Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

DDS XYZ
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
olek300




Dołączył: 10 Mar 2013
Posty: 191
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 17:27, 16 Lut 2017    Temat postu: DDS XYZ

Siema, może mi ktoś wytłumaczyć co się ustawia w sprzęgle dds za pomocą ustawień xyz ? W moim exc 300 lekko ciągnie sprzęgło, można to zniwelować poprzez przestawienie ustawienia ? Aktualnie mam ustawione na Y.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rams




Dołączył: 20 Gru 2013
Posty: 895
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 17:43, 16 Lut 2017    Temat postu: Re: DDS XYZ

W swrwisówce masz opisane dokładnie jak sprawdzić zużycie i ustawić docisk sprzęgła. Regulacja XYZ służy do napięcia pierścienia.
olek300 napisał:
Siema, może mi ktoś wytłumaczyć co się ustawia w sprzęgle dds za pomocą ustawień xyz ? W moim exc 300 lekko ciągnie sprzęgło, można to zniwelować poprzez przestawienie ustawienia ? Aktualnie mam ustawione na Y.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13674
Przeczytał: 31 tematów

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Czw 20:33, 16 Lut 2017    Temat postu:

dokładnie polecam zajrzeć do serwisówki, wszystko opisane i nawet na fotce pokazana metoda mierzenia

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wójo




Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 1781
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 20:56, 16 Lut 2017    Temat postu:

sa to oznaczenia stopnia napiecia sprezyny talerzowej. w miare zużywania sie tarcz zmienia sie grubosc całego sestawu tarcze-przekładki. W penym momencie konieczne jest przestawienie docisku o stopien nizej zeby sprezyna talerzowa przacowała w swoim optymalnym zakresie.
Jesli sprzegło ciagnie, nie koniecznie naprawisz to regulacja docisku.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MarcinKTM




Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 196
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 22:05, 16 Lut 2017    Temat postu:

Jeżeli Ciągnie i klamka sprzegla chodzi cięzko to do wymiany masz komplet. Poznasz to też bo przegiętej sprężynie. Jeżeli jest wszystko ok to napięta sprężyna bedzie praktycznie płaska. W wypadku gdy zużyte sa tarcze przekladki to sprzeglo może spinać ale będzie pracowało na przegiętej spręzynie. Powinien odpalać na biegu Wink i klameczka na jeden palec. Jak ciągnie to obawiam sie ze regulacja x y z nie wiele pomoże Wink To sprzęgło jest dosyc drogie Wink około 700 zl komplet tak dla pocieszenia. Zamiennikow nie warto wkladac.

Prawidłowo tak ma sie wykładać


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rams




Dołączył: 20 Gru 2013
Posty: 895
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 23:02, 16 Lut 2017    Temat postu:

Ostatnio kupowałem za 550zł oryginał. Na ktmsklep jest za około 600zl.
MarcinKTM napisał:
Jeżeli Ciągnie i klamka sprzegla chodzi cięzko to do wymiany masz komplet. Poznasz to też bo przegiętej sprężynie. Jeżeli jest wszystko ok to napięta sprężyna bedzie praktycznie płaska. W wypadku gdy zużyte sa tarcze przekladki to sprzeglo może spinać ale będzie pracowało na przegiętej spręzynie. Powinien odpalać na biegu Wink i klameczka na jeden palec. Jak ciągnie to obawiam sie ze regulacja x y z nie wiele pomoże Wink To sprzęgło jest dosyc drogie Wink około 700 zl komplet tak dla pocieszenia. Zamiennikow nie warto wkladac.

Prawidłowo tak ma sie wykładać


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
olek300




Dołączył: 10 Mar 2013
Posty: 191
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 23:36, 16 Lut 2017    Temat postu:

Dzięki za jak zwykle szybką odpowiedź Wink Jutro wszystko sprawdzę, ewentualnie zamówię nowy zestaw.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MarcinKTM




Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 196
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 0:09, 17 Lut 2017    Temat postu:

Jezeli zdecydujesz sie na wymiane to polecam zakup fabrycznego zestawu. Mialem dla porównania ebc które wychodzi drożej niż seria i jakis amerykanski zamiennik tusk chyba w granicach 350 zl tarcze i przekladki . Orginal jest duzo lepiej wykonany. Utrzymanie tego sprzęgła w dobrej kondycji to podstawa aby klameczka chodziła jak masło Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13674
Przeczytał: 31 tematów

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Pią 9:23, 17 Lut 2017    Temat postu:

oryginał nie jest drogi i dostaje sie też sprezyne itp. czego nie ma w zamiennikach. wiec warto w to zainwestowac.

dodam że tym xyz mozna sobie jeszcze podregulować sprzęgło i charakter działania.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MarcinKTM




Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 196
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 13:07, 18 Lut 2017    Temat postu:

w porównaniu do starszych modeli ktm 2t i japońców to sprzęgło jest bardzo drogie Smile
ebc do 300 2011 220-280zl a do 300 na dds 2,5 x tyle no ale taka konstrukcja Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13674
Przeczytał: 31 tematów

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Sob 13:16, 18 Lut 2017    Temat postu:

mysle że koszt zrobienia tej spręzyny jakos dziwnie drogi nie jest :d ja bardziej brałemk pod uwage cene np sprzęgła do RFSa które kosztuje nie wiem czy nie z 800 zł. a dostajesz tez tyle samo tarcz i przekładek ;P

pomijam fakt ze takie sprzegło jest duzo bardziej zywotne niż zwykłe ze sprezynkami w stosunku przynajmniej do pracy samego sprzęgła


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez henio12323 dnia Sob 13:17, 18 Lut 2017, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MarcinKTM




Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 196
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 14:21, 18 Lut 2017    Temat postu:

Wydaje mi się, że tutaj raczej chodzi o masę całego zestawu i przekroje poszczególnych tarcz i przekładek ( super odchudzone ) co przekłada się na niższą mase wirującą i charakterystyke silnika.
Ciężko porównywać rfsa Very Happy ale Sprzegła do rfs'a kompletne zamienniki po 300 kupowalem (team10). A do DDS'a jest mega ciężko w polsce o zamiennik a jak jest to droższy niż orginal.
Z moich osobistych doświadczeń do DDS tylko fabryczne tarcze i przekladki. Ale może kiedyś znajdzie sie jakas sensowna alternatywa Razz


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rams




Dołączył: 20 Gru 2013
Posty: 895
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 15:53, 18 Lut 2017    Temat postu:

Tylko oryginał wytrzymuje bardzo dużo. Nie ma sensu kupować zamienników. Ostatnio na ktmsklep mozna bylo kupic za 490zl oryginal.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
moalord




Dołączył: 11 Gru 2016
Posty: 57
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 17:29, 18 Lut 2017    Temat postu:

Nie wiem skad macie takie ceny... tarcze, przekładki w zamienniku do EXC 400-450 z rocznika 09-11 kosztuje 550zl w zamienniku.. na ktmsklep oryginal 1150zl za komplet

pozzdr.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13674
Przeczytał: 31 tematów

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Sob 18:21, 18 Lut 2017    Temat postu:

bo trzeba kupic normalny motocykl Very Happy a nie jakies czterosuwy ;P

pozatym 11 to juz przeżytek DDS byl dopiero później - i tam to kosztuje mniej


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin