposób tłumienia przy np skoku czy pokonywania przeszkody


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
K2kt




Dołączył: 01 Sty 2015
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 15:35, 03 Sty 2015    Temat postu:

Mam jeszcze jedno pytanie.
Sprawdziłem moją sprężynę i mam 72-250. Czy różnica w sztywności jest duża, zauważalna w porównaniu do 69-250? Czy raczej tyle co nic?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hacker33




Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 79 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Sob 15:59, 03 Sty 2015    Temat postu:

Jest zauważalna.
Czy masz dobrą sprężyną pod swoją wagę sprawdzi mierząc SAG i jest to najlepsza wytyczna czy masz za miękką czy za twardą.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin