Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Elektryka 200 EXC 1999r
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bartek85




Dołączył: 24 Cze 2011
Posty: 235
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 22:59, 14 Lis 2012    Temat postu: Elektryka 200 EXC 1999r

Witam
Cały czas śmigałem bez świateł, ale że ostatnio coś szybko się ciemno robi postanowiłem sobie podłączyć. Moja instalacja wygląda tragicznie tak już kupiłem. Jest to niby wersja EXC Europejska ale miała stacyjkę od EGS. Stacyjkę wywaliłem mam tylko gaszenie i to mi wystarczało. Teraz chcę podłączyć światła. W sumie już mam podpięte na razie bezpośrednio pod prądnicę bo nie mam jeszcze przełącznika i regulatora. H4 55/60 W świeciła się bardzo dobrze i nawet się nie spaliła. Podłączyłem to pod żółty kabel z prądnicy. Chce zrobić jak jest w wersji USA czyli całkowita prostota kabel z prądnicy pod przełącznik krótkie-długie ewentualnie jak się będą palić żarówki ogranicznik napięcia (regulator ze skutera).

Ale zastanawia mnie na schematach biały kabel wychodzący z prądnicy który podłączony jest do regulatora napięcia ? Co tym kablem idzie ?

Prądnica: KOKUSAN 2K-3


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Asteros2012




Dołączył: 28 Cze 2011
Posty: 1372
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Czw 0:13, 15 Lis 2012    Temat postu:

W oryginale żółty i biały idą do regulatora a z regulatora 2 przewody to + i - i do tego podłączasz światła itd

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hacker33




Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 79 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Czw 6:40, 15 Lis 2012    Temat postu:

Na stronie 144 wszystko masz narysowane
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bartek85




Dołączył: 24 Cze 2011
Posty: 235
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 9:21, 15 Lis 2012    Temat postu:

hacker33 W moim powinno wyglądać to jak na stronie 146 czyli 3 kable do regulatora.
Asteros2012 Masa to brązowy a nie biały.
Biały to może bezpośrednia masa z cewek świetlnych które nie są masowane na stojanie ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hacker33




Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 79 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Czw 10:19, 15 Lis 2012    Temat postu:

bartek85 napisał:
hacker33 W moim powinno wyglądać to jak na stronie 146 czyli 3 kable do regulatora.
Asteros2012 Masa to brązowy a nie biały.
Biały to może bezpośrednia masa z cewek świetlnych które nie są masowane na stojanie ?


Białym i żółtym przewodem idzie napięcie.
Cytat:
Static generator values 250-380 EXC (except 250 USA)
Check the generator output 6 (also see circuit diagram on opposite
page) for voltage between the following cable colors:
– between yellow and brown (ground), connector 7 disconnected
Multimeter display (250): 19 volts +/- 2 volts
(300-380): 15 volts +/- 1 volt
– between white and brown (ground), connector 8 disconnected
Multimeter display (250): 24 volts +/- 2 volts
(300-380): 19 volts +/- 1 volt

Uziemienie to tak jak piszesz brązowy.

I wydaje mi się, że wygląda to tak.
biały zasila regulator napięcia i z niego ładowany jest akumulator i klakson (prąd stały)
żółty zasila światła i kierunki (prąd zmienny)


Post został pochwalony 1 raz

Ostatnio zmieniony przez hacker33 dnia Czw 11:12, 15 Lis 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bartek85




Dołączył: 24 Cze 2011
Posty: 235
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 11:30, 15 Lis 2012    Temat postu:

hacker33 napisał:

I wydaje mi się, że wygląda to tak.
biały zasila regulator napięcia i z niego ładowany jest akumulator i klakson (prąd stały)
żółty zasila światła i kierunki (prąd zmienny)


I o takie potwierdzenie mi chodziło. Wielkie dzięki.

Temat regulatorów ostatnio przerabiałem montując CDI w SHL M11W.
I tam właśnie z prądnicy z chińskiego skutera wychodzą również 2 kable nawet żółty i biały. Z czego biały jest od ładowania aku który idzie przez regulator napięcia. A żółty do tzw. ogranicznika napięcia w regulatorze który to ogranicza tylko napięcie zmienne.

Więc mi do szczęścia potrzebny jest tylko żółty puszczony przez ogranicznik napięcia.

Może macie jakiś tani i dobry patent na przełącznik świateł. Myślę nad czymś z WSK itp. A może od czegoś innego najlepiej z zintegrowanym kill switchem ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hacker33




Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 79 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Czw 12:49, 15 Lis 2012    Temat postu:

Nie wiem czy to tanio czy drogo:
[link widoczny dla zalogowanych]

Klakson zrobisz jako kill switch . Bo takich z Killem nie ma w tej cenie.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez hacker33 dnia Czw 12:52, 15 Lis 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bartek85




Dołączył: 24 Cze 2011
Posty: 235
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 14:09, 15 Lis 2012    Temat postu:

O takim myślałem tylko że miałem upatrzone ze skutera. Jak porównując do oryginału to bardzo tanio.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
maciek




Dołączył: 07 Kwi 2007
Posty: 407
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: bogatynia

PostWysłany: Czw 15:21, 15 Lis 2012    Temat postu:

mam regulator do sprzedania 3 pinowy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bartek85




Dołączył: 24 Cze 2011
Posty: 235
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 13:45, 16 Lis 2012    Temat postu:

Coś takiego sobie zapodam:
[link widoczny dla zalogowanych]

Kupiłem ten przełącznik powyżej. Gaszenie podłączyłem pod klakson/rozrusznik światła normalnie i wszystko bangla. Jakość przełącznika dość kiepska plastik taki sobie a przewody to takie cieniutkie że strach dotykać ale czego się spodziewać po 7 zł. Ja jestem bardzo zadowolony.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez bartek85 dnia Pon 20:42, 03 Gru 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bartek85




Dołączył: 24 Cze 2011
Posty: 235
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 23:06, 14 Gru 2012    Temat postu:

Pozwolę sobie na post pod postem aby temat wyskoczył.

Mam wszystko ładnie podłączone światełko super świeci. Bardzo spodobała mi się jazda w ciemnym (zawsze lubiłem ale na DT bo on ma genialne światła). Do KTM chce dodatkowo podłączyć sobie lampki LED 2 x 10W. LEDy chodzą na prąd stały i tu pytanie jak tam prądnica jest podzielona mocą ? Ile W idzie na prąd zmienny, a ile przez regler na aku + kierunki ? Na zmiennym mam podłączone tylko H4 55/60W i tylną lampkę na diodach o znikomym zużyciu prądu. Standardowo kierunki są 2x10W czyli powinno mi uciągnąć te LEDy.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hacker33




Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 79 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Pią 23:26, 14 Gru 2012    Temat postu:

Podział to chyba 70/30.
70% na światła
30% ładuje aku


Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bartek85




Dołączył: 24 Cze 2011
Posty: 235
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 0:00, 06 Sty 2013    Temat postu:

Zapodałem sobie takie diody 2x10 W. Jedna Flood druga Spot. Koszt 150 zł. Święcą o wiele lepiej niż standardowa lampa (w moim przypadku zbity klosz zastąpiony plexą, oryginalne szkło też ładnie świeciło ale nie tak ). Na razie 10 min testów i jest mile zaskoczony. Dołączenie H4 60W prawie nic nie daje takie dają jasne światło. Jest to o wiele lepsza opcja niż kupowanie jakiś owiewek za ok 250 zł, a nawet ktoś tu chciał ponad 400 zł za lampę KTM. Na razie wersja beta, potem wytnę co nieco w owiewce i przesunę je bliżej klosza (środka) będą bezpieczniejsze.
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hacker33




Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 79 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Nie 12:52, 06 Sty 2013    Temat postu:

A skąd takie diody?
Bardzo fajny patent - czekamy na więcej.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wójo




Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 1781
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 13:42, 06 Sty 2013    Temat postu:

fajna sprawa z tymi diodami, ja planuje dokupic tylko sama czasze z roczników powyzej 2008r i wbudowac tam zespół diód w samoróbie oprawie. Pewnie beda lepiej swiecic od oryginalnej lampy i wyjdzie taniej.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin