Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

EXC 200 2001 silnik nie równo pracuje
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rafal9109




Dołączył: 05 Paź 2014
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wadowice

PostWysłany: Pon 9:40, 06 Paź 2014    Temat postu: EXC 200 2001 silnik nie równo pracuje

Witam szanownnych kolegówSmile Jestem nowy na forum i chciałbym prosić Was o pomoc, ponieważ mi skończyły się już pomysły. Mam KTM'a EXC 200 model 2001r i mój problem polega na tym, że motor dziwnie się zachowuje gdy podczas jazdy schodzi z obrotów. Sprawa wygląda tak, że gdy jadę to wszystko jest ok, motor jest bardzo mocny, wkręca się na obroty itp, ale gdy puszcze gaz motor zaczyna szarpać, zachowuje się jakbym mu delikatnie dodawał i od razu puszczał gaz, natomiast gdy chwycę sprzęgło to motor oczywiście przestaje szarpać, ale ma nierówne obroty (tak jakby mu brakowało paliwa), które po chwili się stabilizują i motor zaczyna chodzić normalnie. Jak znowu wrzucę bieg, rozpędzę się i puszczę gaz to historia się powtarza. Czysciłem i regulowałem już gąźnik zmieniłem swiece i założyłem nowy filtr... Niestety bez żadnych rezultatów. Co ciekawe motor na postoju chodzi bardzo dobrze, normalnie się wkręca i schodzi z obrotów, problem pojawia się dopiero gdy jadę i puszczę gaz. Zauważyłem też, że gdy jest zimny to tych objawów nie ma lub są minimalne, ale zaraz po zagrzaniu zaczyna szarpać. Bardzo proszę o pomoc bo brakuje mi już pomysłów. Jedyne co zostało to chyba cewka zapłonowa, ale nie wiem za bardzo jak ją sprawdzić lub membrana. Z góry dziękuję za odpowiedź.
Pozdrawiam
Rafał


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
amek721




Dołączył: 24 Lis 2013
Posty: 1098
Przeczytał: 14 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Biłgoraj

PostWysłany: Pon 20:17, 06 Paź 2014    Temat postu:

W jaki sposób regulowałeś gaźnik?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rafal9109




Dołączył: 05 Paź 2014
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wadowice

PostWysłany: Pon 20:51, 06 Paź 2014    Temat postu:

w sumie był ustawiony poprawnie tzn zgodnie z serwisówka czyli iglica na 3 pozycji i sruba od powietrza na 1 1/4 obrotu nie zmieniałem nic... dodam może jeszcze że gdy go odkręcałem to po odkręceniu śrubek z szczeliny miedzy gaźnikiem a zaworem membranowym wypłynęło trochę benzyny

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
amek721




Dołączył: 24 Lis 2013
Posty: 1098
Przeczytał: 14 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Biłgoraj

PostWysłany: Pon 21:45, 06 Paź 2014    Temat postu:

Regulacją gaźnika to nie tylko klips iglicy i śruba wolnych obrotów. Posprawdzaj jakie masz dysze, bo prawdopodobnie problem jest z mieszanką

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rafal9109




Dołączył: 05 Paź 2014
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wadowice

PostWysłany: Wto 21:14, 07 Paź 2014    Temat postu:

A jakie sa poprawne ustawienia gaźnika? bo jeśli motor wcześniej chodził normalnie to raczej dysze są w porządku bo ja ich nie zmieniałem

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
amek721




Dołączył: 24 Lis 2013
Posty: 1098
Przeczytał: 14 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Biłgoraj

PostWysłany: Wto 21:20, 07 Paź 2014    Temat postu:

Ustawienia gaźnika są zależne od temperatury. Mogło byc tak, że wcześniej temperatura sprzyjała ustawieniu, teraz sie zmieniła i już nie. Tabele w zależności od temperatury i wysokości masz w serwiówce(pod koniec). MANUAL TO ABSOLUTNY MINIMUM KTÓRE MUSISZ ZNAĆ!

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rafal9109




Dołączył: 05 Paź 2014
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wadowice

PostWysłany: Pią 20:32, 17 Paź 2014    Temat postu:

Witam ponownie. Nie miałem wczesniej czasu zająć sie moim katem więc nie pisałem nic rozkręciłem dziś gaźnik i tak dysze mam 45 i 180 czyli na mój teren w porządku co prawda na zime mgła by być dysza 182 tylko iglica zamiast na 3 była aż na 5! I teraz pojawia sie pytanie po co ktoś to tak ustawił czy mógł mieć w tym jakiś cel?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
barek253




Dołączył: 18 Sie 2011
Posty: 2280
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 20:34, 17 Paź 2014    Temat postu:

spróbuj dać na środek i testuj

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hacker33




Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 79 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Pią 20:51, 17 Paź 2014    Temat postu:

Przy tak starym motocyklu są małe szanse, że ustawienia z manuala będą ok.
Jak ma być dobrze to trzeba regulować - w dosłownym tego słowa znaczeniu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rafal9109




Dołączył: 05 Paź 2014
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wadowice

PostWysłany: Pią 21:23, 17 Paź 2014    Temat postu:

Ustawiłem tak jak ma być nie było znacznej poprawy ale zmieniłem srubke od dawki z 1 1/2 na 1 i jest okej trzyma wolne obroty fajnie i nie ma juz tego pulsowania jutro go moze wezme w teren i zobaczę jak chodzi gdy złapie odpowiednią temperature

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rafal9109




Dołączył: 05 Paź 2014
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wadowice

PostWysłany: Nie 15:49, 19 Paź 2014    Temat postu:

Po przestawieniu iglicy na 3 jest problem z odpaleniem na zimno bez ssania nie zapali później ciepły pali bez sania bez problemów ale i tak gdy się mocno rozgrzeje to po odjęciu gazu silnik przez chwile nie równo chodzi, pulsuje... minimalnie, dużo mniej niż przedtem ale nadal niestety jest to odczuwalne i irytuje;/

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
amek721




Dołączył: 24 Lis 2013
Posty: 1098
Przeczytał: 14 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Biłgoraj

PostWysłany: Nie 17:16, 19 Paź 2014    Temat postu:

No kolego ssanie do niczego innego nie służy tylko do odpalania silnika na zimno... Powiedz jeszcze na jakich obrotach opuszczasz gaz i czy do konca tak jakbyś go nie dotykał?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rafal9109




Dołączył: 05 Paź 2014
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wadowice

PostWysłany: Nie 18:26, 19 Paź 2014    Temat postu:

No ja wiem tylko wcześniej miałem cr 125 i ssania nigdy nie używałem. Na wysokich obrotach jak jadę puszcze gaz do zera to wtedy tak pulsuje normalnie podczas jazdy, gdy silnik ciągnie moto do przodu to równo chodzi. Przykładowa sytuacja jeżdże sobie tak dość agresywynie chce sie zatrzymac wciskam sprzęgło zatrzymuje sie odpuszczam gaz na zero a silnik tak mniej więcej co 1 sekunde ma taki skok obrotów po kilkunastu sekundach to ustęuje. Jak była iglica na 5 było to dość spory wzrost obrotów teraz jak jest na 3 to mniejszy ale nadal występuje.
Patrzyłem na zawór membranowy ... gdy sie popatrzy tak pod światło to jeden listek ma kilka takich dziurek powiedzmy o średnicy szpilki czy igły zamówiłem nowy zobacze czy się cokolwiek zmieni


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
amek721




Dołączył: 24 Lis 2013
Posty: 1098
Przeczytał: 14 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Biłgoraj

PostWysłany: Nie 18:47, 19 Paź 2014    Temat postu:

Problem tkwi prawdopodobnie gdzieś w dawkowaniu/podawaniu paliwa. Zmień listki, jezeli to nie pomoże to rozkręć gaźnik, po przeczyszczaj dysze. No i dalej apeluję, żebyś czytał manuala, tam jest napisane, że zimny silnik odpalamy z ssaniem. Myślę, że inżynierowie KTM'a lepiej wiedzą jak odpalać silnik przez nich zaprojektowany bez względu na inne cr'ki. A tak na logikę to ssanie motocykla nie ozdabia...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rafal9109




Dołączył: 05 Paź 2014
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wadowice

PostWysłany: Nie 21:05, 30 Lis 2014    Temat postu:

Zmieniłem listki membrany i problem niknąłSmile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin